۱۲ و ۱۹اردیبهشت سالگرد حماسهٔ درخشان بیش از ۶۰تن از فرماندهان و مسئولان مجاهدین خلق ایران

۱۲ و ۱۹اردیبهشت

سالگرد حماسهٔ درخشان و درس ماندگار

بیش از ۶۰تن از فرماندهان و مسئولان

و کادرهای مجاهدین خلق ایران

 

در سالگرد حماسه‌ٔ جاودان ۱۲اردیبهشت، یاد مجاهدان قهرمانی را گرامی می‌داریم که طی یکی از حماسی‌ترین و شورانگیزترین مقاومتهای انقلابی میهنمان در برابر پاسداران ظلمت خمینی با نثار خونشان، یکبار دیگر عمق تعهد مجاهدین خلق را در دفاع از انقلاب و خلق خویش به اثبات رساندند و درخشش ایدئولوژی ناب توحیدی و فداکاری و پاکبازی عنصر موحد مجاهد خلق را در بحبوبه‌ٔ خیانتها و سست عنصرهای زبونانه‌ٔ مدعیان رنگارنگ مبارزه در برابر دژخیم خون‌آشام جماران با سربلندی تمام به نمایش گذاشتند.

در سال۱۳۶۱ در چنین روزهایی دژخیمان و سردمداران رژیم خونخوار خمینی پس از مصاحبه‌های تلویزیونی و ابراز ندامت سردمدار یکی از پرمدعاترین جریانهای چپ‌نما و یکی از مراجع حوزه، سر از پا نمی‌شناختند و می‌کوشیدند با تبلیغات فراوان گرد یاس و انفعال و ذلت و تسلیم در جامعه بپراکنند. ناگهان آتش نبرد از پایگاههای مقاومت مجاهدین در چندین نقطه‌ٔ تهران شعله کشید و این بار بیش از ۶۰تن از فرماندهان، مسئولان و کادرهای سازمان و در رأس همه فرمانده‌ٔ والا مقام، مجاهد شهید محمد ضابطی قهرمانانه با انبوه مزدوران خمینی تا آخرین گلوله و تا آخرین نفس جنگیدند و جز پیکرهای سوخته و متلاشی شده و پایگاههای ویران شده‌ٔ خود، هیچ چیز به دشمن ضدبشری ندادند.

و بدین سان، در آن ایام که شب تاریک خمینی تازه آغاز شده بود در بحبوحه تنوره کشیدن خمینی جلاد و در اوج سرکوب وحشیانه دهه۶۰ با تیربارانها و قتل‌عام‌های روزمره، طنین گلوله‌ها و پاکبازی حماسی قهرمانان مجاهد خلق فضای ارعاب و خفقان و نغمه‌های شوم خیانت و تسلیم را درهم می‌شکست. به‌ویژه رشادت شیر زنان مجاهد خلق در مناطق مختلف تهران؛ در مقابله با ارتجاع و تروریسم تحت نام اسلام، درسهای ماندگاری در تار و پود تاریخ معاصر ایران ثبت کرد و به‌مثابه خون جاری دوران، جریان یافت و در صفوف ارتش آزادیبخش ملی ایران و نبردهای صلح و آزادی علیه جنگ و سرکوب خمینی به گل نشست، در پایداری و مقاومتهای حماسی مجاهدان آزادی در اشرف و لیبرتی بالا و بالاترگرفت و با هجرت بزرگ مجاهدین به استراتژی هزار اشرف و کانونهای شورشی ارتقا یافت.

در دیماه۹۶ با شعار مرگ بر خامنه‌ای و «اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا» سراسر ایران را زیر پای خلیفهٔ ارتجاع لرزاند.

در آتش کانونهای شورشی که هر روز نمادهای منحوس ولایت و مراکز جنایت را هدف قرار می‌داد، ادامه یافت. در آبان ۹۸ آتشها به‌هم پیوست و بیش از هزار مرکز غارت و جنایت را سوزاند و خاکستر کرد. این خون شهیدان ۱۲ و ۱۹اردیبهشت بود که همراه با ۱۲۰هزار شهید، این‌چنین جوشید و در چهرهٔ بیش از ۱۵۰۰ شهید قیام آبان درخشید و با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و «نه شاه می‌خوایم نه رهبر، مرگ بر ستمگر» لرزهٔ مرگ را بر پیکر خامنه‌ای و نظام پابه‌گورش افکند. لرزه‌یی که در قیام سراسری ۱۴۰۱ با طنین شعار «خامنه‌ای‌ضحاک می‌کشیمت زیر خاک» به‌سراسر ایران گسترش یافت. و علاوه بر این با شعار سراسری مرگ بر ستمگر چه شاه و چه رهبر، راه را بر سرقت انقلاب دمکراتیک ایران بست و مانع مصادره آن توسط استعمار و ارتجاع گردید که با تمام امکانات و تبلیغات شبانه‌روزی خود به علم کردن بقایای سلطنت مدفون و مشخصاً آلترناتیو تراشی با بچه شاه به میدان آمده بودند،

مردم در این قیام با تکرار و تثبیت شعار «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» نشان دادند که به‌یمن ۴دهه مقاومت بی‌امان سراسری، با تضمین رود خروشان خون شهیدان و با تکیه بر تشکیلات پولادین مجاهدین، کانونهای شورشی و ارتش آزادیبخش ملی ایران، دوران دیکتاتوری از هر نوع آن در ایران‌زمین به‌پایان رسیده و با برپایی جمهوری دمکراتیک در ایران فردا، شیخ و دیکتاتوری ولایت فقیه نیز هم‌چون شاه به‌زباله‌دان تاریخ پرتاب خواهد شد.

در سال۱۴۰۱با شعار فراگیر مرگ بر ستمگر، مرزبندی بین جبهه خلق با ضدخلق، بین خلق و ارتجاع و استعمار با اپورتونیسم برجسته شد و نسل جدید معنای این مرزبندی را در میدان عمل، دریافت. این آغاز جوشش رود خروشان خون شهیدان از ۳۰خرداد ۱۳۶۰ تا امروز است.

صبر کنید! نسل‌ها و تاریخ آینده ایران و جهان در این مورد، بیشتر توضیح خواهند داد، بیشتر و بیشتر... تاریخ آینده ما از مردان و زنان مجاهد گفتنی بسیار خواهد داشت. از سردارانی هم‌چون موسی و محمد ضابطی. از نوجوانانی هم‌چون فاطمه مصباح از خانواده‌هایی هم‌چون مصباح و بقایی و صدها خانواده دیگر، از مادران مجاهدی که در لحظه وداع، از فدا کردن اطفال شیرخواره شان هم دریغ نکردند. از زنان مجاهدی که زن انقلابی مجاهد را زینت سینه تاریخ معاصر ایران و جهان کردند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: