This browser does not support the video element.

بیانیه مشترک رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در باره سوریه

رؤسای جمهور آمریکا و روسیه


به‌دنبال دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در ویتنام، طرفین طی بیانیه یی اعلام کردند: راه حل سیاسی نهایی برای سوریه باید از طریق روند مذاکرات ژنو طبق قطعنامة 2254 شورای امنیت صورت گیرد و شامل اجرای کامل قطعنامة 2254 شورای امنیت از جمله رفرم قانون اساسی و انتخابات آزاد و عادلانه با نظارت ملل متحد باشد که تحت بالاترین استانداردها و شفافیت بین‌المللی صورت گیرد.

در این انتخابات همة سوری‌ها، از جمله اعضای تبعیدی...باید بتوانند شرکت کنند.

در این بیانیه هم‌چنین، آمده است: «رؤسای جمهور (آمریکا و روسیه) تعهد خود را به یکپارچکی، اتحاد، استقلال و تمامیت ارضی سوریه با ویژگی غیر فرقه‌یی همان‌طور که در قطعنامة 2254 شورای امنیت مشخص شده اعلام کردند و از همة طرف‌های سوری خواهان شرکت فعال در روند سیاسی ژنو و حمایت از تلاش‌ها برای تضمین موفقیت آن شدند».

در بیانیة مشترک ترامپ و پوتین دربارة یادداشت تفاهم نوامبر گذشته بین آمریکا، روسیه و اردن پیرامون آتش‌بس در جنوب غربی سوریه، آمده است: «این یادداشت تفاهم موفقیت ابتکار آتش‌بس را تقویت می‌کند تا شامل کاهش و در نهایت حذف نیروهای خارجی و جنگجویان خارجی از این منطقه برای تضمین یک صلح بادوام‌تر باشد. مانیتور این توافق آتش‌بس هم‌چنان از طریق مرکز مانیتورینگ امان با شرکت تیم‌های متخصص اردن، روسیه و آمریکا صورت خواهد گرفت».
لطفا به اشتراک بگذارید: