This browser does not support the video element.

رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا: دخالت رژیم ایران در یمن مانع تحقق صلح میشود

رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا: دخالت رژیم



  • اد رویس رئیس کمیتة خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی سخنانی در اجلاس کنگره دربارة یمن، گفت: «دخالت (رژیم) ایران در یمن مانع تحقق صلح می‌شود... باید متذکر شد که کنگره در ماه‌های اخیر، سخت‌ترین اقدام دو حزبی را برای به‌چالش‌کشیدن تجاوز (رژیم) ایران اتخاذ کرده است. این اقدام شامل تحریم برنامة موشک بالستیک قاره‌پیمای (این رژیم) و حمایت آن از گروه تروریستی حزب‌الله می‌شود. در این رابطه اشتباه نکنید: (رژیم) ایران یک دشمن شناخته‌شده و بزرگ‌ترین تهدید امنیت منطقه است».

    اد رویس هم‌چنین، گفت: «(رژیم) ایران حمایت شرورانه و رو به افزایشی از شبه نظامیان حوثی کرده است... یمن به جبهة دیگری برای سلطه‌طلبی منطقه‌یی (رژیم) ایران تبدیل شده که به‌دنبال توافق اتمیِ دولت قبلی، تسریع شده است».

    وی با اشاره به قطعنامة اچ. 599 مجلس نمایندگان دربارة سیاست آمریکا در یمن، افزود: «باید به این موضوع توجه کرد که سپاه پاسدارانِ (رژیم) ایران سیستم‌های پیشرفتة تسلیحاتی و متخصصین را برای آموزش و مشاورة این یکان‌ها به‌طور فزاینده‌یی برای حوثی‌ها اعزام کرده است. نیروی نیابتی اصلی (رژیم) ایران یعنی حزب‌الله، به حوثی‌ها کمک می‌کند. آنها موشک‌های متعددی شلیک کرده‌اند، علیه عربستان حملاتی انجام داده‌اند و شهروندان بی‌گناه را به کشتن داده‌اند. همین هفتة گذشته، یک موشک بالستیک بر فراز پایتخت عربستان رهگیری شد».

     

    در بخشی از قطعنامة اچ 599 مجلس نمایندگان که روز دوشنبه با اکثریت آرا به تصویب رسید، آمده است: «مجلس نمایندگان... فعالیت‌های (رژیم) ایران در یمن در نقض قطعنامة 2216 شورای امنیت را محکوم می‌کند و تمامی کشورهای مسئول را به اتخاذ اقدامات مناسب و ضروری علیه حکومت ایران از جمله ممنوعیت (ارسال) تسلیحات (این رژیم) برای حوثی‌ها و اعمال تحریم‌های دوجانبه و چندجانبه علیه (رژیم) ایران به‌خاطر نقض قطعنامة 2216 فرا می‌خواند».

    در بخش دیگری از این قطعنامه، تصریح شده است: «سپاه پاسداران (رژیم) ایران سیستم‌های تسلیحاتی بیش از پیش پیشرفته‌یی را برای حوثی‌ها ارسال کرده و آنها موشک‌ها را از مواضعی در شمال یمن به عربستان شلیک کرده‌اند».

     

    در جلسة مجلس نمایندگان آمریکا، ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتة خاورمیانه در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «به‌نظرم تحریم‌های هدفمند علیه (رژیم) ایران به‌خاطر فراهم‌کردن تسلیحات برای حوثی‌ها ضروری است...».

    هم‌چنین مایکل مک‌کال رئیس کمیتة امنیت ملی کنگرة آمریکا، تأکید کرد: «همان‌طور که وزیر (دفاع جیمز) متیس تأکید کرده است، به هر کجای منطقه که در آن مشکلی وجود دارد نگاه کنید، (رژیم) ایران را خواهید یافت... به‌رغم تحریم تسلیحاتی ملل متحد علیه حوثی‌ها، (رژیم) ایران چندین بار در حال تلاش برای قاچاق سلاح و مهمات به این منطقه، گیر افتاده است. آنها هم‌چنین به حوثی‌ها پشتیبانی تکنیکی فراهم کرده‌اند و آنها را قادر به ساختن موشک‌های بالستیک کرده‌اند...».

    فرانسیس رونی Rooney نایب‌رئیس کمیتة امور خارجی کنگره نیز، گفت: «شبه نظامیان حوثی، مثل حزب‌الله...، چیزی جز یک عامل نیابتی (رژیم) ایران نیستند.

    نمایندة کنگره استیو شبِت در سخنان خود در این جلسه، تصریح کرد: « سپاه پاسداران (رژیم) ایران به انتقال سیستم‌های تسلیحاتی برای حوثی‌ها در یمن ادامه می‌دهد».

     

    واشینگتن فری بیکن گزارش داد: قانونگذاران آمریکا به دولت ترامپ جهت اتخاذ یک استراتژی برای خلع ید از ایران در سوریه فراخوان دادند

    این منبع نوشت: هیئت های نمایندگی بزرگی از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه روز سه شنبه با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه آمریکا به دولت این کشور فراخوان دادند تا به کنگره طرحی در مصاف با رژیم در سوریه ارائه دهد.

    فری بیکن افزود: این نامه دو صفحه‌ای که 50 تن از نمایندگان کنگره آن را امضا کرده‌اند، شامل اطلاعاتی است که نشان می‌دهد رژیم ایران در خاک سوریه کارخانه‌های تولید تسلیحات ایجاد کرده تا سلاحهای مورد نیاز حزب‌الله و سایر گروههای تروریستی را تأمین کند. اگر آمریکا اقدام فوری برای مقابله با حضور رژیم ایران در سوریه انجام ندهد، این احتمال وجود دارد که این رژیم یک جاپای نظامی در این کشور ایجاد کند. حضور دائم رژیم ایران در سوریه, حزب الله لبنان را از طریق عراق و سوریه به این رژیم متصل می کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: