بیانیه «میراث وظیفه» انگلستان در مورد شیطان‌سازی علیه جاوید رحمان به امضای جیمز جوزف مدیر «میراث وظیفه»

بیانیه «میراث وظیفه»

سازمان غیردولتی مشورتی حقوق‌بشر جهانی در انگلستان

در مورد شیطان‌سازی علیه جاوید رحمان

جیمز جوزف - ۲ سپتامبر ۲۰۲۴

 

ما حمایت تزلزل‌ناپذیر خود را از پروفسور جاوید رحمان

با توجه به کارزار هماهنگ شیطان‌سازی رژیم ایران و عوامل آن

علیه او ابراز می‌کنیم

 

رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن به‌طور هماهنگ

در صدد بدنام کردن او هستند

 

سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران

کتابی با نام و عکس بیش از ۵۰۰۰ قربانی منتشر کرده

که فقط از زندانهای شهرهای بزرگ هستند

 

کنفرانس بین‌المللی پاریس در ۲۴ اوت گروه برجسته‌یی از سخنرانان

از جمله کارشناسان حقوقی، مدافعان حقوق بشر

و بازماندگان قتل‌عام ۱۳۶۷ را گردهم آورد

 

شهادت‌های پربار بازماندگان بر ضرورت پاسخگویی تأکید داشت

و یادآور امتناع مداوم رژیم ایران از اجرای عدالت

و شفافیت برای خانواده‌های قربانیان بود

 

ما از پایداری و شجاعت بازماندگان

که تجربیات دلخراش خود را در این کنفرانس به اشتراک گذاشتند

و هم‌چنین تعهد خستگی‌ناپذیر مدافعان حقوق‌بشر مانند پروفسور رحمان

که کارشان برای پیشبرد عدالت بسیار ارزشمند است قدردانی می‌کنیم

 

بیانیهٔ میراث وظیفه - سازمان غیردولتی مشورتی حقوق‌بشر جهانی در انگلستان

سازمان غیردولتی میراث وظیفه در انگلستان که در حقوق‌بشر جهانی نقش مشترکی دارد در بیانیه‌یی که روز ۱۲ شهریور به امضای جیمز جوزف مدیر این سازمان منتشر شد، با اعلام حمایت تزلزل ناپذیر از جاوید رحمان تبلیغات رذیلانه و ترفندهای کثیف رژیم آخوندی و عوامل آن برای شیطان‌سازی از جاوید رحمان در رابطه با مقاومت ایران را محکوم کرد.

در بیانیه میراث وظیفه آمده است: ما حمایت تزلزل‌ناپذیر خود را از پروفسور جاوید رحمان، گزارشگر ویژه قبلی سازمان ملل متحد، به‌ویژه با توجه به کارزار هماهنگ اخیر شیطان‌سازی رژیم ایران و عوامل آن علیه او، ابراز می‌کنیم.

گزارش نهایی آقای رحمان در مورد قتل‌عام غم‌انگیز در سال۱۳۶۷ که در ژوئیه امسال منتشر شد، کمک مهمی به مستندسازی این جنایات بوده و نیاز فوری برای برقرار عدالت را برجسته می‌کند.

پروفسور رحمان در گزارش ماه ژوئیه خود خواستار ایجاد یک مکانیسم حسابرسی بین‌المللی برای تحقیق و حسابرسی در مورد افراد دخیل در دستگیریها و کشتارهای دسته‌جمعی در دهه۱۳۶۰ شد. او تخلفات انجام شده در این دوره را جنایات سبعانه و جنایت علیه بشریت توصیف کرد. گزارش او بر اعدامها و «قتل‌عام» های ۱۳۶۰-۱۳۶۱ و ۱۳۶۷ متمرکز بود.

سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران کتابی با نام و عکس بیش از ۵۰۰۰قربانی از مجاهدین منتشر کرده است که فقط شامل کسانی است که در زندانهای شهرهای بزرگ بودند. در بسیاری از زندانها حتی یک نفر هم زنده نمانده است که نامی از آنها باقی مانده باشد.

بیانیه میراث وظیفه در مورد کنفرانس بین‌المللی حقوقدان در پاریس در ۳شهریور که این‌چنین باعث آشفتگی و غیظ و غضب دژخیمان حاکم بر ایران و همدستان و دم و دنبالچه‌های رژیم در خارج از ایران شده است، می‌افزاید:

در کنفرانس بین‌المللی در پاریس در ۲۴ اوت گروه برجسته‌یی از سخنرانان، از جمله کارشناسان حقوقی، مدافعان حقوق‌بشر، و بازماندگان قتل‌عام ۱۳۶۷ گردهم آمدند. شهادت‌های قدرتمند آنها ضرورت حسابرسی را برجسته کرده و یادآور امتناع مداوم رژیم ایران از اجرای عدالت و شفافیت برای خانواده‌های قربانیان بود. آنها روایت‌های شخصی دلخراشی را از سبعیتی که با آن روبه‌رو بودند به‌اشتراک گذاشتند و همدستی مقامات عالی‌رتبه در هیأت‌های مرگ رژیم را که مسئول اعدامها بودند، آشکار کردند.

همان‌طور که در طول کنفرانس تأکید شد، جامعه بین‌المللی مسئولیت دارد تا زمانی که دولت کشورهای مربوطه از حقوق‌بشر حمایت نمی‌کنند، وارد عمل شود. ساز و کارهایی مانند صلاحیت قضایی جهانی، دادگاههای بین‌المللی و کمیسیونهای حقیقت‌یاب باید به‌کار گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که از مسئولان قتل‌عام ۱۳۶۷ حسابرسی شود.

بیانیه میراث وظیفه خاطرنشان می‌کند که برخلاف دعاوی رژیم و مزدوران پروفسور رحمان نه برای ۶سال گزارشگری خود در سازمان ملل و نه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی حقوقدانان مطلقاً از هیچکس پولی نگرفته است.

در مقابل حملاتی هم که به او می‌شود تأکید کرده است که تمرکز باید بر قربانیان و پیگیری انتقادی عدالت باقی بماند، نه درگیر شدن در حملات شخصی که انحراف از موضوع اصلی یعنی حسابرسی از مسئولان قتل‌عام است.

ما هم‌چنین از پایداری و شجاعت بازماندگان اعدامها و قتل‌عام که تجربیات دلخراش خود را در این کنفرانس به‌اشتراک گذاشتند و هم‌چنین تعهد خستگی‌ناپذیر مدافعان حقوق‌بشر مانند پروفسور رحمان که کارشان برای پیشبرد عدالت بسیار ارزشمند است، قدردانی می‌کنیم. تعهد خلل‌ناپذیر آنها برای دفاع از قربانیان، در مواجهه با فشار بسیار زیاد، الهام‌بخش و هم ستودنی است.

ما باید به‌طور جمعی اطمینان حاصل کنیم که صدای قربانیان تقویت شود و درخواست عدالت بلاوفقه استمرار یابد.

میراث وظیفه خاطرنشان می‌کند: مقابله با تلاش‌های رژیم ایران برای سرکوب فراخوانها از جمله سرکوب صدای گزارشگران ملل متحد و جامعه دیپلماتیک و سرکوب حقوقی و سیاسی این فراخوانها که همگی جنایات رژیم ایران علیه بشریت را برجسته می‌کنند، یک ضرورت است.

لطفا به اشتراک بگذارید: