گرامی باد یاد دکتر منوچهر هزارخانی برجسته‌ترین روشنفکر مبارزه و مقاومت میهن استاد نویسندگی و فرهنگ و ادبیات فارسی

مسئول کمیسیون فرهنگ و هنر در شورای ملی مقاومت ایران در دومین سال فقدانش در ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

دکتر منوچهر هزارخانی ۱۸تیر ۱۳۹۹: 

در حال حاضر یک انقلاب واقعی در ایران در حال وقوعه، این نکته اول این انقلاب واقعی توسط سازمان مجاهدین خلق ایران رهبری میشه، این هم نکته دوم و در حالت کنونی و در حال حاضر باید کمک کرد به این‌که مملکت از اشغال آخوندها خارج بشه و هیچ چاره‌ای نداره الا این‌که حکومت شون سرنگون بشه تماماً سرنگون بشه.

دکترمنوچهر هزارخانی- بازدید از مانور جنگی ارتش آزادیبخش ملی ایران

آنچه شما جنگ صد برابر می‌نامیدش به تعبیر من یک جنگ جدیده. روزبه‌روز لحظه به لحظه وقتی که مواجه شدید مسأله مسأله را حل کردید، هیچ نسخه‌ای هیچ الگویی نداشتید. یعنی ما می‌خواهیم برسیم در نهایت گوهر وجودیمونه، این اقتضای جنگ امروزه‌ها، دشمن هم داره می‌رسه به اونجایی که نشون بده در تمام وجودش در چنته‌اش چیه؟ گوهر وجودی این مقاومت همون خطه است که بین تسلیم و دادن جان ولی همون هم داو این چیزه مبارزه است، همون. یعنی به‌قول قدیمی‌ها بخوام بگم مطلقاً هیچی از خودمون نباید داشته باشیم هیچی! و انتظار هیچی هم نباید داشته باشیم از هیچکی!

دکتر منوچهر هزارخانی مظهر روشنفکران متعهد و آزادیخواه میهنمان در نیم قرن اخیر مبارزات مردم ایران، بامدادجمعه ۲۷اسفند۱۴۰۰ در بیمارستان در حومهٔ پاریس درگذشت.

۳۲ سال قبل از آن، مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت منوچهر هزارخانی را «وجدان تابناک فرهنگ و ادب ایران و استاد نویسندگان در تاریک‌ترین و دردناک‌ترین ایام تاریخ ایران» توصیف کرد که «رسالت قلم و مسئولیت روشنفکر به‌معنی واقعی کلمه را در بحبوحه‌ٔ سختی و فشار بارز می‌کند»

او به راستی برجسته‌ترین روشنفکر مبارز ایران در پیکار آزادیخواهانه در مقابل دو دیکتاتوری شاه و شیخ، استاد نویسندگی و فرهنگ و ادبیات فارسی و مسئول کمیسیون فرهنگ و هنر در شورای ملی مقاومت ایران و آموزگار بزرگ برای تمام کسانی بود که می‌خواهند قلم وسخن را در خدمت آزادی و رهایی مردم ایران به‌دست بگیرند.

به منوچهر هزارخانی مظهر شرافت نویسندگی و روشنفکری ایران در مبارزه با شیخ و شاه، هزار درود

 

گرامی باد یاد دکترمنوچهر هزارخانی ـ کلیپ ۲- ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

گرامی باد یاد دکترمنوچهر هزارخانی ـ کلیپ ۳- ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

گرامی باد یاد دکترمنوچهر هزارخانی ـ کلیپ ۴- ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

گرامی باد یاد دکترمنوچهر هزارخانی ـ کلیپ ۵- ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

گرامی باد یاد دکترمنوچهر هزارخانی ـ کلیپ۶- ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

گرامی باد یاد دکترمنوچهر هزارخانی ـ کلیپ۷- ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

 

هزارخانی  ۸ 

لطفا به اشتراک بگذارید: