محکومیت رژیم جنگ‌افروز توسط جامعه بین‌المللی

گزارش خبری ۲۱ آبان ۱۳۹۶-سایت کاخ سفید ـ ۱۷آبان ۹۶- آمریکا از بیانیه عربستان سعودی در افشای حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی از جمله تأمین تسلیحات غیرقانونی مانند موشکهای بالستیک استقبال می‌کند.


ما فعالیتهای رژیم ایران را محکوم می‌کنیم و در کنار عربستان سعودی و همه شرکای خود خلیج (فارس) بر علیه تجاوز و نقضهای آشکار قانون بین‌المللی رژیم ایران می‌ایستیم.


این سیستمهای موشکی قبل از جنگ در یمن وجود نداشت و ما از سازمان ملل‌متحد می‌خواهیم تا یک بررسی کامل شواهد انجام دهد که رژیم ایران برای پیشبرد جاه‌طلبیهای منطقه‌ای خود در حال ادامه دادن جنگ در یمن است.


آمریکا به همه کشورها فراخوان می‌دهد که رژیم ایران را به‌خاطر نقضهای مکرر قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ که انتقال تسلیحات به حوثیها را ممنوع می‌کند و ایران را از صدور همه تسلیحات و مواد مربوطه به‌خصوص الزامات مربوط به موشکهای بالستیک منع می‌کند، مورد حسابرسی قرار دهند.


حملات موشکی حوثی بر علیه عربستان سعودی، که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قادر به این کار شدند، امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کند و تلاشهای سازمان ملل برای مذاکره یک پایانی برای جنگ را تضعیف می‌کند.


سایت کنگرهٴ آمریکا (هیل) ـ ۱۶آبان ۹۶


سفیر آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی روز سه‌شنبه رژیم ایران را متهم به نقض قانون بین‌المللی کرد و به‌خاطر تأمین موشکهای بالستیک برای شورشیان یمن خواستار واکنش سازمان ملل شد.


هیلی در یک بیانیه گفت، ”با ارائه این نوع سلاحها به شبه‌نظامیان حوثی در یمن، سپاه پاسداران دو قطعنامه سازمان ملل را همزمان نقض می‌کند.




[caption id="attachment_48751" align="aligncenter" width="400"] هیلی : ”با ارائه این نوع سلاحها به شبه‌نظامیان حوثی در یمن، سپاه پاسداران دو قطعنامه سازمان ملل را همزمان نقض می‌کند.[/caption]

هیلی ایران را به‌خاطر ”نادیده گرفتن کامل تعهدات بین‌المللی خود“ مورد انتقاد شدید قرار داد، و خواستار اقدام مناسب سازمان ملل برای پاسخگو نگه‌داشتن رژیم ایران برای اینگونه نقضها شد“.


هیلی گفت، ”آمریکا متعهد به جلوگیری از اقدامات بی‌ثبات کننده ایران است و از این نقض جدی حقوق بین‌الملل توسط رژیم ایران چشم‌پوشی نخواهد کرد... “


خبرگزاری رویتر ـ ۱۷آبان ۹۶


عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، طی یک کنفرانس خبری بر حمایت مصر از عربستان سعودی در برابر رژیم ایران تأکید کرد. السیسی تصریح کرد: من قبلاً گفته‌ام و بار دیگر تأکید می‌کنم، امنیت ملی کشورهای حوزه خلیج (فارس) مسأله امنیت ملی مصر است. من به رهبری خردمندانه و قاطع عربستان ایمان دارم.




[caption id="attachment_48752" align="aligncenter" width="400"] السیسی تصریح کرد: من قبلاً گفته‌ام و بار دیگر تأکید می‌کنم، امنیت ملی کشورهای حوزه خلیج (فارس) مسأله امنیت ملی مصر است. من به رهبری خردمندانه و قاطع عربستان ایمان دارم.[/caption]

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) ـ ۱۷آبان ۹۶


 «ماکرون» خواستار ادامه رفتار قاطعانه در برابر برنامه موشکی ایران شد


رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگو با روزنامه اماراتی «الاتحاد» اعلام کرد که باید در برابر فعالیت‌های منطقه ای ایران و برنامه‌های موشکهای بالستیک، قاطعانه برخورد کرد.


خبرگزاری رویتر ـ ۱۷آبان ۹۶


فرانسه در واکنش به سخنان مقامات آمریکا مبنی بر نقش ایران در حمله موشکی به عربستان سعودی و نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد، اعلام کرد که این اتهامات را جدی می‌گیرد و از حکومت ایران خواست به تمامی تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.


الکساندر جورجینی از سخنگویان وزارت‌خارجه فرانسه روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما ادعاهای آمریکا را جدی می‌گیریم و برای ما وفاداری ایران به تمامی تعهدات بین‌المللی آن کشور از جمله منع صادرات اسلحه که در قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ مشخص شده بسیار مهم است.»


خبرگزاری آسوشیتدپرس ـ ۱۶آبان ۹۶


اسامه نجیفی معاون رئیس‌جمهور عراق روز سه‌شنبه، ۱۶ آبان‌ ، در واشینگتن نفوذ روزافزون شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی را «مهم‌ترین تهدید امنیتی» در آینده عراق توصیف کرد.


اسامه نجیفی، که خود سنی است و برای دیدار با مقامات دولت و کنگره آمریکا در این کشور به‌سر می‌برد. در سخنانی در «مؤسسه صلح» در واشینگتن حشدالشعبی را «ارتشی موازی» خواند که می‌تواند باعث تفرقه و چنددستگی در عراق شود.


بیشتربخوانید

دبیرکل اتحادیه عرب: محکومیت دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای منطقه


محکومیت دخالتهای رژیم ایران توسط اپوزیسیون سوریه


لطفا به اشتراک بگذارید: