در بحبوحه گرانی حمل و نقل، مافیای درکمین نشسته خامنه ای، دوچرخه را هم لاکچری کرد

در ۶ ماه آخر سال ۱۴۰۱ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲، قیمت حمل و نقل در ایران آخوندزده به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش قیمت شامل کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی هم می‌شود.

یکی از دلایل اصلی گرانی حمل و نقل در ایران، افزایش بی‌سر و صدای قیمت سوخت توسط دولت رئیسی عنوان شده است.

در نتیجه این گرانی‌ها بسیار از مردم که توان پرداخت مستمر کرایه حمل و نقل را ندارند، مجبورند به شیوه‌های دیگر تردد رو بیاورند، از جمله خرید دوچرخه.

اما اکنون مافیای حکومتی با اشراف به‌این وضعیت، دوچرخه را هم تبدیل به وسیله‌ای لاکچری کرده است.

 

 

قیمت یک دوچرخه حتی معادل حقوق کامل ۷ماه و نیم یک کارگر!

رسانه‌های حکومتی ۲۴اردیبهشت از گرانی بی‌سابقه دوچرخه خبر دادند. بر اساس این گزارشها قیمت یک دوچرخه نامرغوب به ۵ تا ۶میلیون تومان و دو چرخه‌های مرغوب با برند‌های معروف تا ۶۰میلیون تومان رسیده است.

این در حالیست که مافیای خامنه‌ای که پشت تمامی گرانی‌های کمرشکن است، حقوق پایه کارگر در سال۱۴۰۲ را حدود ۸میلیون تومان، یعنی ۳بار زیر خط فقر تعیین کرده است. در این صورت اگر یک کارگر ایرانی بخواهد برای خود یا فرزندش دوچرخه‌ای نامرغوب بخرد باید ۷۰درصد دسترنج یک ماهش را برای آن بدهد و اگر بخواهد دوچرخه‌ای مرغوب تهیه کند، باید تمامی حقوق ۷ماه و نیم خود را بپردازد.

بنابراین دوچرخه نیز در حال تبدیل شدن به‌رویا برای مردم ایران است و آنطور که سایت حکومتی فرارو ۲۴اردیبهشت نوشت: «دوچرخه که یکی از ساده‌ترین وسایل نقلیه محسوب می‌شود حال تبدیل به یک کالای لاکچری شده که خرید آن از توان بسیاری خارج است».

 

 

نگاهی به‌افزایش پیاپی قیمت حمل و نقل در ایران

با توجه به آمار رسمی منتشر شده توسط سازمان مدیریت حمل و نقل شهری رژیم، در سال ۱۴۰۱ نرخ افزایش قیمت کرایه حمل و نقل عمومی در ایران آخوندزده بر اساس درصد به شرح زیر بوده است:

-افزایش کرایه تاکسی: ۳۵درصد

-افزایش کرایه مترو: ۵۰درصد

-افزایش کرایه اتوبوس: ۱۰۰درصد

از اردیبهشت ۱۴۰۲ مافیای خامنه‌ای یک بار دیگر قیمت حمل و نقل را به‌این صورت افزایش داد:

-افزایش کرایه تاکسی: ۵۵درصد

-افزایش کرایه مترو: ۲۵درصد

-افزایش کرایه اتوبوس: ۴۱درصد

 

 

مافیای در کمین نشستة‌ خامنه‌ای

تجربه نشان داده اتاق فکر مافیای حکومتی هر آنچه که مردم نیاز دارند را با طراحی مشخص گران می‌کند تا سودهای کلان به‌جیب بزند.

بنابر این در چنین وضعیتی که مردم مجبور هستند به‌خاطر گرانی سرسام آور حمل و نقل، برای تردد خود،‌ رو به‌امکانات دیگر، از جمله دوچرخه بیاورند، مافیای در کمین نشستة خامنه‌ای اکنون قیمت دوچرخه‌ را هم به‌طور نجومی افزایش داده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: