کیهان خامنه ا ی : اذعان به تورم بی‌سابقه و هشدار به رئیسی

کیهان خامنه‌ای هم مجبور شد به‌گماشتة ولی‌فقیه حمله کند.

کیهان در شمارة ۳۰ اردیبهشت خود نوشت: «دولت رئیسی هیچ کمک ملموسی به حل مشکلات مردم نکرده است».

ارگان خامنه‌ای افزود: «وضعیت مسکن از ادامه روند گران‌تر شدن حکایت می‌کند، کالاهای اساسی مردم زیر فشار افزایش بیشتر قیمت‌ها قرار دارند و هنوز آشفتگی در قیمت کالاها به چشم می‌خورد».

رئیسی پس از گمارده شدن به مسند ریاست‌جمهوری توسط خامنه‌ای، وعده داد تورم را پایین آورده و بحران گرانی و معیشت را حل خواهد کرد. اما اکنون نزدیک به‌دو سال از انتصاب رئیسی گذشته، به‌گفته کارشناسان و آمارهای حکومتی تورم به‌صورت مهار ناپذیری افزایش یافته و بر اساس آمارهای دستکاری شده بین ۵۰ تا ۷۰درصد گزارش‌شده است.

یکی از بحران‌های جدی گرانی سرسام آور مسکن و اجاره‌بهاست.

با توجه به آمارهای حکومتی، افزایش اجاره‌بها در ایران هم‌چنان به‌صورت رو به رشد است. در سال گذشته، دولت رئیسی با افزایش یک و نیم برابری اجاره‌بهای خانه، بار سنگینی را بر دوش مستاجران قرار داده است. طبق آمار مرکز آمار، بیش از ۲۴ میلیون نفر در ایران به‌عنوان مستاجر به سر می‌برند و با افزایش ۴۶ درصدی اجاره‌بها در سال ۱۴۰۱، با گرانی مسکن و تورم مسکن مواجه شده‌اند. این امر به‌خصوص برای عمده مردم ایران که زیر خط فقر به‌سر می‌برند، بسیار سنگین است.

بازار مسکن در ایران آخود نزده زده، با شروع سال جدید هم‌چنان با مشکل گرانی مواجه است. این به‌ویژه در شهرهای بزرگ، جدی‌تر است. بر اساس گزارش مرکز آمار رژیم، قیمت مسکن در برخی از مناطق کشور طی ماه‌های گذشته با گرانی تا ۴۰ درصد هم روبه‌رو شده است. این افزایش قیمت مسکن به‌دلیل تورم، افزایش قیمت مواد اولیه ساختمانی و هم‌چنین نوسانات بازار ارز و مهمتر از همه نقش مافیای حکومتی است.

روزنامه شرق به‌تازگی در مطلبی به نقش مافیای حکومتی در گرانی مسکن اذعان کرده و نوشته بود: مافیای مسکن با هدف کسب سود بیشتر و افزایش قدرت خود در بازار مسکن، بازار مسکن را تحت کنترل خود قرار داده و با ایجاد تحریم‌ها، بازداشت‌های غیرقانونی و ایجاد بحران در بازار مسکن، باعث گرانی بیشتر مسکن شده است.

اکنون وضعیت آنقدر آشفته است که کیهان خامنه‌ای که همواره مبلغ گماشتة ولی فقیه است هم زیر فشارهای شدید مجبور شده به‌شکست رئیسی اذعان کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: