بازتاب گردهمایی ایران آزاد ۱۴۰۳ در رسانه‌های بین‌المللی

 

just the news 

جاست د نیوز آمریکا: مایک پمپئو و رهبران شرکت‌کننده در اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴، مشارکت کم مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را وزش بادهای تغییر می‌دانند.

علاوه بر جمعیت در پاریس، دهها هزار تظاهر کننده که پرچمهای ایران را حمل می‌کردند، در خیابانهای برلین راهپیمایی کردند، در حالی که هزاران نفر دیگر از پایگاه اشرف-۳ سازمان مجاهدین خلق با آنها همآهنگ شده بودند.

هارپر، نخست‌وزیر سابق کانادا، از نقش مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت در یک دولت پسا آخوندی در ایران حمایت کرد و پرسید: مردم فکر می‌کنند اگر رژیم ایران سقوط کند چه اتفاقی می‌افتد؟ رژیم ایران سرطان است و تنها علاج آن تغییر رژیم است. جایگزین رژیم هرج و مرج نیست، شورای ملی مقاومت است.

المستقبل لبنان 

سایت تلویزیون المستقبل ـ لبنان: دهها هزار ایرانی در برلین گردهم آمدند تا مستقیماً به کنفرانسی در پاریس متصل شوند و در همین حال مهمانان و شخصیتهای برجسته جهان به سخنرانان در پایتخت آلمان پیوستند تا حمایت خود را از آزادی در ایران اعلام کنند.

 مریم رجوی از طریق یک تماس ویدئویی با این تظاهرات هشدار داد دموکراسیهای غربی با استمرار رویکرد و سیاست مماشات خود در قبال رژیم ایران، فقط و فقط تروریسم و گروگان‌گیری و اعدام و سرکوب رژیم را تشویق می‌کنند. همین سیاست راه خامنه‌ای را برای شعله‌ور کردن جنگ در منطقه تسهیل کرده است.

السیاسه کویت 

روزنامه السیاسه ـ کویت: دهها هزار ایرانی در برلین تجمع کردند. در پاریس همزمان یک کنفرانس با حضور خانم مریم و شمار زیادی از سیاستمداران سرشناس جهان مانند مایک پنس، استفن هارپر، مایک پمپئو، لیزتراس، جان بولتن، هیاتهایی از پارلمان اروپا و پارلمانهای کشوری اروپا برگزار شد که به‌صورت آنلاین به تظاهرات وصل شده بود.

 

تلویزیون جمهوری یمن 

تلویزیون جمهوریه یمن: دهها هزار ایرانی در برلین پایتخت آلمان جهت نشان دادن حمایتشان برای رسیدن به آزادی در ایران تجمع و تظاهرات کردند. این تظاهرات همزمان با یک اجلاس در پاریس برگزار شد. در پاریس تعداد زیادی از بلندپایه‌ترین سیاستمداران دنیا به خانم مریم رجوی پیوستند.

 خانم رجوی در یک ارتباط ویدئویی به تظاهر کنندگان گفت: تجمع برلین استمرار پیروزی ایرانیان در تحریم انتخابات خامنه‌ای است. این انتخابات نمایشی حاصل شکستهای بزرگ این نظام بود. رأی ما سرنگونی نظام است و الآن وقت انقلاب است.

برایت بارت 

سایت برایت بارت: در حالی که رژیم ایران قرار است دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را پس از کمترین مشارکت در تاریخ رژیم برگزار کند، صدها تن از رهبران و قانونگذاران برجسته جهان در اجلاس بین‌المللی سالانه یک گروه مخالف ایرانی در فرانسه گردهم آمدند. آنها توسط دهها هزار ایرانی دیگر در برلین حمایت می‌شدند تا از قیام کنونی علیه رژیم وحشی تهران حمایت کنند.

در ابتدای این اجلاس، خانم رجوی خطاب به حاضران در راهپیمایی همزمان در خیابانهای برلین بر عزم مردم ایران برای سرنگونی رژیم کنونی تأکید کرد.

واشنگتن تایمز 

واشنگتن تایمز: منتقدان رژیم ایران، از جمله ایرانیان در راهپیمایی بزرگ در برلین، از حضور کم مشارکت در انتخابات به‌عنوان دلیلی بر نارضایتی عمیق ایرانیان اشاره کردند.

 مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، بزرگترین جنبش مخالف ایرانی تبعیدی جهان، گفت: خامنه‌ای در این تلاش شکست خورد و رژیم را یک گام مهم به سقوطش نزدیک کرد. مجاهدین خلق راهپیمایی بزرگ روز شنبه را در برلین سازماندهی کردند.

جریده صدریه مصری 

صدی الامة مصر: مایک پنس، در گردهمایی جهانی برای ایران آزاد که در پاریس برگزار شد، از حاضران و تظاهر کنندگان در برلین تشکر کرد و گفت: از این‌که برای ایران آزاد ایستادگی می‌کنید متشکرم، بودن در کنار همه شما باعث افتخار است.

 مایک پنس گفت: وقتی مردم می‌پرسند چرا اینجا بودن را انتخاب کردم، پاسخ ساده است. می‌خواهم دنیا بداند که به‌خاطر همه شما، بادهای تغییر در ایران قوی‌تر از همیشه می‌وزد.

مایک پنس در پایان سخنان خود گفت لطفاً با من همراه باشید تا از مریم رجوی برای رهبری برجسته و بینش و شجاعت شخصی ایشان تشکر کنیم. شما مریم رجوی منبع الهام بحش برای جهان هستید.

 

just the news 

مصاحبه ژنرال جیمز جونز با جاست د نیوز: طرح ۱۰ ماده‌یی که خانم رجوی از آن حمایت می‌کند بسیار دموکراتیک است. موضع دولت آمریکا در مورد ایران و سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت برای مدت طولانی نادرست بوده است.

 سیاست مماشات در مورد ایران به طرز مرگباری نقص دارد. به‌عنوان مثال، کلینتون، تحت نظارت او بود که سازمان مجاهدین خلق در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گرفت. و چرا این‌طور بود؟ خب، احتمالاً به این دلیل بود که سیاست مماشات شروع شده بود.

 اساساً، ایده این است که اگر ما این کار را برای رژیم ایران انجام دهیم، شاید افراد خوبی پیدا شوند و برنامه هسته‌یی آن را متوقف کنند. در اصل، سیاست مماشات در مورد این موضوع است. ما باید بدانیم که این رژیم ایران هرگز تغییر نخواهد کرد.

 

الشرق الوسط 

روزنامه االشرق‌الأوسط چاپ لندن: مخالفان ایرانی و حامیانشان، روز شنبه در برلین تظاهراتی برگزار کردند تا مقامات رژیم ایران و انتخابات ریاست‌جمهوری که به توصیف آنها «قلابی» می‌باشد را محکوم نمایند.

روزنامه االشرق‌الأوسط چاپ لندن: مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا بر اهمیت مقاومت برای تحقق آینده‌یی شکوفا برای ایران تأکید کرد و افزود مرگ رئیسی، رژیم ایران را بیشتر در معرض خطر قرار داده است.

 

 ASB ZEItUNG 

آ اس ب تسایتونگ: اپوزیسیون ایران و حامیان آنها در برلین علیه رهبری ایران و انتخابات قلابی ریاست‌جمهوری تظاهرات کردند. مریم رجوی، که از طریق ویدئو کنفرانس از فرانسه با این تظاهرات در ارتباط بود، گفت: تحریم انتخابات سیلی بر صورت حاکمان رژیم ایران است.

آنسا   

خبرگزاری آنسا: در کنفرانسی که در پاریس برگزار شد، مریم رجوی، به همراه بسیاری از سیاستمداران بین‌المللی از جمله مایک پنس، مایک پمپئو، لیز تراس، جان بولتون حضور داشتند.

خبرگزاری آنسا: مریم رجوی گفت: انتخابات قلابی نتیجه بن‌بست و ناکامیهای بزرگی است که گریبانگیر رژیم ایران شده است، زیرا مردم ایران بارها و بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که رأی ما سرنگونی نظام است؛ در این رژیم جایی برای انتخابات نیست، زمان انقلاب است!

Afp_logotype_rvb_wikipedia 

خبرگزاری فرانسه: اعضای اپوزیسیون ایرانی و حامیان آنها در برلین علیه سران رژیم ایران و انتخابات ریاست‌جمهوری آن تظاهرات کردند. جواد دبیران، به خبرگزاری فرانسه گفت: این انتخابات یک شکست کامل است و نشان می‌دهد که رژیم مشروعیت ندارد. مردم ایران این رژیم را نمی‌خواهند.

رویترز (1) 

روز یکشنبه رویترز نوشت: ایرانیان در گردهمایی که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده بود آنچه را که به‌عنوان انتخابات فرمایشی توسط رژیم ایران برگزار شده بود محکوم کردند. بسیاری از آنها پرچمهایی را به اهتزاز در آورده بودند که نمادی از خواست آنها برای تغییر رژیم و استقرارر یک جمهوری دموکراتیک در ایران بود.

just the news 

سایت خبری جاست د نیوز آمریکا: دهها هزار ایرانی در گردهمایی جهانی 2024 در برلین شرکت کردند.  این مراسم از حمایت 34 اکثریت پارلمانی، 137 رئیس دولت سابق، وزرا، سفرا، رؤسای سازمانهای بین‌المللی برخوردار است.

 سایت خبری جاست د نیوز آمریکا: دهها هزار ایرانی در گردهمایی جهانی 2024 در برلین از طرح 10 ماده‌یی مریم رجوی، کانونهای شورشی در داخل ایران و هم‌چنین وارد کردن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی حمایت کردند.

زود دویچه سایتونگ  Frankfurter Allgemeine   فوکوس  هندزبلادت  اشترن۲  

 زود دویچه سایتونگ، فرانکفورتر آلگماینه، فوکوس، هندلزبلات و اشترن نوشتند: تبعیدیان ایرانی در برلین علیه رژیم ایران تظاهرات کردند. آنها از سراسر آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به آنجا آمده بودند. در این تظاهرات که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده بود، شماری از پارلمانترهای آلمان سخنرانی کردند.

الماندو اسپانیایی 

روزنامه اسپانیایی  الموندو: ویدال کوادراس در تظاهرات برلین از دولتهای غربی خواست علیه رژیم ایران اقدام کنند. وی گفت:دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟

 

النهار 

روزنامه النهار: چند ده هزار ایرانی بعدازظهر شنبه در مخالفت با رژیم ایران در میدان ببل برلین تظاهرات  کردند. در پاریس همزمان یک گردهمایی با حضور خانم مریم رجوی و شمار زیادی از سیاستمداران سرشناس بین‌المللی برگزار شد که به صورت آنلاین به تظاهرات برلین وصل شده بودند.

 

Afp_logotype_rvb_wikipedia 

خبرگزاری فرانسه: یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تظاهرکنندگان در برلین خواستار آزادی برای ایران شدند. این تظاهرات توسط شورای ملی مقاومت ایران  ترتیب داده شده بود.

 

رویترز 

رویترز: با انتشار فیلمی از گردهمایی برلین نوشت: صدها تن روز شنبه در برلین تجمع کردند. تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی رژیم آخوندی و برپایی یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت هستند. 

 

Portuguese news agency LUSA 

آژانس خبرگزاری پرتقالLUSA

تعداد زیادی از ایرانیان با در دست داشتن پرچم ایران تظاهرات کردند. آنها خواهان سرنگونی رژیم آخوندی و برقراری یک جمهوری دموکراتیک بر مبنای جدایی دین از دولت هستند

 

Untitled (1) 

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار مجموعه تصاویری از گردهمایی بزرگ مقاومت در برلین نوشت: امروز مردم زیادی با در دست داشتن پرچمهای ایران، در تظاهراتی که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده بود در برلین شرکت کردند.

European Media Image Agency 

آژانس تصویرهای رسانه ای اروپا تعداد زیادی از ایرانیان با در دست داشتن پرچم ایران در مخالفت با انتخابات رژیم ایران تظاهرات کردند. آنها خواهان سرنگونی رژیم آخوندی و برقراری یک جمهوری دموکراتیک بر مبنای جدایی دین از دولت هستند.

 

RBB 24 

رسانه آلمانی RBB۲۴ : هزاران ایرانی تبعیدی روز شنبه در برلین تجمع کردند تا علیه رژیم آخوندی تظاهرات کنند. تظاهر کنندگان پرچم ایران را با نماد شیر و خورشید در دست داشتند... این تجمع توسط شورای ملی مقاومت ایران که هدفش سرنگونی رژیم ایران است سازماندهی شده بود.

 

تاگسل اشپیگل 

تاگس اشپیگل چاپ آلمان: هزاران ایرانی در برلین در اعتراض به حاکمان رژیم ایران و در مخالفت با انتخابات آن به خیابانها آمدند.

... شورای ملی مقاومت اعلام کرد دهها هزار شرکت کننده از روز قبل وارد برلین شده‌اند.

 

برلینه سایتونگ 

برلینر سایتونگ: هزاران ایرانی مخالف در برلین علیه رژیم آخوندی تظاهرات کردند... . آنها از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواستار توقف مماشات با رژیم ایران شدند این تظاهرات که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده، یک روز پس از انتخابات رژیم ایران صورت گرفت

شاو مدیا 

رسانه آلمانی تاگس شاو: هزاران ایرانی در تبعید در برلین علیه رژیم ملاها در ایران تظاهرات کردند. آنها انتخابات رژیم را قلابی خواندند.

 

واشنگتن تایمز ایکس 

 حساب ایکس واشنگتن تایمز: شورای ملی مقاومت به رهبری رئیس‌جمهور منتخب این شورا، مریم رجوی، این آخر هفته را به‌عنوان فرصتی کلیدی برای مخالفان ایرانی و تظاهر کنندگان دموکراسی خواه به تصویر می‌کشد تا صدای خودشان را به گوش جهانیان برسانند.

 

سایت بیلد 

سایت بیلد: ویدال کوادرس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا مورد نفرت آخوندها است. او به مدت ۲۵سال به اپوزیسیون ایران، به‌ویژه به شورای ملی مقاومت ایران که اکنون یکی از سازمان دهندگان تظاهرات در برلین است، متعهد بوده است.

سایت بیلد: ویدال کوادرس با موفقیت برای سازمان مجاهدین خلق، مبارزه کرد تا در سال۲۰۰۹ از فهرست تروریستی اتحادیه اروپا حذف شود.

برلینه سایتونگ 

برلینر سایتونگ: ایرانیان تبعیدی یک روز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورشان، به آلمان و اتحادیه اروپا فراخوان می‌دهند که رویکرد سخت‌گیرانه تری نسبت به رهبران دولت اتخاذ کند.

 

اکسپرس 

اکسپرس: انتظار می‌رود که دهها هزار نفر روز شنبه در برلین، آلمان تجمع کنند و خواهان تغییر رژیم در تهران شوند. سازمان دهندگان می‌گویند تظاهر کنندگان خواستار این خواهند بود که بگویند رأی ما سرنگونی رژیم آخوندی و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت است. زمان برای یک انتخابات قلابی نیست. زمان انقلاب فرا رسیده است. زمان تغییر رژیم فرا رسیده است.

 

واشنگتن تایمز 

واشنگتن تایمز با عنوان۲۰۰۰۰ پراتیک مقاومت نوشت: رژیم ایران، در مواجهه با ملتی که خواستار تغییر رژیم است، در حال حاضر با چالشهای مهم موجودیتی دست و پنجه نرم می‌کند. این چالشها در درجه اول به‌دلیل تشدید فعالیت‌های کانون‌های شورشی وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور است.

واشنگتن تایمز: کانون‌های شورشی در حال گسترش حضور شان در سراسر ایران هستند. آنها که به‌دلیل کارآمدی و شجاعت خود شناخته می‌شوند، فعالانه سنگرهای سرکوب و ترور رژیم را به چالش می‌کشند. هدف اولیه آنها از بین بردن فضای ترس و سرکوب، برجسته ساختن آسیب پذیریهای رژیم و باز کردن راه برای قیام مردم است.

 

جریده العالم الحر 

سایت العالم الحر مصر: پس از آن‌که تلاشهای ارتجاعی و استعماری برای مصادره قیامها و به سرقت بردن انقلاب جدید مردم ایران و ساختن آلترناتیوهای ساختگی شکست‌خورده است، گردهمایی جهانی ایران آزاد در ۲۹ ژوئن که با تظاهرات گسترده ایرانیان در برلین همراه است، فریاد یک ایران اسیر را در سراسر جهان طنین‌انداز می‌کند.

Picture1 

مقاله استراون استیونسون هماهنگ‌کننده کمپین برای تغییر ایران در سایت تاونهال: زمان مماشات به‌پایان رسیده است. اتحادیه اروپا و انگلستان همین الان باید از آمریکا و کانادا پیروی کنند و سپاه پاسداران را در لیست سیاه خود قرار دهند. به‌جای گفتگو با آخوندها، ما باید با جنبش اصلی اپوزیسیون دموکراتیک مجاهدین خلق و کانونهای شورشی شجاع آنها در داخل ایران گفتگو کنیم.

reuters 

خبرگزاری رویترز تصاویر و گزارشهای متعددی از برگزاری سه روز اجلاس جهانی ایران آزاد  مخابره کرد و نوشت: یک اجلاس 3روزه با گرد هم آوردن سخنرانان برجسته جهان به‌موضوعات کلیدی در مورد تهدیدات ناشی از رژیم موجود، جایگزین مناسب و ضرورت اتخاذ سیاست درست برای آینده ایران و حمایت از برنامه ده‌ماده‌یی مریم رجوی پرداخت.

 brussels 

بروسلز سیگنال بلژیک با عنوان سنگین وزنها در پاریس برای حمایت از اپوزیسیون ایران نوشت:‌ مایک پنس، مایک پمپئو، سناتور تد کروز، سناتور گای ورهوفستات، نماینده سابق پارلمان اروپا، میشل آلیو ماری، وزیر کشور و دفاع سابق فرانسه و پیتر آلتمایر، وزیر سابق آنگلا مرکل، شرکت کنندگان در این گردهمایی سالانه بودند.

global 

گلوبال نیوز: شورای ملی مقاومت ایران هر سال از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه، اجلاس جهانی ایران آزاد را به‌عنوان بیان زنده اراده مردم ایران برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک و مبارزه با هر نوع دیکتاتوری اعم از سلطنتی و مذهبی و با شعار پیش به‌سوی جمهوری دموکراتیک، برگزار می کند. مایک پنس در این اجلاس گفت: پایان این رژیم نزدیک است و آمریکا مطمئناً لانه مارها را بسیار بهتر می‌بیند. مایک پمپئو، وزیر خارجه قبلی آمریکا  نیز در این اجلاس گفت: شما با کار خودتان رژیم را می‌ترسانید، آنها در حال از دست دادن قدرت هستند.

eram news 

سایت ارم نیوز امارات: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا گفت، برنامه ده ماده‌یی برای آینده ایران که توسط اپوزیسیون ایران ارائه شده است، آزادی بیان، اجتماعات و مذهب و حق هر ایرانی برای انتخاب رهبران منتخب خود را تضمین می‌کند.

Al Ahram 

سایت الاهرام ـ کانادا: روز 30ژوئن مصادف با دومین روز از گردهمایی جهانی ایران آزاد 202۴بود. رهبران جهان از چهار قاره مختلف در این کنفرانس سخنرانی کردند. این رویداد، «نه»‌ تاریخی مردم ایران را که انتخابات نمایشی رژیم را تحریم کردند، به‌صورتی بسیار نیرومند بازتاب داد و پژواک فریادشان برای آزادی ایران را طنین‌انداز کرد. 

washington times 

سایت واشینگتن تایمز ضمن پخش مستقیم گردهمایی مقاومت ایران در پاریس نوشت: در اجلاس جهانی ایران آزاد-2024، دهها هزار ایرانی با شرکت در تظاهرات در برلین، نقشه مسیر مریم رجوی برای جمهوری دموکراتیک را تأیید کردند.۴هزار قانونگذار از 50کشور، از جمله 34اکثریت پارلمانی، به 137رئیس  سابق یا کنونی، وزیران، سفرا و سران سازمانهای بین‌المللی پیوستند و با حمایت از طرح 10ماده‌یی مریم رجوی و کانونهای شورشی مجاهدین خلق، خواهان نامگذاری سپاه پاسداران رژیم ایران در لیست سازمانهای تروریستی شدند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: