This browser does not support the video element.

نقض حقوق بشر در ایران - 20دقیقه شنبه 6آبان1396




  • نقض حقوق بشر در ایران 20دقیقه شنبه 6آبان1396




  • نامه 13سناتور آمریکایی به نیکی هیلی:‌ بازرسان سازمان ملل متحد باید هر زمان و هر مکان بتوانند از سایتهای نظامی رژیم ایران بازرسی کنند .




  • واشینگتن پست:‌ آمریکا در مسیر تصادم با رژیم ایران در خاورمیانه است، استراتژی جدید ترامپ علامت یک تغییر مهم در سیاست آمریکا است که تمرکز را به جای داعش روی رژیم ایران می گذارد.




  • هشدار اپوزیسیون سوریه نسبت به گسترش دخالت خطرناک رژیم ایران .





  • نقض حقوق بشر در ایران


    تلویزیون اسکای نیوز گزارشی از نقض حقوق بشر در ایران به ویژه نقض حقوق اقلیتها پخش کرد که بخشهایی از آن را می بینیم:


    از دهه ها پیش در ایران مقامهای دولتی عملکردشان بر اساس ظلم و سرکوب به اقلیت ها و علیه آزادی و حقوق مشروع شهروندان معمولی بوده است

    برای مخفی کردن نقض حقوق بشر در ایران مقامهای حکومتی با بکار گیری اهرم های مختلف، آشوب و نگرانی را در منطقه گسترش داده اند. هیأت عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نسبت به این اقدامات هشدار داد

    [caption id="attachment_45137" align="alignnone" width="520"]دستگیری جوانان اهوازی نقض حقوق بشر در ایران - زندان گوهر دشت[/caption]

    سیاست رژیم حاکم بر ایران ظلم به همگان است. تمامی اقلیت های قومی مورد ظلم قرار می گیرند.



  • [caption id="attachment_45142" align="alignright" width="520"] نقض حقوق بشر در ایران[/caption]

  • رژیم ایران به طور خاص به شهروندان عرب اهوازی ظلم می کند و فعالان آنها را زندانی کرده و تا سر حد مرگ شکنجه می کند.هیچ نوری در افق دیده نمی شود که رژیم حاکم بر ایران رفتار علیه اقلیتهای قومی را بهبود بخشد.هیأت عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نسبت به خطرناک بودن این گونه اقدامات هشدار داد و در سخنان خود پرونده سیاه رژیم حاکم بر ایران در زمینه حقوق بشر، بی احترامی به میثاق ها و کنوانسیون های بین المللی را بر ملا کرد. این هیأت تاکید کرد رژیم ایران به جای حل مشکلات داخلی اش، این مشکلات را با ایجاد آشوب و بی ثباتی در کشورهای منطقه به خارج ایران صادر می کند و تنفر و فرقه گرایی را گسترش می دهد. این سیاست را می توان در مناطق درگیری در شمال سوریه و عراق و یمن و تا لبنان دید .



  • باید از توافق اتمی بیرون کشید


    اروپاییها تهدیدهای امنیتی رژیم ایران را مانند عربستان و سایر کشورهای منطقه حس نمی کنند به همین دلیل می گویند ترامپ از توافق اتمی بیرون نکشد. ضمنا آنها دنبال تجارت وسودهای خود با رژیم ایران هستند. گزارشی از فاکس نیوز:




    تلویزیون فاکس نیوز:‌ در اروپا عده یی نگرانند و می گویند این رئیس جمهور قصد دارد از توافق اتمی بیرون بکشد . آنها می گویند دونالد ترامپ نباید تأیید توافق را رد می کرد. سمت و سوی تحولات چیست؟

    فرد فلیتس تحلیگر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا : اروپاییها دارند تلاش می کنند راه حلهای خودشان را در مورد مشکلات امنیتی خاورمیانه از جمله ایران به ما دیکته کنند!!! . آنها اساساً رویکرد پرزیدنت ترامپ به توافق با رژیم ایران را محکوم می کنند، اما کشورهایی چون عربستان سعودی که بیش از اروپا تحت تاثیر تهدیدات رژیم ایران قرار دارند بلافاصله از رویکرد رئیس جمهور حمایت کردند.

    [caption id="attachment_45139" align="alignnone" width="520"]باید از توافق اتمی بیرون کشید باید از توافق اتمی بیرون کشید ـ ٰزیرا این توافق برنامه اتمی رژیم ایران را مشروع می کند[/caption]

    باید توجه کنیم که یکی از دلایل این موضع اروپاییها معاملات تجاری است. همان معاملاتی که جان کری برای بستن آنها مشتاقانه اروپاییها را به آن تشویق می کرد.

    فاکس نیوز : رئیس جمهور می خواهد روی توافق مجددکار شود. او از این توافق کنار نکشید و می گوید ما می توانیم آنرا سخت تر کنیم و بقول وزیر خارجه « این قرارداد را سخت تر کنیم» آیا می توانیم این کار را انجام دهیم؟

    فرد فلیتس : چشم انداز ترمیم این توافق بسیار بعید است. کاری که رئیس جمهور انجام داد این بود که او به کنگره فرصتی داد تا آنرا حل کند . او قصد دارد از این توافق خارج شود مگر این که کنگره وارد شود . ما علائم متناقضی از افراد دیگر میشنویم من از اظهارات رئیس جمهور می فهمم که تصمیم خود را مبتنی بر نظر جان بولتون رئیس سابقمان اتخاذ کرده است و او حق بیرون کشیدن را برای خود محفوظ می دارد و اگر کنگره این کار را انجام ندهد بیرون می کشد.

    فاکس نیوز: اگر ما از این توافق بیرون بکشیم آیا یک رسم بدی ایجاد نمی کند؟

    فرد فلیتس : من فکر نمی کنم رسم بدی ایجاد کند زیرا این توافق برنامه اتمی رژیم ایران را مشروع می کند . در مدت کوتاهی ما نیازمند تحریمهای دائمی علیه ایران هستیم تا مانع از فن آوری اتمی این رژیم شویم . قدرت اقتصادی آمریکا می تواند تمامی کمپانی های سراسر جهان را مجبور به این کار کند. این یک توافق بد است زیرا به رژیم ایران اجازه غنی سازی اورانیوم با ۵۰۰۰ سانتریفوژ را می دهد مگر آن که آنرا اصلاح کنیم ولی من فکر می کنم بهتر است که ما از آن بیرون بکشیم.


  • طرح کنگره آمریکا علیه رژیم ایران




جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید:‌ کنگره آمریکا با تصویب طرح جدیدی علیه رژیم ایران یکباردیگر نشان داد به رژیم ایران اعتماد ندارد


تلویزیون فاکس نیوز:‌ مجلس نمایندگان تحریم های جدیدی علیه رژیم ایران بخاطر برنامه موشکی آن تصویب کرده است. تحریمهای جدیدی نیز علیه شبه نظامیان حزب الله مورد حمایت رژیم ایران و نهادهایی که از آن حمایت می کنند تصویب شد . این بخشی از تلاش کنگره برای اتخاذ مواضع سخت تر علیه رژیم تهران است بدون این که بلافصل خواسته باشد روی توافق اتمی تاثیر گذارد

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و کارشناس ارشد موسسه آمریکن اینترپرایز:

این تصمیم کنگره مهم است چرا که فشار را افزایش می دهد. کار درستی است و من خوشحالم که آنها این کار را انجام دادند و به آنچه رئیس جمهور ۱۰ روز پیش در رابطه با افزایش تحریمها علیه سپاه پاسداران اعلام کردند پاسخ مثبت دادند. سوال این است که این نوع تحریم های هدفمند نهایتاً آیا تاثیر دارد؟

بله نهایتاً تاثیر خواهد داشت . نکته مهم اینجاست که کنگره یکباردیگر بوضوح گفت آنها به رژیم ایران اعتماد ندارند و نه تنها فکر می کنندیک تهدید اتمی است بلکه همچنان کشور حامی تروریسم است.

هدف برنامه موشک بالستیک رژیم ایران کمااینکه برنامه موشک بالستیک کره شمالی حمل سلاح اتمی است. قطعنامه کلیدی 2231 سازمان ملل علیه رژیم ایران که توافق اتمی را تایید می کند محدودیتهایی در زمینه موشک بالستیک تعیین کرده است کنگره با تصمیم اخیر نشان داد که از رفتار رژیم ایران در قبال این قطعنامه ناراضی است


  • تصویب قوانین جدید برای مجازات رژیم ایران و حزب الله لبنان




  • اسکای نیوز گزارشی از تحریمهای جدید علیه رژیم ایران و حزب الله لبنان در کنگره آمریکا پخش کرد. بخشهایی از این گزارش را می بینیم:



  • مجلس نمایندگان آمریکا مجازاتهایی را علیه رژیم ایران و شبه نظامیان وابسته به آن اعمال کرداین قوانین اقدامات سخت گیرانه تری را برای جلوگیری از حمایت مالی جهانی از حزب الله لبنان و تحت پیگرد قرار دادن مقامهای آن شامل می شودهمچنین از اتحادیه اروپا خواسته شده که حزب الله لبنان را بعنوان یک گروه تروریستی بداند

    [caption id="attachment_45141" align="alignright" width="520"]تصویب قوانین تحریمهای جدید اد رویس-تصویب قوانین جدید برای مجازات رژیم ایران و حزب الله لبنان[/caption]

    علاوه بر این مجلس نمایندگان قانونی علیه برنامه موشکی رژیم ایران را تصویب کرد ...

    رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت حزب الله با همکاری رژیم ایران در منطقه تروریسم را گسترش می دهد .در صورتیکه کشته ها در سوریه و عراق و یمن و غزه را حساب کنیم صدها هزار نفر بخاطر تروریسم آنها کشته شده اند

    حزب الله لبنان همچنین به خاطر استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی مورد تحریم قرار گرفت

    هرگونه کمک مالی به حزب الله لبنان نیز مشمول تحریمها قرار می گیرد.

    هر فرد یا کشور حامی حزب الله یا کسانی که به این گروه و نهاد های وابسته به آن از جمله دستگاههای تبلیغاتی آن پول می دهند تحریم می شوند

    قاضی تد پو در جلسه مجلس نمایندگان گفت: رژیم ایران از حزب الله و سپاه پاسداران برای جنگ نیابتی در منطقه و خارج از آن استفاده می کند. حزب الله در قاره های دیگر هم فعالیت دارد. یکی از قوانین تصویب شده از اروپایی ها می خواهد حزب الله را بعنوان سازمانی تروریستی معرفی کنند و در این چارچوب با آن برخورد کنند.

    در این رابطه احمد عیاش نویسنده و روزنامه نگار از بیروت به اسکای نیوز گفت این مرحله ای جدید است

    فکر می کنم چیزی که مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرده رو به گسترش است.

    این استراتژی تنها موضوع مجلس نمایندگان آمریکا مجازاتهایی را علیه رژیم ایران و شبه نظامیان وابسته به آن اعمال کرد

    این قوانین اقدامات سخت گیرانه تری را برای جلوگیری از حمایت مالی جهانی از حزب الله لبنان و تحت پیگرد قرار دادن مقامهای آن شامل می شود

    همچنین از اتحادیه اروپا خواسته شده که حزب الله لبنان را بعنوان یک گروه تروریستی بداند

    علاوه بر این مجلس نمایندگان قانونی علیه برنامه موشکی رژیم ایران را تصویب کرد ...

    رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت:



  • حزب الله با همکاری رژیم ایران در منطقه تروریسم را گسترش می دهد .


  • در صورتیکه کشته ها در سوریه و عراق و یمن و غزه را حساب کنیم صدها هزار نفر بخاطر تروریسم آنها کشته شده اندحزب الله لبنان همچنین به خاطر استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی مورد تحریم قرار گرفتهرگونه کمک مالی به حزب الله لبنان نیز مشمول تحریمها قرار می گیرد.


  • در مورد حامیان حزب الله :



  • هر فرد یا کشور حامی حزب الله یا کسانی که به این گروه و نهاد های وابسته به آن از جمله دستگاههای تبلیغاتی آن پول می دهند تحریم می شوند.قاضی تد پو در جلسه مجلس نمایندگان گفت: رژیم ایران از حزب الله و سپاه پاسداران برای جنگ نیابتی در منطقه و خارج از آن استفاده می کند. حزب الله در قاره های دیگر هم فعالیت دارد. یکی از قوانین تصویب شده از اروپایی ها می خواهد حزب الله را بعنوان سازمانی تروریستی معرفی کنند و در این چارچوب با آن برخورد کنند.



  • [caption id="attachment_45143" align="alignright" width="532"] قاضی تدپو:رژیم ایران از حزب الله و سپاه پاسداران برای جنگ نیابتی در منطقه و خارج از آن استفاده می کند.[/caption]

  • در این رابطه احمد عیاش نویسنده و روزنامه نگار از بیروت به اسکای نیوز گفت این مرحله ای جدید است.فکر می کنم چیزی که مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرده رو به گسترش است.

    این استراتژی تنها موضوع اتمی را در بر نمی گیرد بلکه رژیم ایران و سر انگشتان آن در خاورمیانه را هدف قرار می دهد

    قاضی تدپو: اتفاق نظر دموکراتها و جمهوریخواهان برای مقابله با تهدید رژیم ایران


    قاضی تدپو عضو مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته فرعی مبارزه با تروریسم و گسترش تسیلحاتی بر ضرورت مجازات رژیم ایران و حزب الله لبنان تأکید کرد:


    زیرنویس:‌ قاضی تدپو: اتفاق نظر دموکراتها و جمهوریخواهان برای مقابله با تهدید رژیم ایران

    مجلس نمایندگان آمریکا ۴ قطعنامه برای مجازات رژیم ایران و حزب الله صادر کرد. آیا هر دو حزب بر سر این قطعنامه ها اجماع دارند ؟

    قاضی تدپو عضو کنگره آمریکا: فکر می کنم میان دمکرات ها و جمهوریخواهان در مورد تهدید خشونت حزب الله اجماع وجود دارد . این قطعنامه های چهار گانه توسط دو حزب تایید شده است.

    اسکای نیوز:‌ آیا قطعنامه های تصویب شده مانع ادامه بخشی از فعالیت های بی ثبات کننده رژیم ایران در خاور میانه می شود ؟

    قاضی تدپو: رژیم ایران از حزب الله و سپاه پاسداران برای جنگ های نیابتی اش در سراسر منطقه استفاده می کند . حزب الله نه تنها در خاورمیانه بلکه در قاره های دیگر هم فعالیت دارد .یکی از این قطعنامه ها از اروپایی می خواهد حزب الله را به عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کنند و همکاری با آن را متوقف نمایند. می خواهیم معاملات و داد و ستد با آنها را متوقف کنیم .این قطعنامه ها اشرار و نمایندگان رژیم ایران را متوقف می کند


  • نمایشگاه اسناد کودتای خونین در شیلی




  • در راهروهای تاریک موزه حقوق بشر در شیلی اسراری تاریک روشن می شوند


    یک نمایشگاه جدید از اسناد طبقه بندی شده کودتای خونین علیه حکومت سالوادور آلنده برپا شده است.





  • [caption id="attachment_45144" align="alignright" width="554"]نمایشگاه اسناد کودتای خونین شیلی مدارک سازمان سیا نشان می دهد که چگونه آمریکا در آن دوران از پینوشه دیکتاتور خونریز حمایت کرده است .[/caption]

  • مدیر این موزه می گوید این اسناد با ما سخن می گویند . اسناد در مورد تمامی وقایع مربوط به کودتای سال ۱۹۷۰ است. این کودتا با آگاهی نیکسون برای سرنگون کدرن سالوادور آلنده بوداین نمایشگاه مکالمات میان ریچارد نیکسون و هنری کیسینجر وزیر خارجه او را که تایپ شده به نمایش گذاشته استمدارک سازمان سیا نشان می دهد که چگونه آمریکا در آن دوران از پینوشه دیکتاتور خونریز حمایت کرده است .

    مدیر موزه: «این یک فاجعه بود . این فاجعه تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد»

    در حاکمیت پینوشه در شیلی نزدیک به ۳۰ هزار نفر جان باختندیا ناپدید شدند وهزاران تن دیگر شکنجه یا تبعید شدند.


  • رژیم اسد عامل حمله شیمیایی به خان شیخون


    بر اساس گزارش سازمان ملل رژیم اسد مسئول بکارگیری گاز سارین علیه غیر نظامیان در خان شیخون شناخته شده است . در ماه آوریل گذشته در اثر بکار گیری گاز سارین توسط اسد 87 غیر نظامی کشته شدند



    • تحقیقات مشترکی میان اعضای شورای امنیت توزیع شده ولی قرار است که هفته آینده منتشر شود . با این حال نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد بیانیه ای صادرکرد و تاکیدکرد گزارش نشان میدهد که بشار اسد مسئول حمله شیمیائی با گاز سایرین در خان شیخون در4 آوریل گذشته است . این گزارش هم چنین داعش را مسئول حمله شیمیائی دیگری می داند که در ام حش در 16سپتامبر 2016 انجام شده است



    • [caption id="attachment_45145" align="alignright" width="551"]رژیم اسد عامل حمله شیمیایی به خان شیخون بشار اسد مسئول حمله شیمیائی با گاز سایرین در خان شیخون در4 آوریل گذشته است .[/caption]


    • نماینده انگلستان در سازمان ملل


      «پیش از این گزارش براساس تحقیقات و ارزیابی های دولت انگلستان به این نتیجه رسیدیم که رژیم اسد مسؤل بکارگیری سلاح شیمیایی است»

      بر اساس اطلاعاتی که از دیپلماتهای مطلع از گزارش بدست آوردیم رژیم اسد هنوز اصرار دارد که منبع گاز سمی سارین انفجار بمب بزرگی روی زمین بوده نه بمباران هوایی.

      در حالی که آزمایش ها اثبات کرده که مواد بکار گرفته شده در انفجار از زراد خانه اصلی سلاح شیمیایی حکومت سوریه بوده است.

      به گفته دیپلماتها اطلاعات فرانسه و آمریکا به محققین تیم مشترک تحقیق گفته اند هواپیمای سوری که تهاجم شیمیایی را انجام داده مدل اس یو ۲۲ بوده و از پایگاه هوایی شعیرات shaerat بلند شده و شش بار به خان شیخون تهاجم کرده است.

      گزارش می افزاید: یک هواپیمای نظامی سوری در زمان تهاجم در نزدیکی خان شیخون پرواز می کرده است.

      سفیر فرانسه درسازمان ملل:


      نتایج تحقیق برای آینده سوریه و آینده فرار از مجازات و آینده توقف گسترش سلاح شیمیایی بسیار مهم است.


    • اعزام ناو هواپیمابر یو اس اس روزولت به آبهای کره




    • تنش در شبه جزیره کره بالا می گیرد. علاوه بر مانور نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی و ژاپن، ناوهای هواپیما بر دراین منطقه نیز تقویت شده اند:



    • فاکس نیوز : قدرت آتش بیشتر نیروی دریایی آمریکا به منطقه کره منتقل شده است. ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان با یک ناو دیگر تقویت شده است



    • [caption id="attachment_45147" align="alignright" width="520"]ناو هواپیما بر یو اس اس روزولت گروه ضربت ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت،عازم شبه جزیره کره شده است[/caption]

    • گروه ضربت ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت، شامل کشتهای حامل موشک های هدایت شونده کروز و ناوشکن هاست که عازم شبه جزیره کره شده استاین اولین بار است که دو ناو هواپیمابر از ماه ژوئن در کره هستند. این در زمان اوج گیری تنش ها میان کره شمالی و متحدین منطقه ای است.

      بنا به گفته مقامهای ارشد نظامی مانور ناو هواپیمابر رونالد ریگان پیامی قوی به کره شمالی است . پیام این است:‌ پرتاب موشک توسط کره شمالی به شیوه تهاجمی پاسخ داده خواهد شد.

      در مانور ساحل کره علاوه بر امریکا، کره جنوبی و ژاپن شرکت دارند

      اخیرا جیمز متیس سفر بسیار مهمی به شرق آسیا انجام داد و از کشورهای این منطقه دیدار کرد.

      همزمان وزیر دفاع کره جنوبی گفت تحریکات گستاخانه کره شمالی باید متوقف شود این تحریکات کره شمالی را با انزوا و فروپاشی روبرو می کند.

      ماه آینده دونالد ترامپ از ۵ کشور آسیایی بازدید خواهد کرد. قطعاً کره شمالی در راس موضوعات مورد مذاکره خواهد بود


    • سایه قحطی بر سر کودکان سوریه






    • [caption id="attachment_45148" align="aligncenter" width="520"]سایه قحطی بر سر کودکان سوریه وضعیت دست‌کم ۳۵۰ هزار نفر از ساکنان منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق وخیم و بحرانی گزارش شده است.[/caption]

      وضعیت دست‌کم ۳۵۰ هزار نفر از ساکنان منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق وخیم و بحرانی گزارش شده است. کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد در گزارشی که روز جمعه منتشر کرده ضمن اشاره به این مطلب خواهان ارسال کمک‌های اولیه، دارو و مواد غذایی به منطقه شده است.







رعد زید الحسین







  • زید رعد الحسین، کمیسر سازمان ملل در امور حقوق بشر می گوید: تصاویر شوک آور کودکان دچار سوء تغذیه حاد بیانگر وضعیت وخیم انسانی ساکنان غوطه شرقی است.» وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: « نگه داشتن غیرنظامیان در قحطی بعنوان یک روش مبارزه و جنگ نقض آشکار حقوق انسانی است و می تواند معادل جنایت علیه بشریت و یا جنایت جنگی تلقی شود.غوطه شرقی چند ماه پس از آغاز ناآرامی‌های سوریه در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل رزمندگان درآمد. این منطقه مدتی زیر بمباران‌های شدید نیروی هوایی رژیم بشار اسد قرار داشت.ارزیابی‌های یونیسف نشان میدهد از ۹ هزار کودک بستری شده در مراکز درمانی ۱ هزار و ۲۰۰ نفر از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

    روسیه در جریان یک مانور، چهار موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای شلیک کرد.





  • [caption id="attachment_45150" align="alignright" width="520"] روسیه چهار موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای شلیک کرد.[/caption]



  • به گزارش خبرگزاری ایتارتاس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر این مانور نظارت داشته است. وزارت دفاع روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این موشک‌ها از زمین، زیر دریا و آسمان شلیک شده اند.


لطفا به اشتراک بگذارید: