کابوس سرنگونی ۳۶ سال پس از عملیات فروغ جاویدان

تلویزیون رژیم:  
جنگ و درگیری و عملیات بر سر ماهیت و هویت ما بود، بر سر همه نظام بود.

تلویزیون رژیم -۱۲ مرداد ۱۴۰۳
«برای اینکه بدونیم عملیات مرصاد چقدر مهمه، اون تاریخه رو باید بدانیم ما به عنوان نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطحش ۲۷تیر ماه سال۱۳۶۷ قطعنامه پانصد و نود و هشت رو پذیرفتیم. 
منافقین با یک محاسبه دقیق مادی به این رسیدن نظامی که قطعنامه را بپذیره و با پنجاه تیپ و لشکر تازه مسلح شده و تازه‌ نفس درگیر باشه مطمئناً توانی دیگه براش نیست.

با این محاسبه از خانقین عراق از پادگان اشرف روز ۳مرداد حرکت کردن اومدن لذا منافقین از پادگان اشرف تا اینجا تا حدود ۱۰۰کیلومتر راه رو تقریباً بدون دردسر اومدن و با این محاسبه هم اومدن که ۲۲ساعته برسن به تهران میدان آزادی و ارتش آزادیبخش از منظر اونا یک ملت دربند رو آزاد کنه به گواه اسناد و حرف‌هایی که بعد خودشون زدن گفتن این عملیات ما قرار بود توی شهریور انجام بدیم. نکته مهم‌تر این است که اگر ما تو این موضع دفاعی چهارزبر نمی‌توانستیم جلوی منافقین رو بگیریم دیگه تاکرمانشاه جای مناسبی موضع دفاعی مناسبی که بشه پشتش ایستاد و همچین ستون آماده‌ای رو جلوش گرفت دیگه جایی نبود واقعاً کاررو سخت می‌کردند.

اگر ادامه می‌دادند مسیر رو به کرمانشاه میرسیدن کار نظام رو سخت می‌کردن خیلی برامون دردسر درست می‌کردند کسانی که پشت خاکریز ایستادن با همه توانشان از نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند. این خاکریز شده بود خط تمایز بین جبهه کفر و جبهه حضور رزمندگان استان سمنان به این جهت اینجا مهم بود. ما نزدیک به ۶۰شهید دادیم که سی و پنج شش شهید پشت این خاکریز شهید شدن شهدای دیگه تو یالها و ارتفاعات و تو جاده ولی این خاکریز خیلی مهم بود،جنگ و درگیری و عملیات در اینجا بر سر ماهیت و هویت ما بود بر سر همه نظام بود منافقین آمده بودند در میدان آزادی ارتش شون رو اونجا جشن و پای‌کوبی راه بندازن».  

علی عالمی - تلویزیون رژیم ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
«حضرت آقا اون موقع در جایگاه ریاست جمهور بودند و امام جمعه تهران ایشان در نقش حضور رزمندگان در جبهه ایراد خطبه کردن در نمازجمعه تهران و همه مردم رو دعوت به حضور در جنگ و جبهه کردند. اینارو می‌گم بعد یک خاطره‌ای تو این باب تقدیم می‌کنم. حضرت آیت‌الله شاهچراغی امام جمعه سابق سمنان تو مرصاد اینجا بود. خدا رحمت کنه حاج سید محمود ترابی آیت‌الله سید محمود ترابی در مرصاد بود. خدا رحمت کنه مرحوم سید مسیح شاهچراغی پدر شهید شاهچراغی در مرصاد بود. خدا حفظ کنه آیت‌الله قرائتی را در مرصاد بود خدا حفظ کند آیت الله نعیم آبادی را در مرصاد بود. اینا رو همین‌جا ما دیدیم ما همشون رو دیدیم این قصه چیه موقعی که حضرت آقا خطبه رو خوندن در تهران یه فکسی رو به ائمه جمعه سراسر کشور که آقا من از بعد از نماز جمعه راهی منطقه می‌شم و آمد موند خود حضرت آقا اومد در جبهه حضور فیزیکی جدی داشت و به علما گفت راه بیفتید بیاید اینایی که من اسم بردم و خیلی‌های دیگر هم که حافظه ما جواب نمی‌ده همه رو به اسم دونه دونه بگیم ولی بقیه علما حتی از سراسر کشور همگان آمدند. در مرصاد قبل از اینکه نقش بچه‌های رزمنده رو در پشت این خاکریز بگیم نقش تصمیم کلیدی مقام رهبری رو ببینید چه حساسیتی رو طرح کرد. چگونه دعوت کرد. خودش اول راه افتاد به علما و ائمه جمعه سراسر کشور توصیه کرد ایشان اون موقع رهبر نبود رئیس‌جمهور بود و رئیس شورای عالی امنیت ملی با این توصیه همه پاشید بیاید این دو گردان سه گردان بچه‌های رزمنده که تازه نفس آمدن اینجا و شروع کننده بودن آمدن با توصیه و تاکید حضرت آقاست اومدن همه بزرگواران اینجا بودن یه خاطره تو این باب عرض بکنم خب ما فکر نمی‌کردیم جنگ همین‌جا اتفاق بیفته تو این ایام اتفاق بیفته پشت همین کوه مقری که حاج اسماعیل آقا اشاره کردن پشت کوهه مقر،نگران شدیم اگر خدای نکرده خدای نکرده یک درصد این خاکریز شکسته شه دشمن بیاد بعد ما آیت‌الله مثلاً شاهچراغی ما آیت‌الله ترابی ما اینا اسیر منافقین بشوند چه می‌شود و نگرانی ما اون شب این بود والله قسم که بابا این بزرگوارا ما همه رو ما جمع کردیم دشمن هم اومد اینجا الان یه فشار تا اینجا آورده یک فشار فرض محال که محال نیست خاکریز رو بشکنه بیاد اون ور این بزرگواران را به اسارت ببرد تکلیف جمهوری اسلامی چیه.
نقش روحانیت در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی رو فراموش نکنید. بزرگ‌ترین بزنگاه انقلاب اسلامی تو اون ایام حضرت آقا کلیددار اصلی است باز خودش می‌گه آنکه ایستاد.
تیپ حضرت من که اصلاً مقلدم و یک سرباز کوچک‌ترین سرباز اما می‌خوام قبل از اینی که به این موضوع اشاره کنم بگم سبب عملیات مرصاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است».

لطفا به اشتراک بگذارید: