زمینه چینی پزشکیان برای گرانی بنزین

اخبار ایران وجهان دریک نگاه

 

۱-پزشکیان بار دیگر برای گران کردن بنزین زمینه‌چینی کرد:

«هیچ منطقی وجود ندارد که ما بنزین را بخریم به قیمت مثلاُ دلار آزاد بیاییم بفروشیم بخریم و بیاییم بفروشیم به قیمت مثلا سوبسیددار. حالا اونی که میدیم بدهیم حالا این خود این جای بحثه آیا باید بدیم

باید به این سیاستهای نادرستی که اجرا می‌کنیم اعتراض کنند. حالا اونها اعتراض نمی‌کنند حالا اونها اعتراض نمی‌کنند، حالا من پول کندم ندارم، پول دارو ندارم پول نهاده ندارم پول حقوق بازنشسته رو ندارم اونوقت بنزین را می‌خرم دلاری ۵۰تومان می‌فروشم ۱۰تومان. کدام منطقی این رو از ما قبول می‌کنه که ما داریم این کار روز می‌کنه. کدام انسان آگاهی هر انسان دانشمندی هر انسان دغدغه‌مندی امن تصور نمی‌کنم این نوع سیاست رو این نوع نگاه رو نمی‌پذیرد».

۲-روزنامه رسمی دولت– ایران – در هراس از خشم مردم، به توجیه و رفع و رجوع سخنان پزشکیان برای گران کردن بنزین پرداخت و نوشت: اظهارنظر درباره قیمت بنزین، به‌معنای تصمیم‌گیری نیست.در دولت چهاردهم از شوک درمانی و غافلگیر کردن مردم در هیچ بخش خبری نخواهد بود و اگر در آینده، برای اصلاح هر نقص ساختاری، مانند قیمت بنزین، تصمیمی گرفته و مطابق آن گامی برداشته شود، این گام قطعاً با همراهی مردم خواهد بود.

۳-خبرگزاری رویترز از زمینه‌چینی پزشکیان برای گران کردن بنزین خبر داد و نوشت: رئیس‌جمهور رژیم ایران می‌گوید قیمت سوخت یارانه‌ای غیرمنطقی است. رویترز افزود: رژیم ایران یک تولیدکننده بزرگ نفت با اقتصاد نابسامان است که در گذشته به‌دلیل افزایش قیمتها با اعتراض مواجه شده بود. پزشکیان، در ویدئویی که از رسانه‌های دولتی پخش شد، گفت: «این‌که بنزین را با دلار بازار آزاد بخریم و آن را با قیمت یارانه‌ای بفروشیم، منطقی نیست».

۴-خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا از یک درگیری مسلحانه در الیگودرز و مجروح شدن ۵ مأمور سرکوبگر انتظامی خبر داد.

روابط عمومی فرمانداری الیگودرز اعلام کرد: در پی این درگیری پنج نفر از مأموران انتظامی الیگودرز از جمله رئیس پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی با سلاح گرم مجروح شدند.

۵-خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد بامداد امروز در حملات اسراییل به کرانه باختری دست‌کم ۷نفر کشته شدند.

هم‌چنین این خبرگزاری به‌نقل از سخنگوی ارتش اسراییل خبر داد که در حمله پهپادی حزب‌الله لبنان یک سرباز مجروح شد که به بیمارستان منتقل گردید.

۶-جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید گفت: پیش‌بینی احتمال حمله رژیم ایران سخت است اما کاخ‌سفید لفاظیهای این رژیم را جدی می‌گیرد.

وی افزود: پیام ما به رژیم ایران ثابت بوده و خواهد بود. اول این‌که، حمله نکنید. هیچ دلیلی برای تشدید این وضعیت وجود ندارد. در صورت حمله، آماده دفاع از اسراییل خواهیم بود. دوم این‌که، ما برای دفاع از اسراییل در صورت حمله، آماده خواهیم بود

۷-روزنامه حکومتی جهان صنعت با نگرانی از شدت گرفتن جنگ گرگها نوشت: اینچنین به نظر می‌رسد که طرفداران دلواپسان به‌طور تلویحی تهدید می‌کنند که می‌توانند در ایفای نقش خود بازی را به هم بزنند و روال طبیعی اوضاع را به حاشیه یا انحراف بکشانند. حمید رسایی چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی به کسی که بیکار مانده، توصیه کرد که از طریق مجلس به کابینه دولت راه یابد و وزیر شود.

۸-فرشاد مؤمنی کارشناس رژیم با نگرانی گفت: کشور به ورطه‌های خطرناکی از شکنندگی دچار شده، ما با انبوهی از بحرانها روبه‌روییم که حیاتی‌ترین آنها، پدیده‌هایی مانند فساد به‌غایت گسترده، نابرابریهای ناموجه شکنندگی آور و وابستگی‌های ذلت‌آور به دنیای خارج در عرصه تولید است.

۹-دولت انگلستان بازنگری در استراتژی مبارزه با تروریسم را با تمرکز بر پاسخ به ایدئولوژیهای افراطیاعلام کرده است. در این بازنگری از زن‌ستیزی به‌عنوان یکی از گرایشهای ایدئولوژیک افراطی نام برده شده است.

سایت تحلیلی کانورسیشن در گزارش خود نوشت: اخیراً درخواستها برای اقدام در مورد تأثیرات ایدئولوژیهای افراطی که توسط مبلغان فرهنگ مردسالاری در شبکه‌های اجتماعی آنلاین تبلیغ می‌شود افزایش یافته است. ماه گذشته، شورای رؤسای پلیس ملی بریتانیا، تشویق به اقدامات زن‌ستیزانه را به‌عنوان یک وضعیت اضطرار ملی توصیف کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: