سخنرانی خانم الکساندرا ماتویچوک برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲ از اوکراین

الکساندرا ماتویچوک برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲ از اوکراین

من یک زن اوکراینی هستم و کاملاً با خواهران ایرانی‌ام همبستگی دارم. باید از یکدیگر پشتیبانی کنیم زیرا آینده ما هم بستگی به نتیجهٔ مبارزه زنان ایرانی دارد

مقامات ایرانی از تبعیض جنسیتی به‌عنوان ابزاری برای سرکوب زنان استفاده کرده‌اند و تلاش کرده‌اند نیمی از جامعه را نادیده بگیرند. من یک زن اوکراینی هستم و کاملاً با خواهران ایرانی‌ام همبستگی دارم. می‌دانم که آنها با سرکوب، شکنجه، ضرب‌وشتم، زندان، آدم‌ربایی، خشونت جنسی و کشتار روبه‌رو هستند. هم‌چنین می‌دانم که رژیم ایران دختران دانش‌آموز را سرکوب می‌کند زیرا از نسل جوان وحشت دارد. آنها می‌دانند که زمان‌شان به سر رسیده است.

من در شهر کی‌یف زندگی می‌کنم اما شهر زادگاهم هم‌چون دیگر شهرهای اوکراین نه تنها توسط گلوله‌های روسی مورد حمله قرار می‌گیرد بلکه هم‌چنین به‌وسیله پهپادهای ایرانی مورد حمله قرار می‌گیرد.

لذا ما ملتها که برای آزادی و حیثیت انسانی مبارزه می‌کنیم باید از یکدیگر پشتیبانی کنیم زیرا آینده ما هم بستگی به نتیجهٔ مبارزه زنان ایرانی دارد. بعضی وقتها مبارزه ما برای آزادی و حقوق انسانی غیر‌معقول به‌نظر می‌رسد که ناشی از تعادل‌قوای بسیار نابرابری است که وجود دارد. اما ما باید به مبارزه خود با صداقت ادامه بدهیم و در زمانی‌که انتظارش را نداریم، به نتیجه خواهد رسید.

لطفا به اشتراک بگذارید: