سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان بزرگ‌ترین حماسه میهنی و آرمانی ارتش آزادیبخش ملی ایران-قسمت اول

سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان

بزرگ‌ترین حماسهٔ میهنی و آرمانی

ارتش آزادیبخش ملی ایران

عملیات فروغ جاویدان راهبند

راه‌حل‌های ارتجاعی و استعماری

هم‌زمان با چرخش دشمن

که می‌خواست مقاومت ایران را دور بزند و نابود کند

قتل‌عام زندانیان سیاسی از قبل تصمیم‌گیری شده بود

از زمانی که تصمیم به آتش‌بس گرفت

او می‌خواست که شما را با آتش‌بس قربانی صلحی کند

که پرچم آن را خود برافراشته بودید

اما شما با پیشدستی و آن تعرض عظیم و حماسه جاودان

خود و پیام حاکمیت مردمی را که حامل آن بودید

تثبیت و اثبات کردید

اشرف – مسعود رجوی - ۳مرداد ۱۳۸۹

«از سال ۶۷ تا سال ۸۱، پایان ۸۱ دیدیم که آتش‌بس شد اما صلح نشد.

گفته بودیم که صلح طناب دار این رژیم ارتجاعی است و مقدمه‌ای خواهد بود برای نفی سپاه جور و جنایت.

او می‌خواست با آتش‌بس ارتش آزادی و تنها جایگزین دموکراتیک را قفل و از دور خارج کنه، اما شما با اون تعرض عظیم انقلابی پیشدستی کردید.

در همون زمان هم گفته بودیم که هیچ صلح پایداری با این رژیم متصور نیست و حالا دو دهه و اندی گذشته است، شما با جاودانه فروغ هایتان  میزی را که ارتجاع چیده بود و بسا طمع‌ها برانگیخته بود را برهم زدید، فروپاشاندید، راه بر راه‌حل‌های ارتجاعی و استعماری بسته شد، البته با آتشفشان اون خونهای پاک و والا.

اون می‌خواست به‌سرعت مقاومت ایران رو به این وسیله دور بزنه و نابود کنه. قتل‌عام زندانیان سیاسی از قبل تصمیم‌گیری شده بود، از زمانی که تصمیم به آتش‌بس گرفت.

اما در همین ایام به اجرا گذاشته شد به این ترتیب او می‌خواست که شما را قربانی صلحی بکنه با آتش‌بس خودش که پرچمش رو خودتون برافراشته بودید اما شما با آن پیشدستی و با آن تعرض عظیم و با اون حماسه جاودان در تاریخ ایران خودتان رو تثبیت و اثبات کردید.

منظورم از خودتون پیامی است که حامل اون بودید، حاکمیت مردم ایران و جایگزین دموکراتیک و مردمی، البته در دو دهه‌ای که گذشت بسیاری حوادث بود از جنگ کویت تا جنگ اخیر در عراق که معادلات رو طوری دیگری رقم زد، اگر مجاهدین اون روز آزمایش فروغ رو آن‌چنان درخشان با بهای سنگین و خونین پشت سر نگذاشته بودند، مطمئنآ که نمی‌توانستند مراحل بعدی رو هم این‌چنین طی طریق بکنند و سرفراز و پیروزمند از توش بیرون بیاند.

این است همون رایحه جامعه‌یی که عنوانش بر سنگ مزار هر مجاهد خلق حک شده این است، همون رایحه ایدئولوژیکی و معنوی و انگیزشی که ما رو به پیش برده و تضمین و حفاظت کرده در قلمرو اخص ایدئولوژیک، به همین خاطر رژیم، رژیم خمینی از بالا تا پایینش پیوسته تأکید می‌کردند چه در اون ایام چه در این ۲۲سال که این بالاترین و بزرگ‌ترین لشکرکشی بود در طول جنگ هشت ساله که نظیر نداشت، چرا که مجاهدین به‌سرعت با ۱۷۰کیلومتر پیشروی خودشون رو به دروازه کرمانشاه رسوندند این کار، کار کس دیگری غیر شما نبود چون جنگ هشت سال جریان داشت و همه شاهد صحنه‌ها بودند و چنین چیزی ندیده بودند. همیشه کار مجاهدین چنین بوده است، بر مبنای صدق و فدا به میزانی که نسبت بهش وفادار بودیم، به میزانی که فهمش کردیم و بهای اون را پرداختیم».

سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان - قسمت اول - کلیپ ۲

لطفا به اشتراک بگذارید: