وجدان بیدار ـ قسمت دوم

گفتگو با دکتر آلخو ویدال کوادراس

آلخو ویدال کوادراس از آن سیاست‌مدارانی است که دستگاه شیطان‌سازی آخوندی مدعی بود پول‌های کلان از سازمان مجاهدین خلق ایران می‌گیرند تا در گردهمایی‌های آن شرکت کنند و به سخنرانی بپردازند. تبلیغ می‌کرد که دلیل جذب شدن آنان به برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی از روی اعتقاد نیست، به میزان دلار و یورویی برمی‌گردد که مجاهدین از خزانه‌های افسانه‌یی خود نثار آنان می‌کنند.

البته این ادعا در آن زمان نیز جز خندهٔ حضار را برنمی‌انگیخت، اما امروز وقتی به سیما و قامت افراشتهٔ آلخو و دیگر شخصیت‌های مدافع ایران آزاد نگاه می‌کنیم، جز گرما و شکوه وجدان برانگیختهٔ انسانی را نمی‌بینیم. وجدانی که نه مرز می‌شناسد نه جنس و نه نژاد. آرمان آزادی، عدالت و بنا کردن جهانی مبتنی بر ارزش‌های جهان‌شمول حقوق‌بشری را برای تمام کشورها و ملتها می‌خواهد.

برای آن حاضر است مانند رزمندگان پاکباز آزادی در مقاومت ایران و کانون‌های شورشی، جان و زندگی عزیزش را نیز به خطر بیندازد؛ با آن‌که می‌داند همراهی با مقاومت ایران ممکن است او را از امتیازهای دستیابی به قدرت و پول بیشتر مانع شود ولی حاضر به دست کشیدن از آن نیست.

آری، او از مظاهر شرافت اروپاست. مانندش را اکنون داریم در دوستان دیگر ایران آزاد می‌بینیم. با این سیاست‌مداران شرافتمند در حلقهٔ یاران مقاومت، روابط جدیدی در حال شکل گرفتن است؛ روابطی که خمیرمایهٔ آن پرنسیب‌های انقلابی مجاهدین و ارزش‌های برآمده از یک مبارزهٔ نفس‌گیر با فاشیسم دینی است. این مبارزه هرگز اصول را فدای مصلحت و قدرت نمی‌کند و نگاهش به سیاست، فرصت‌طلبی و پراگماتیسم نیست.

لطفا به اشتراک بگذارید: