This browser does not support the video element.

وحشت رژیم از پیامدهای تماس تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه

وحشت رژیم - آمریکا، فرانسه



  • در ارتباط با تماس تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه که در آن بر ضرورت مقابله با برنامه موشکی و مداخلات منطقه‌ای رژیم آخوندی تأکید شده بود، پاسدار جوانی، مشاور نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفت، «غربی‌ها، اعم از امریکایی‌ها و اروپایی‌ها»تصور می‌کنند سیاست و راهبرد «فشار ـ مذاکره» در قبال «برنامه دفاعی و موشکی» نظام و «در هر موضوعی جواب خواهد داد».


 

  • روزنامه حکومتی وطن امروز نیز تحت عنوان « چراغ سبز ماکرون به ایده ترامپ مبنی بر افزایش فشار بر (نظام)» نوشت: حالا پس از فشار سفر حریری به پاریس، این ماکرون است که میدان‌دار پیگیری ماجرای استعفای حریری و به بهانه‌ آن فشار بر حزب‌الله و (نظام) شده است. بر این اساس، توافق ترامپ و ماکرون می‌تواند آغازگر یک دور جدید بحران‌آفرینی در منطقه باشد».

  • از سوی دیگر، یک روزنامه باند روحانی با عنوان پیام ترامپ و ماکرون به رژیم نوشت: فرانسه به همان میزان که سعی می‌کند آمریکا را متقاعد کند که در برجام بماند، به همان میزان هم صراحت دارد که موشک‌های بالستیک (نظام) را کنترل کند.


 

  • اشرف ریفی وزیر دادگستری پیشین لبنان در مصاحبه با رویتر گفت: اگر حزب‌الله به مداخلات خود در جنگ‌های منطقه‌یی پایان ندهد، لبنان با تحریم‌های اقتصادی یا بدتر از آن از سوی کشورهای عربی مواجه خواهد شد.


وی افزود: «امروز مقامات لبنانی مسئولیت بزرگی بر عهده دارند. همة مقامات لبنانی باید در رابطه با روابط خوب با دنیای عرب، مراقب باشند».

اشرف ریفی اضافه کرد که عربستان و کشورهای عربی متحد آن، این خط را ترسیم کرده‌اند که «اگر حزب‌الله تصمیم بگیرد، بازوی امنیتی و نظامی (رژیم) ایران باشد، برای آن، جایی در دولت آیندة (لبنان) وجود ندارد».

خبرگزاری رویتر دربارة این مصاحبه، نوشت: «سخنان (اشرف ریفی)....، بازتابی از مواضع اخیر سعد حریری است که به‌تازگی از سمت خود به‌عنوان نخست‌وزیر لبنان استعفا داد...».

 

  • در ادامه حمله به آخوند روحانی به خاطر تن‌دادنهای بیشتر به عقب‌نشینی در ادامه برجام، دهقان عضو کمیسیون حقوقی مجلس رژیم گفت: دولت خودتحریمی را کلید زده است.


وی افزود: از یک سو آمریکا مستقیماٌ تحریمهای جدیدی علیه (نظام) در قالب قانون کاتسا به تصویب می‌رساند، از سوی دیگر از طریق اروپا و در قالب fatf سعی می‌کند به صورت فریبنده دولت را وادار به تحریم سپاه و حزب‌الله کند.

 

  • قدیری ابیانه سفیر سابق رژیم در مکزیک درباره دل بستن باند روحانی به اروپا گفت: حجم مبادلات اروپا با آمریکا بالای 1000 میلیارد دلار است در حالی که حجم مبادلات (ما) با اروپا زیر 20 میلیارد دلار است. اروپا به خاطر 20 میلیارد دلار رابطه 1000 میلیارد دلاری را زیر سوال نمی‌برد.


 

  • در همین حال، رسانه‌های حکومتی به نقل از نشریات اقتصادی فرانسه، از ناامیدی تجار فرانسوی برای معامله با رژیم آخوندی خبر دادند و نوشتند: نزدیک به دو سال بعد از (امضای برجام)، اکنون شاهد ناامیدی نزد دست اندرکاران اقتصادی و صنایع فرانسوی هستیم. هم اکنون تنها چند بانک کوچک فرانسوی و سه بانک تجارت، سپه و ملی، نقل و انتقال مالی بین را به عهده دارند و دیگر بانک‌ها تحرکی ندارند. آن‌ها از جریمه سنگین و بی سابقه اعمالی علیه بانک پ. ان ب. پاریبا در سال ۲۰۱۴ به دلیل نقض تحریم‌ها بیمناکند.

لطفا به اشتراک بگذارید: