ای‌یو ریپورتر: مریم رجوی گفت جنگ‌افروزی آخوندها در خاورمیانه برای مهار قیامهای ایران است

کنفرانس پارلمانی در پاریس به مناسبت روز جهانی اعدام

ای یو ریپورتر : مریم رجوی گفت جنگ افروزی آخوندها در خاورمیانه برای مهار قیام های ایران است

سیاست درست ایستادن در برابر رژیم اعدام و تروریسم و جنگ‌افروزی است

 

سیسیل ریلاک رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک

این کمیته حمایت اکثریت ۲۹۶ نماینده پارلمان فرانسه  از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران را کسب کرده است این برای داشتن کشوری است که در آن حکم اعدام جایی نخواهد داشت

نمایندگان مجلس ملی فرانسه در کنفرانسی در پاریس به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، موج اعدام‌هایی را که از قیام سراسری سال گذشته در ایران در جریان است، محکوم کردند. آنها خواستار پایان دادن به سیاست مماشات با رژیم ایران شدند و از طرح ۱۰ ماده‌ای برای ایران آزاد و دموکراتیک که توسط خانم مریم رجوی، برای دولت انتقالی آینده بیان شده بود، حمایت کردند.

مریم رجوی سخنران اصلی این همایش بود. تعداد زیادی از اعضای فرا حزبی مجلس ملی فرانسه و تعداد زیادی از شخصیتها و سیاستمداران فرانسوی در این کنفرانس شرکت داشتند. 

مریم رجوی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش دبیرکل سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ ، ۵۸۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد و امسال تعداد اعدامها از این هم بیشتر است. وی توجه ویژه‌یی به این واقعیت داشت که در سال جاری نزدیک به ۱۳۰ نفر از اقلیت قومی بلوچ به‌دار آویخته شده‌اند.

خانم رجوی پرسید، «چرا فرانسه و دیگر دموکراسی‌های اروپایی هنوز با این رژیم قاتل مماشات می‌کنند؟ روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، روز نه گفتن همه بشریت به آخوندها است».

خانم رجوی تصمیم انگلیس ، فرانسه و آلمان برای حفظ تحریم‌های موشکی علیه رژیم را "گامی مثبت" خواند، اما از تروئیکای اروپایی خواست مکانیسم ماشه را نیز فعال کند و قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت سازمان ملل در مورد پروژه‌های هسته‌یی رژیم را بازگرداند. وی از مجلس ملی فرانسه خواست تا سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی خود قرار دهد.

رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت تأکید کرد: «جهان باید در برابر جنگ‌افروزی آخوندها بایستد. استفاده ابزاری از مسأله فلسطین تاکتیک شناخته شده این رژیم فریبکار است. امروز خامنه‌ای و رئیسی می‌خواهند قیام و مبارزه مردم ایران علیه فاشیسم مذهبی در ایران را به جنگ مسلمانان و یهودیان تبدیل کنند. آنها با کشتن غیرنظامیان بی‌گناه به‌دنبال سپر و پوششی برای مهار قیام، حفظ حکومت آخوندها و فرار از سقوط آنها هستند».

رجوی تأکید کرد: «خامنه‌ای اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایجاد بحرانهای بیرونی است و با اطمینان خاطر از انفعال آمریکا و اروپا، افسار گسیخته است. بنابراین تنها سیاست درست تغییر رژیم در ایران است».

وی از پارلمان فرانسه و جهان خواست تا مبارزه مردم ایران برای سرنگونی استبداد مذهبی را به‌رسمیت بشناسند.

سیسیل ریلاک، رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک (CPID) در سخنان خود گفت: «این کمیته حمایت اکثریت ۲۹۶ نماینده پارلمان فرانسه از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی برای آینده ایران را جلب کرده است. این برای داشتن کشوری است که در آن حکم اعدام جایی نخواهد داشت».

نماینده آندره شاسین، در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: «ژوئن گذشته اکثریت نمایندگان مجلس ما از جمله هر پنج گروه سیاسی از مقاومت ایران حمایت کردند.

فیلیپ گوسلین، دبیر مجلس ملی فرانسه، درباره شبکه عوامل رژیم ایران که تلاش می‌کنند بر سیاست‌  به نفع رژیم تأثیر بگذارند گفت: از سال ۲۰۱۴، رژیم ایران از طریق شبکه‌یی از متخصصان به نام  ( ابتکار کارشناسان ایران)  تلاش کرد تا به بخشهای رسمی در آمریکا و اروپا نفوذ کند.

دومینیک آتیاس ، رئیس فدراسیون جامعه حقوقی اروپا گفت: «امروزه در ایران حکم اعدام مانند یک بازوی کشتار جمعی استفاده می‌شود. ایران رکورددار اعدام زنان در جهان است. زنان در ایران فریاد می‌زنند: «نه به شاه یا آخوندها».

ژان فرانسوا لگاره، شهردار سابق منطقه ۱ پاریس، تأکید کرد: «ایران به مدت ۴۰ سال اطلاعات نادرست را علیه مجاهدین خلق منتشر کرده و می‌گوید که آنها جایگزینی نیستند. دلیلش این است که مجاهدین خلق به‌رغم همه سرکوب‌ها در صحنه می‌مانند و آنچه را که در ایران می‌گذرد برای جهان آشکار می‌کند».

خانم مریم رجوی:

یک آلترناتیو سازمان‌یافته وجود دارد که می‌تواند نبرد را تا به آخر ادامه بدهد

تا سرنگونی رژیم آخوندی که نه فقط برای مردم ایران

بلکه برای مردم خاورمیانه و برای صلح و امنیت در جهان ضروری است

 

لطفا به اشتراک بگذارید: