پیام سخنگوی مجاهدین در باره درگذشت علیرضا گلی‌پور زندانی سیاسی هوادار مجاهدین

درگذشت علیرضا گلی‌پور زندانی سیاسی هوادار مجاهدین

از افشاگران فعالیت‌های اتمی رژیم آخوندی

علیرضا گلی‌پور زندانی سیاسی هوادار مجاهدین متولد ۱۳۶۵ که پس از ۹سال زندان در سال ۱۴۰۰ به‌دلیل شدت بیماری و وخامت حالش آزاد شده و در بیرون از زندان تحت معالجه قرار داشت، روز شنبه ۱۷شهریور در تهران بر اثر بیماری قلبی درگذشت. او تا قبل از اولین دستگیری در سال۱۳۸۸ دانشجوی نخبه دورهٔ دکترا در رشتهٔ مهندسی برق در آلمان و از سوی وزارت ارتباطات و فناوری رژیم مأمور به خدمت بود.

علیرضا گلی‌پور پس از دومین دستگیری در سال۱۳۹۱ به اتهام عضویت در مجاهدین «سازمان برهم زننده امنیت»، مشارکت در افشای برنامه هسته‌یی رژیم، تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و رهبری آن توسط قاضی دژخیم صلواتی به ۳۹سال و ۹ ماه زندان محکوم شد. این حکم در دادگاههای بعدی با فعالیت وکلا به 15 سال زندان تقلیل یافت.

خانواده‌اش از وضعیت وی از زمان دستگیری در سال ۹۱ تا یک‌سال و نیم بعد مطلقاً بی‌خبر بودند و رژیم همسرش را با خبرسازیهای دروغین وادار به طلاق کرد. علاوه بر این علیرضا گلی‌پور تا سال ۱۳۹۴ ملاقات ممنوع بود.

علیرضا گلی‌پور علاوه بر دوران طولانی بازجویی و شکنجه در سلول‌های انفرادی، بر اثر همین شکنجه‌ها دچار چند بیماری و به‌طور خاص بیماریهای قلبی و خون‌ریزیهای مکرر و تومور در ناحیه سینه و سپس سرطان غدد لنفاوی گردید. رژیم برای اجتناب از این‌که علیرضا گلی پور را زیر شکنجه کشته و بازتابهای سیاسی و بین‌المللی آن، ناگزیر او تحت عنوان «آزادی مشروط» به مرخصی استعلاجی فرستاد. مجاهدین از این پیش‌تر سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را در جریان وضعیت به‌غایت وخیم علیرضا گلی‌پور در اثر فشار و شکنجه قرار داده بودند.

خبرگزاری حکومتی رکنا در تاریخ ۵ دی ۱۴۰۰ درباره او نوشت: گلی‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان که در طول بیش‌تر از ۹ سال حبس خود بارها مورد عمل جراحی قرار گرفته است غیر از ابتلا به کنفرانس روده به صرع شدید هم مبتلا است و بارها دچار تشنج می‌شود. کمیسیون پزشکی قانونی و بهداری زندان اوین مکررا مخاطرات جدی باقی ماندن او در زندان را به مقامات قضایی اعلام و جهت جلوگیری وخامت بیشتر حال این زندانی سیاسی_ امنیتی درخواست آزادی وی را از مقامات قضایی کرده‌اند».

او سرانجام در روز ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳، به‌علت بیماری قلبی درگذشت.

علیرضا گلی‌پور در سال ۱۳۹۵ طی پیامی از زندان به‌کهکشان مقاومت ایران خطاب به مجاهدین از جمله نوشته بود:

«با دلی سرشار از دلتنگی برایتان و قلبی بشاش از همراهیتان و قامتی استوار به‌خاطر راهتان با صدایی بلند فریاد می‌زنم: به‌عنوان یک برادر کوچک تا پای جان بر سر مواضع خود ایستاده‌ام و به تفکر و ایدئولوژی خود می‌بالم. به امید ایرانی آزاد

اخبار سیمای آزادی-۲۳ تیر ۱۳۹۵

زندانی سیاسی علیرضا گلی‌پور طی پیامی به شرکت‌کنندگان در گردهمایی بزرگ مقاومت نوشت:

درود بیکران به خواهران و برادران مبارز و آزادیخواهم.

چه دلنشین بود دیدن با هم بودنتان و یکدلی و یکرنگی شما

و چه غرورآور بود برای ما، ایستادگی سازمانی به این قدرت و نشاط؛ در زندانهای مزدوران این رژیم به عشق شما تا پای جان ایستاده‌ایم. سرمان بالا بود و با دیدن مراسم پرشکوهتان بالاتر شد.

با بودن همه اقشار معنای دموکراسی٫ آزادی اندیشه و بیان را ثابت کردید و جالب این‌که دیکتاتورهای ایران تنشان به لرزه درآمده بود و در برنامه‌های مختلف سعی در تخریب داشتند که هر چه کوشیدند نتوانستند و نمی‌شد این‌همه خلوص و زیبایی را زشت جلوه دهند، و باز برگه ننگ دیگری بر روی پرونده کثیفشان به یادگار ماند.

با دلی سرشار از دلتنگی برایتان و قلبی بشاش از همراهیتان و قامتی استوار به‌خاطر راهتان، با صدایی بلند فریاد می‌زنم:

به‌عنوان یک برادر کوچک تا پای جان بر سر مواضع خود ایستاده‌ام و به تفکر و ایدئولوژی خود می‌بالم.

به امید ایرانی آزاد، علیرضا گلی‌پور ۲۳ تیر ۹۵

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت -  ۷ تیر ۱۳۹۵

ایران: فراخوان به اقدام عاجل برای نجات جان زندانیان سیاسی اعتصابی

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران، گزارشگر حق حیات و گزارشگر کار گروه دستگیریهای خودسرانه را به اقدامی فوری و مؤثر برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی به‌خصوص زندانی سیاسی اعتصابی جعفر عظیم‌زاده که در وضعیتی بحرانی قرار دارد، فرا می‌خواند. فاشیسم دینی حاکم بر ایران نه تنها به خواستهای برحق زندانیان سیاسی پاسخ نمی‌دهد بلکه بر اعمال فشار بر آنها افزوده و با پرونده‌سازی و کارشکنیهای مختلف، سعی در شکنجه و آزار بیشتر آنان دارد.

زندانی سیاسی کارگر جعفر عظیم زاده، بامداد دوشنبه ۷تیر (۲۷ژوئن) در شصتمین روز از اعتصاب غذا بیهوش شد. وی در وضعیت بسیار بحرانی به سر می‌برد. ضربان قلب و فشار خون او به‌شدت افت کرده و با سردردهای شدید مواجه است. روز شنبه ۵ تیر (۲۵ ژوئن) پزشکی قانونی پس از عیادت وی گفته است روند ضعف جسمی این زندانی اعتصابی به‌زودی به نقطه غیرقابل بازگشت خواهد رسید. آقای عظیم‌زاده در اعتراض به «نقض حقوق بنیادین معلمان و کارگران» و «حبس و محاکمه آنها به دلایل واهی» و وارد کردن اتهام «اقدام علیه امنیت» به فعالان کارگری و معلمان، دست به اعتصاب زده است. اما دولت‌آبادی دادستان جنایتکار تهران به او پیغام داده است ما حاضریم هزینه این‌که تو بر اثر اعتصاب غذا بمیری را بدهیم.

وضعیت جسمی زندانی سیاسی علیرضا گلی پور ۳۰ساله، که به سرطان و عفونت شدید ریه مبتلاست نیز در پانزدهمین روز اعتصاب غذایش بسیار بحرانی است. دژخیمان چند روز پیش از این او را به‌رغم وخامت حالش برای مصاحبه و ابراز ندامت مورد ضرب و شتم قرار دادند به‌نحوی که دچار خون‌ریزی شدید از ناحیه بینی شد. او هم‌چنین بر اثر شکنجه و ضربات سنگین مشت که دژخیمان بر محل عمل ریه‌اش کوفتند دچار ضایعات جدی شده است.

زندانی سیاسی شهرام پورمنصوری که در اعتراض به ادامه بازداشت و عدم آزادی‌اش از ۲۱روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد از افت شدید فشار خون و کم شدن وزن و مشکلات قلبی و درد سینه رنج می‌برد. وی در سال ۷۹ در حالی که صرفاً ۱۷ سال داشت دستگیر شد. او که ۱۶سال از دوران جوانی خود را در حبس به سر برده بنا بر حکم بیدادگاه خود رژیم می‌بایست در ۳۰مرداد سال گذشته آزاد می‌شد. مردانی سردژخیم زندان گوهردشت کرج به جای پاسخگویی به خواست برحق این زندانی جوان به او گفته است: که حتی به قیمت مرگ او کاری نخواهد کرد.

محمد عبداللهی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه که از ۲۸روز قبل در اعتراض به حکم ظالمانه اعدامش دست به اعتصاب غذا زده در وضعیت وخیمی است. دژخیمان او را به‌رغم وضعیت وخیمش از ۲۰روز پیش به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند، او به‌دنبال دستگیری در روز ۲۷اسفند ۸۹ مورد شکنجه و آزار و اذیت بسیار قرار گرفته و به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده است.

زندانی سیاسی ایوب اسدی اهل کامیاران که از روز ۱۶ خرداد در اعتراض به محرومیت از رسیدگیهای پزشکی در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وی در سال ۱۳۹۰ در یکی از روستاهای سنندج بازداشت و به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شد. او از آسم و دیسک کمر و ناراحتی روده رنج می‌برد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ تیر ۱۳۹۵ 

 

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت - ۳۱ تیر ۱۳۹۵

فراخوان مقاومت ایران به اقدام عاجل برای نجات جان زندانیان سیاسی اعتصابی و بیمار

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، و گزارشگران شکنجه و حق حیات را به اقدامی فوری برای آزادی بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی که بر اثر اعتصاب غذا یا ابتلا به بیماریهای حاد در شرایط وخیمی هستند فرا می‌خواند. فاشیسم دینی حاکم بر ایران برای تشدید فشار بر زندانیان سیاسی آنها را از ابتدایی‌ترین حقوقشان از جمله تماس با اعضای خانواده، رسیدگی به وضعیت پرونده و دادرسی عادلانه، و مراقبتهای پزشکی و درمان محروم می‌کند.

زندانی سیاسی رسول حردانی مبتلا به بیماری‌ام اس پس از ۲۰ روز اعتصاب غذا در وضعیت بحرانی قرار دارد اما رئیس جنایتکار زندان گوهردشت از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می‌کند. او در اعتراض به خودداری دژخیمان از آزادیش دست به اعتصاب غذا زده است. رسول حردانی در سال ۷۹ در حالی که تنها ۱۷سال داشت بازداشت شد و در دوران ۱۵ساله زندان، شرایط دشواری را متحمل شد. حکم او در روز ۳۰ مرداد ۹۴ به پایان رسید. اما دژخیمان زندان گوهردشت او را به‌رغم صدور برگه «عدم تحمل کیفر» توسط پزشکی قانونی آزاد نمی‌کنند. همبندیان وی در زندان گوهردشت طی نامه‌یی به نهادها و سازمانهای حقوق‌بشری نسبت به وضعیت خطرناک این زندانی هشدار داده و خواهان اقدامی فوری برای نجات جان وی شده‌اند.

حال خانم مریم (نسیم) نقاش زرگران زندانی مسیحی، در هفدهمین روز اعتصاب غذایش رو به وخامت نهاده است. وی در اعتراض به حکم ظالمانه بیدادگاه رژیم دست به اعتصاب غذا زده است. او در اسفند ۸۹ دستگیر و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس محکوم شد. خانم نقاش زرگران پیش از این تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و هم‌اکنون از درد و بی‌حسی مزمن در ستون فقرات و مفاصل و سردرد و سرگیجه و بیماریهای متعدد رنج می‌برد.

وضعیت جسمانی زندانی سیاسی علیرضا گلی پور که مبتلا به سرطان غدد لنفاوی و ریه و بیماری قلبی است بسیار بحرانی است. دژخیمان وزارت اطلاعات، به‌رغم گذشت زمان شیمی درمانی او، از انتقال او به بیمارستان خودداری می‌کنند. این در حالی است که پزشکی قانونی در روز ۲۳ تیر (۱۳ژوییه) برای او برگه «عدم تحمل کیفر» صادر کرده است.

علیرضا گلی‌پور به‌طور مستمر از سوی وزارت اطلاعات برای انجام ندامت و مصاحبه تلویزیونی تحت فشار است. بیدادگاههای رژیم او را به اتهام توهین به ولی‌فقیه رژیم و هواداری از سازمان مجاهدین خلق و اتهام واهی جاسوسی به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس محکوم کرده‌اند.

دژخیمان زندانی سیاسی مسعود عرب چوبدار مبتلا به سرطان روده را که در وضعیت حادی به سر می‌برد، در روز ۲۲تیر به بند یک زندان گوهردشت که بند مجرمان عادی است، منتقل کرده‌اند. نماینده دادستان تهران به وی گفته است سزای حمایت از مجاهدین انتقال به بند زندانیان قصاصی است. مسعود عرب چوبدار در سال ۹۲ دستگیر و به سه سال حبس محکوم شد و در اثر شکنجه دچار بیماریهای مختلف از جمله سردردهای شدید و صرع شده است.

وضعیت جسمی زندانی سیاسی افشین بایمانی بسیار وخیم و جانش در معرض خطر است. او از بیماری قلب و ریه رنج می‌برد و بنا به تشخیص پزشکان می‌بایست پس از انجام آنژیوگرافی مورد عمل جراحی فوری قرار بگیرد. اما دژخیمان در روز ۲۹ تیر به‌دلیل آن‌که او حاضر نشد به غل و زنجیر بودن در روی تخت بیمارستان تن دهدُ او را بدون کمترین رسیدگی درمانی از بیمارستان به زندان بازگرداندند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱ تیر ۱۳۹۵ 

 

سخنگوی مجاهدین با درود به مجاهدت و پایداری علیرضا گلی‌پور که با تحمل شکنجه‌ها و مرارت‌های ناشی از بیماری به مرتبت حقیقی یک مجاهد خلق دست یافت، او را سرمشقی برای دانشجویان و دانش‌پژوهان انقلابی و به‌ویژه نخبه‌های علمی و فنی میهن اسیر خواند.

 

علیرضا گلی پور 

لطفا به اشتراک بگذارید: