تلویزیون فرانسه ـ کانال ۳ ـ تظاهرات شورای ملی مقاومت در پاریس توسط هزاران ایرانی در حمایت از قیام مردم ایران

تلویزیون فرانسه کانال ۳: یک تظاهرات در حمایت از قیام در ایران در میدان دانفر روشرو در پاریس توسط شورای ملی مقاومت ایران مستقر در اور سوراواز برگزار شد. هزاران ایرانی حمایت خود را از قیام مردمی ابراز داشتند.

در میان جمعیت، اعظم صابری طعم مبارزه را باز می‌یابد. وی که در ۱۷ سالگی توسط شاه به زندان انداخته شد امروز اینجا حاضر شده تا سالگرد سرنگونی سلطنت را در ۴۴سال پیش جشن بگیرد و حمایت خود را از انقلاب حاضر ابراز کند.

اعظم صابری: «‌من همراه مردم ایران فریاد می‌زنم مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر. شاه یک دیکتاتور کلاسیک بود، ولی آخوندها واقعاً از قرون وسطی برخاسته‌اند».

تظاهراتی که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده است

افشین علوی: «‌خلق ایران مجدداً قیام کرده است، علیه دیکتاتوریها، و قصد دارد رو بجلو پیشروی کند‌، ‌به‌ سمت دمکراسی کثرت‌گرایی ویک جمهوری».

تلویزیون فرانسه کانال ۳ افزود: از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ – ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ غرش انقلاب در ایران بگوش می‌رسد، فیلمهای این قیام روی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. قیامی به ابتکار زنان، چیزی که جامعه ایرانیان جوان در خارج را به‌سمت خود می‌کشد.

میترا بی‌غم: «‌این قیامی است که توسط زنان شروع شد. از اول زنان در صفوف مقدم بودند و اعتراض می‌کردند و من آمده‌ام تا در کنار مردم ایران باشم، مردان و زنانی که کشته می‌شوند یا زندگی خود را بخطر می‌اندازند».

پرهام لکزیان: «می خواهیم به جوانان ایران نشان دهیم که ما اینجا هستیم، ممکن است کار مهمی نباشد، ولی آماده‌ایم هر کاری از دستمان بر می‌آید برای کمک به آنها انجام دهیم».

میدان دانفر روشرو، مقر بالای فرماندهی مقاومت فرانسه، معمولاً میزبان این تظاهرات آنهاست.

لطفا به اشتراک بگذارید: