طرح کورکر ـ کاتن برای اعمال تحریمهای شدیدتر علیه رژیم آخوندی

خبرگزاری آسوشیتدپرس 28مهر خبر داد به پیش‌نویس طرحی دست یافته که محدودیت‌های گسترده‌یی را علیه رژیم ایران اعمال می‌کند.


بر اساس پیش‌نویس این طرح را سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، و سناتور تام کاتن با درنظرگرفتن مفاد استراتژی جدید دولت دونالد ترامپ، تهیه کرده‌اند.

بر اساس این طرح هرگونه نقض برجام از جانب رژیم ایران باعث می‌شود تحریمهای جدید به‌طور اتوماتیک به جریان بیفتد.

آسوشیتدپرس فهرستی از برخی از این موارد را منتشر کرده است:

آزمایش‌ ، ساخت یا توسعه موشکهای بالیستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک‌ ، هر تلاشی برای تبدیل ابزارها یا حامل‌های پرتاب ماهواره به موشکهای بالیستیک قاره‌پیما و هر فعالیتی برای تهیه مخفیانه مواد اتمی، یا تجیهزاتی که قادر به تولید چنین موادی باشند، از خارج از ایران.

به گزارش آسوشیتدپرس پیش‌نویس طرح کورکر ـ کاتن قصد ایجاد مقررات و ضوابطی دائمی، در مورد مسائلی مانند غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر آن و نیز کارکرد برخی سانتریفوژها، را دارد.

به‌طور نمونه رژیم تهران الی الابد از کار با بیش از 5060سانتریفوژ مولد اورانیوم، منع می‌شود. رژیم ایران هم‌چنین تا اطلاع ثانوی از تولید اورانیوم غنی شده بیش از ۳.۷۶درصد منع می‌شود و نمی‌تواند بیش از 300کیلو از این مواد را ذخیره کند.

در این طرح، مخالفت رژیم ایران با درخواست بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «برای بازدید کافی از هر پایگاهی، از جمله پایگاههای نظامی» می‌تواند به‌معنی نقض برجام از طرف این رژیم تلقی شود.

آسوشیتدپرس می‌گوید تهیه این پیش‌نویس احتمالاً خواست ترامپ و دولت او از کنگره، است.
لطفا به اشتراک بگذارید: