بیانیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد در حمایت از قیام ایران در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

در حالی به سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران در ۱۱ فوریه ۱۹۷۹ نزدیک می‌شویم که تظاهرات و اعتراضات مردم ایران علیه رژیم دیکتاتوری مذهبی هم‌چنان ادامه دارد. از ۵ ماه پیش تاکنون ایران صحنه اعتراضات ضدحکومتی بوده است. خیزش سراسری به بیش از ۲۸۰ شهر گسترش یافته است. ایرانیان از هر قشری به‌ویژه زنان و جوانان جان خود را به خطر انداخته و به خیابان‌ها آمده و خواستار پایان دیکتاتوری مذهبی و برقراری یک جمهوری دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و برابری حقوق زن و مرد و یک ایران غیرهسته‌یی و بدون حکم اعدام هستند.

در این ۵ ماه حداقل ۷۵۰ معترض از جمله ۷۱ نوجوان زیر ۱۸ سال و بیش از ۶۰ زن توسط نیروهای سرکوبگر رژیم کشته شده‌اند و بیش از ۳۰۰۰۰ نفر دستگیر و تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته‌اند. دهها تن از دستگیر شدگان محکوم به اعدام گشته که تاکنون ۴ تن از آنها اعدام گشته‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز اعتراضات سراسری، نقش رهبری زنان شجاع ایرانی در مبارزه علیه رژیم زن‌ستیز و سپاه پاسداران وحشی آن است. در ۱۱فوریه ۱۹۷۹ پس از ماهها اعتراضات و اعتصابات سرانجام میلیونها ایرانی به خیابان‌ها ریخته و برای همیشه دیکتاتوری ۵۳ ساله شاهان ایران از خاندان پهلوی را از صحنه ایران حذف کردند.

در ادامه بیانیه کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد آمده است:

در طول ۴۴ سال بعد، مردم شجاع ایران هرگز در برابر آخوندها تسلیم نشدند و با بهای بسیار گزاف به مقاومت خود ادامه دادند: بیش از ۱۲۰۰۰۰ جوان مخالف ایرانی اعدام شدند. تنها در تابستان ۱۳۶۷، حداقل ۳۰۰۰۰ نفر در عرض چند هفته اعدام شدند. ۹۰ درصد آنها متعلق به سازمان مجاهدین خلق بودند.

رژیم ایران در این سال‌ها از آنجا که نتوانست مقاومت سازمان‌یافته را به‌طور فیزیکی از بین ببرد به انواع شیطان‌سازیها و انتشار اطلاعات غلط بر علیه آنها دست‌زده است. مردم ایران با اکثریت قاطع، هر گونه رژیم دیکتاتوری مطلقه را رد می‌کنند.

ما معتقدیم در این برهه حساس در تاریخ ایران، ایالات متحده و اروپا باید در کنار مردم ایران بایستند و حق آنها را برای دفاع از خود را به‌رسمیت بشناسند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد سریعاً از دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا خواستار شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی به‌دلیل جنایات داخلی، صدور تروریسم به خاورمیانه، و ارائه پهپاد به روسیه در جنگ علیه اوکراین می‌باشد.

ما هم‌چنین خواستار تعطیلی سفارتهای رژیم ایران در کشورهای اروپایی که درگیر تروریسم هستند می‌باشیم.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد از برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای ایران آینده که برقراری یک جمهوری دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و برابری جنیست و یک ایران غیرهسته‌یی و بدون حکم اعدام است حمایت می‌کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: