اخبار و تحولات جنگ در منطقه

به گزارش خبرگزاریها، روز شنبه بر اثر اصابت موشک به یک زمین فوتبال شهر دروزی مجدل شمس در بلندیهای جولان ۱۱کودک و نوجوان کشته، یک تن مفقود و ۲۰تن مجروح شدند که حال ۳تن از آنها وخیم گزارش‌شده است.

سخنگوی ارتش اسراییل شامگاه شنبه ضمن تأیید این حمله اعلام کرد تحقیقات میدانی نشان می‌دهند یک موشک از نوع فلق-۱ ساخت رژیم ایران با کلاهکی حاوی ۵۳کیلو گرم مواد منفجره، به این محل شلیک شده است.

حزب‌الله لبنان مسئولیت این حمله را رد کرد، اما منابع اطلاعاتی آمریکا و ارتش اسراییل تأکید کردند این حمله توسط حزب‌الله صورت گرفته است. سخنگوی ارتش اسراییل افزود: هیچ گروه دیگری بجز حزب‌الله چنین موشک‌هایی را در اختیار ندارد.

ساعاتی پس از این حمله، جنگنده‌های ارتش اسراییل چندین شهر و شهرک، از جمله شبریچه، برج شمالی، بـِقاع، کفر کلا، رب الثلاثین، خیام و طیرحرفا در جنوب و در عمق خاک لبنان را هدف قرار دادند.

به گزارش سایت العالم رژیم، پس از شلیک موشک فلق۱ توسط حزب‌الله به یک محل ورزشی نوجوانان در خاک اسراییل سفیر رژیم آخوندی در بیروت نوشت: وقوع جنگ را «انتظار نداریم» و با توجه به معادلات قوا در منطقه احتمال آن را بسیار اندک می‌دانیم. گسترش درگیریها را «نمی‌خواهیم» زیرا نظام همواره درصدد کاستن از تنشها در منطقه است.

وی افزود دشمنان باید حساب کار خودشان را بکنند که با امکانات و قدرتی که در اختیار داریم، برای دفاع از مقاومت چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه شامگاه شنبه خبر داد شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران یک موشک به سمت پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان گازی کونیکو واقع در حومه شهر دیرالزور در شرق سوریه شلیک کردند که در ۸۰۰متری این پایگاه فرود آمد.

این منبع خاطرنشان کرد نیمه‌شب جمعه نیز ۱۰موشک از مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان رژیم ایران به سوی این پایگاه شلیک شده بود.

پس از این حمله، نیروهای آمریکایی و ائتلاف متقابلاً مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را با آتشباری سنگین توپخانه، هدف قرار دادند.

درباره حملات اسراییل به غزه رویترز گزارش داد: در پی بمباران یک مدرسه در شهر دیرالبلح در مرکز غزه توسط اسرائیل، دست کم ۳۰تن، از جمله شماری کودک کشته و بیش از ۱۰۰تن دیگر مجروح شدند. ارتش اسراییل مدعی شد این حمله را با هدف کشتن شبه‌نظامیان حماس انجام داده است. رویترز به‌نقل از منابع پزشکی نوشت اکثر قربانیان این حمله را کودکان تشکیل داده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، طی بمبارانهای ۲۴ساعت گذشته اسراییل به غزه، ۶۶فلسطینی کشته و ۲۴۱تن مجروح شدند.

این وزارتخانه شمار قربانیان حملات نظامی اسراییل به غزه تاکنون را ۳۹هزار و ۳۲۴کشته و ۹۰هزار و ۸۳۰مجروح اعلام کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: