This browser does not support the video element.

اذعان وزارت کشور روحانی به شلیک به کولبران کرد – شورای ملی مقاومت

اذعان وزارت کشور روحانی


دبیرخانه شورای ملی مقاومت در ارتباط با «اذعان وقیحانة معاون وزیر کشور روحانی به شلیک مستقیم به کولبران»، اعلام کرد:

سرتیپ-پاسدار حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور روحانی، کشتار کولبران محروم و زحمتکش را «مغلطه» خواند و در حالی که آنها را «قاچاقچی» می‌نامید با سبعیت تمام، گفت: اینها که به سمتشان شلیک می‌شود، کولبر نیستند. بحث کولبران با قاچاقچیان متفاوت است، در دل شب در ارتفاعات، افرادی کار قاچاق انجام می‌دهند، مأموران مرزی به آنها ایست می‌دهند، وقتی توجه نمی‌کنند، تیر هوایی شلیک می‌شود؛ اما گاهی باز هم ترتیب اثر نمی‌دهند. نیروی انتظامی، مرزبانی و شورای امنیت تأکید کرده است تا حد امکان به افراد تیراندازی نشود و اگر هم شد با حداقل خسارت این کار صورت بگیرد».

پاسدار ذوالفقاری پیش از این فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی بوده و به طور مستقیم دست‌اندرکار کشتار شمار زیادی از کولبران بوده است.

این دروغگویی و شارلاتانیسم در حالی است که کولبران به طور مستمر در گذرگاه‌های مرزی، بدون اخطار قبلی بر اثر شلیک مستقیمِ پاسداران مرزی رژیم یا به دنبال دستگیری و شکنجه، جان خود را از دست می‌دهند. به نحوی که شمار کولبران کشته‌شده در سال ۹۵، دست کم به ۷۶ تن بالغ شد.

 

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران می‌افزاید: مرگ تکاندهنده رسول یوسفی، یک جوان ۱۳ ساله اهل بخش قطور در نزدیکی شهر خوی در(استان آذربایجان غربی)، در روز دوشنبه ۱۵ آبان، که تنها به خاطر حمل یک گالن ۲۰لیتری گازوییل توسط پاسداران مرزی دستگیر شد و در داخل محوطه پاسگاه مرزی رازی در زیر شکنجه و بر اثر ضربات پوتین فرمانده جنایتکار پاسگاه جان باخت، از آخرین نمونه های این جنایت سیسماتیک و مستمر است. این جنایت تکاندهنده مورد اعتراض مردم منطقه قطور قرار گرفت.

 

کشتار کولبران کرد که در میان آنها کودکان ۱۰ساله تا زنان و مردان سالخورده و فارغ التحصیلان دانشگاهی دیده می شوند،

در حالی صورت می گیرد که سرنخ قاچاق کلان در کشور که به ۲۵میلیارد دلار در سال بالغ می شود، در دست خامنه ای و سپاه پاسداران و دیگر دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی رژیم است.

مقاومت ایران عموم مردم به ویژه جوانان دلیر را به همبستگی با کولبران و خانواده های قربانیان فرا می خواند و از مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر و حقوق کارگران و زحمتکشان خواستار محکومیت قاطع رژیم آخوندی به خاطر جنایاتش در حق زحمتکشان ایرانی است.
لطفا به اشتراک بگذارید: