This browser does not support the video element.

فاجعه زلزله – اظهارات هموطنان حاکی از هزاران کشته در استان کرمانشاه

فاجعه زلزله – اظهارات هموطنان


خبرهای انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی و اظهارات هموطنان زلزله‌زده حاکی از هزاران کشته در استان کرمانشاه است.

بر اساس خبرها و فیلمهای منتشرشده در رسانه‌های حکومتی، تنها در روستای کوییک 127 تن از اهالی جانسپرده و در گورستان این روستا به خاک سپرده شده‌اند. یکی از اهالی می‌گوید: هیچ کس کمک‌حالمان نبود. فقط بیل مکانیکی یکی از اهالی گودالها را کند و همه‌شان را یک جا دفن کردیم. بوی جنازه همه روستا را پر کرده است.

هم‌چنین روز جمعه رسانه‌های حکومتی اعلام کردند که دستکم 15 جسد جدید کشف شده و سگهای زنده یاب نیز 6 تن از گرفتارشدگان در زیر آوار را پیدا کرده‌اند.

این در حالیست که پاسدار سلامی، جانشین سرکرده کل سپاه پاسداران عصر پنجنشبه اعلام کرد: دیگر جسد یا مصدومی در آوارهای روستایی وجود ندارد.

خبرها هم‌چنین حاکیست که در میان مصدومان که شمار آنان ۹۳۸۸ اعلام شده است، حدود 100 تن را کسانی تشکیل می‌دهند که نخاع آنان قطع شده است.

 

رسانه‌های حکومتی هم‌چنین خبر دادند که از ۷۵۷ مدرسه با ۲هزار و ۸۵۴ کلاسِ درس ۵ شهرستان استان کرمانشاه، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس تخریب شده و غیر قابل استفاده است؛ و این رقم معادل ۱۱درصد مدارس این مناطق است. هم‌چنین تمامی مدارسی که بیش از 30 سال از ساخت آنها می‌گذرد تخریب شده‌اند.

در همین حال، احتمال بارندگی، زلزله‌زدگان را که اکنون با وضعیت وخیمی در هوای سرد مواجه هستند، نگران کرده است.

در چنین وضعیتی، معاون سرکرده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد که از افرادی که قصد کمک رسانی با خودروهای شخصی را دارند، جلوگیری می‌شود.

این در حالیست که تلاشهای مردمی برای کمکهای مستقیم به زلزله‌زدگان هم‌چنان ادامه دارد و گزارشها حاکیست که یک هموطن اهل بوکان در حین کمک‌رسانی برای منطقة زلزله‌زده، دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: