تاکید رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان بر ضرورت لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران

اخبارایران وجهان دریک نگاه 

۱-رناتا آلت گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران موجه است. بنابراین بسیار ضروری است اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را در لیست تروریستی خود قرار دهد و موضع قاطع تری در برابر رفتار مهاجم رژیم آخوندها اتخاذ کند.

در کمیتهٴ اول مجمع عمومی ملل متحد نماینده استرالیا در مورد فعالیت‌های اتمی رژیم ایران گفت: استرالیا هم‌چنان نگران کوتاهی طولانی‌مدت رژیم ایران در پایبندی به تعهدات پادمان است. رژیم ایران باید اقدامات تنش‌زای خود را متوقف کند.

نماینده لوکزامبورگ نیز گفت: رژیم ایران بیش از پنج سال است که تعهدات خود در چارچوب برجام را نقض کرده است و از هر گونه همکاری اساسی با آژانس خودداری می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی رژیم از توقف پرواز ایران‌ایر به کشورهای اروپایی به‌دلیل تحریم‌ها خبر داد. مقصود اسعدی سامانی گفت: تمامی پروازهای ایران‌ایر به مقاصد کشورهای اروپایی کنسل شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز صورت گرفته است. وی افزود: شرکت هواپیمایی ماهان نیز پیش از این تحریم شده بود و اجازه پرواز نداشت.

در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، رژیم آخوندی سفیر مجارستان در تهران را احضار کرد. خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: سفیر مجارستان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، در اعتراض به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی به وزارت‌خارجه احضار شد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس خبر داد: بر اثر آتش‌سوزی در پالایشگاه شهرستان شوشتر یک نفر کشته و ۴تن مصدوم شدند.

پنتاگون اعلام کرد: اجزای سیستم موشکی تاد از روز دوشنبه ۱۴ اکتبر وارد اسراییل شد و در آینده نزدیک به‌طور کامل عملیاتی می‌شود. ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت: در روزهای آینده، پرسنل نظامی اضافی آمریکا و قطعات باتری تاد به اسراییل خواهند رسید. این باتری در آینده نزدیک به‌طور کامل عملیاتی خواهد شد، اما به دلایل امنیتی عملیات، ما در مورد جدول زمانی صحبت نمی‌کنیم.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه به اسراییلی‌ها هشدار داد که تنها راه‌حل جنگ کنونی، آتش‌بس است و گفت که گروه مورد حمایت رژیم ایران شکست نخواهد خورد.

به گزارش رویترز شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله روز سه‌شنبه گفت محاسبات جدیدی را وارد کرده‌ایم تا اسراییل احساس «درد» کند. وی افزود بر هدف قرار دادن ارتش اسراییل و مراکز و پادگانهای آن تمرکز خواهیم کرد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز سه‌شنبه، اعلام کرد دستور تخلیه نظامی که اسراییل صادر کرده است بیش از یک چهارم لبنان را تحت تأثیر قرار داده است. این آمار نشان می‌دهد که لبنانی‌ها بهای سنگینی را می‌پردازند و اسراییل تلاش دارد تا حزب‌الله را شکست دهد و زیرساختهای آن را در درگیری یک ساله از بین ببرد.

رویترز افزود: دولت لبنان اعلام کرد حملات اسراییل در سال گذشته حداقل ۲۳۰۹ کشته و بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار آواره بر جای گذاشته است. به گفته اسراییل حدود ۵۰ اسراییلی اعم از نظامی و غیرنظامی کشته شده‌اند.

رویترز گزارش داد: در حالی که نیروهای اسراییلی روز سه‌شنبه در بحبوحه نبردهای شدید با نیروهای تحت رهبری حماس فشار خود را در اطراف جبالیا در شمال بالا بردند، حملات نظامی اسراییل دست کم ۵۰ فلسطینی را در سراسر نوار غزه کشت.

دولت انگلستان اعلام کرد: وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلستان نگرانی عمیق خود را از حملات اخیر ارتش اسراییل به پایگاههای یونیفیل که چند تن از صلح‌بان را مجروح کرد، ابراز می‌کنند. این حملات بایستی بلادرنگ متوقف شود. ما همه تهدیدات علیه امنیت یونیفل را محکوم می‌کنیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: