معرفی کتاب ـ یک کهکشان ستاره

کتاب یک کهکشان ستاره ـ نوشته حسین فارسی

شرحی نامکرر از قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷

یادداشت نویسنده

بیست سال از جنایت هولناک قتل‌عام زندانیان سیاسی ایران می‌گذرد. گذشت این سال‌ها هرگز نتوانسته باعث فراموشی خاطرات آن دوران بشود. در این سالیان هر چه با آزمایش‌ها و فراز و نشیب‌های مبارزه روبه‌رو شده‌ام، به‌خصوص هر بار که در معرض انتخاب و تصمیم‌های سخت قرار گرفته‌ام، قدر و شأن این شهیدان در قلب و ضمیرم بالا و بالاتر رفته و بیشتر به عظمت و بزرگی مقاومت، انتخاب و تصمیم آنها پی برده‌ام و در مقابلشان سر تعظیم فرود آورده‌ام.

در گذشته بارها با خواندن خطبه ۱۸۱امام علی (ع) در نهج‌البلاغه به یاد آنها افتاده و گریسته‌ام. از خود پرسیده‌ام که چرا حضرت علی (ع) این‌چنین برای یاران شهیدش بیتابی می‌کرده؟

امروز فکر می‌کنم علت بی‌تابی امام علی (ع) از دست‌دادن کسانی بود که وفادار بودند، آنها یاران پاکباز و پایداری بودندکه تا پای جان بر عهد و پیمانشان استوار ماندند و این گوهری کمیاب است، این همان گوهری است که در آن سال‌ها باعث درخشش نسل پاکباز میلیشیا بود. نسلی که درس پاکبازی و وفای به عهد را از معلم و مقتدای بزرگش مسعود فراگرفته بود و در آن کشاکش سهمگین به‌قول خود مسعود «در ظلمات خمینی به دفاع از ارزش‌های خدایی و مردمی قد علم کرد» و امتحان آنچه را که فراگرفته بود، پس داد و سرفراز و جاودانه شد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: