دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی با ۷ رئیس جمهور و نخست_وزیر پیشین در پاریس-۱تیر۱۴۰۲

روز پنجشنبه اول تیرماه برابر با ۲۱ژوئن به‌دنبال اجلاس ابتکار بین‌المللی برای سیاست در قبال ایران رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال، با گروهی از روسای جمهور و نخست وزیران پیشین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار خانم یولیا تیموشنکو نخستوزیر اوکراین-۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، و آقایان : آندره کیسکا رئیسجمهور اسلوواکی-۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، فرناندو کویروگا رئیسجمهور بولیوی - ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ ماتئو رنتسی نخستوزیر ایتالیا-۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ ، گی فرهوفشتاد نخست‌وزیر بلژیک-۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ و ژوام بارتوموئو نخستوزیر آندورا - ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ و هم‌چنین آقایان آلخو ویدال کوادراس و استراون استیونسون شرکت داشتند.

خانم رجوی ضمن تشریح تحولات قیام و وضعیت رژیم آخوندی گفت: رژیم در موقعیت بسیار ضعیفی است، تمام سرمایه‌هایش را از دست داده و در فاز پایانی خود به‌سر می‌برد از همین رو هر گونه سرمایه گذاری روی این رژیم محکوم به شکست است و سیاست مماشات بیش از هر زمان خسارت‌بار است. سیاستمدارانی که از نزدیک با این رژیم آشنا هستند بخوبی بیهوده بودن این سیاست را تجربه کرده‌اند.

وی خطاب به رهبران پیشین کشورهای مختلف افزود یک حلقهٔ مفقوده که باعث سردرگمی و اشتباهات بزرگ در سیاستهای جامعه جهانی در مقابل رژیم ایران شده اینست که آنها مردم و مقاومت ایران را در معادله تحولات وارد نمیکنند به همین خاطر همواره دچار غافلگیری می‌شوند.

خانم تیموشنکو، گفت طرح ۱۰ ماده ای شما ارزش آنرا دارد که همه چیز را فدایش کرد و این کاری است که شما میکنید. من بهخوبی می‌دانم که چقدر زنان ایران قدرتمند هستند و چه نقش شایسته ای در تغییر در ایران ایفا میکنند

آقای گی فرهوفشتاد گفت: دیگر هیچ‌کس فریب مدره و اصلاح‌طلب در این رژیم را نمی‌خورد. خیلی وقت است که همه فهمیدند ما از این مسأله در غرب عبور کرده‌ایم، این واژه‌ها هیچ معنا و مفهومی ندارند، ما باید قدمهای جدیدی در جهت یک سیاست درست برداریم.

آقای آندره کیسکا نیز با اشاره به قیام مردم ایران نقش برجسته زنان را در این قیام ستود و گفت: مهمترین موضوع در این قیام نقش زنان ایران بود.

آقای ویدال کوادراس گفت: من در لیست تحریم های رژیم هستم. این یک مدال افتخار بسیار ارزشمند برای من هست. البته این خیلی خنده‌دار است که من از حسابهای بانکی ام در ایران نمی‌توانم استفاده کنم و به‌خاطر این تحریم، نمیتوانم به ایران سفر کنم! من به ملاها می‌گویم نگران نباشید، بزودی با سرنگونی شما پیروزی را در ایران جشن میگیریم.

آقای فرناندو کویروگا با اشاره به فعالیت‌های تروریستی رژیم در کشورهای آمریکای لاتین گفت: وقتی احمدی نژاد به کشور من آمد، من گفتم احمدی نژاد چه ربطی به کشور ما دارد؟ ولی بعد فهمیدم که این رژیم در کشتار آرژانتین و توسعه حزب‌الله و هسته‌های تروریستی در دیگر کشورهای آمریکای لاتین هم دست داشته است... در واقع این روابط و ارتباطات کشورهای دیکتاتور با یکدیگر است که باید مقابلش ایستاد. من نسبت به آقای هوفشتاد و آقای ویدال حسودی میکنم که به من چنین مدال افتخاری داده نشده! پس باید بیشتر کار کنم تا از این نامگذاریها نصیبم شود.

لطفا به اشتراک بگذارید: