مایک پمپئو و رهبران اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴ مشارکت کم مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران را شروع وزیدن بادهای تغییر می‌دانند

جان سولومون بنیانگذار جاست د نیوز در آمریکا در حساب ایکس خود نوشت:‌ مایک پمپئو و رهبران اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴  مشارکت کم مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران را شروع وزیدن بادهای تغییر می‌دانند.

المدار نت-لبنان نوشت: مریم رجوی در «گردهمایی جهانی برای ایران آزاد» که با حضور شخصیتهای برجسته سیاسی و پارلمانی بین‌المللی برگزار شد، گفت: مقاومت ایران برای ورق‌زدن تاریک‌ترین صفحه تاریخ ایران آماده است. یک جنبش سازمان‌یافته برخاسته از نبرد با دیکتاتوریهای شاه و شیخ که به‌زودی وارد شصتمین سال خود می‌شود. جنبشی در رزم و رنج وقفه‌ناپذیر با شکنجه و زندان و حلق‌آویز و تیرباران و خانه‌به‌دوشی دائمی.

روزنامه گلوبال نیوز کانادا خبر داد: مقامات اداره مهاجرت  کانادا روند اخراج پنج عضو مظنون دیگر رژیم ایران را که در کانادا پیدا شده‌اند آغاز کرده‌اند. آژانس خدمات مرزی کانادا اعلام کرده است که آنها در دولت سرکوبگر رژیم ایران پستهای مهمی داشته‌اند  .

در دومین مناظره دور دوم  شعبده انتخابات رژیم ریاست جمهوری رژیم جنگ گرگها ادامه داشت.

پزشکیان گفت: ‌من به سردار سلیمانی توهین نکردم؛ ایشان باعث غرور ملی بود.

وی خطاب افزود: دور جلیلی آدمهایی هستند که از سفارت سعودی بالا رفتند.

جلیلی خطاب به پزشکیان گفت: می گفتند با مذاکره مشکل را رفع می کنند اما تورم را ۶۰ درصد کردند

پزشکیان پاسخ داد: بله! در دولت رئیسی، گوشت از ۱۰۰ تومان به ۸۰۰ تومان رسید.

به صحنه یی از کشمکشها در این باصطلاح مناظره توجه کنید:

مجری: ما برنامه مون آقای دکتر.

پزشکیان: نه بالاخره یک وقتی باشد چون نمیخوام وسط حرف بزنم این برای خودش داد میزنه وقت بده ساکت بنشینه ما هم حرف مون رو بزنیم.

مجری:من توضیح بدم خدمت شما و هم خدمت.

پزشکیان: چون اگه اون بخواد حرف بزنه من بپرم روی حرفش معلوم نمی‌شه این داد میزنه . شما باید بگید این چند دقیقه حرف بزنه بعد هم بگذارید من حرفم رو بزنم.

مجری:ببینید زمان مقرر برای پاسخ‌های هریک از نامزدهای محترم ۴دقیقه هست. اما ما برای اینکه گفت‌وگو شکل بگیرد.

پزشکیان: گفتگو که نیست این داره یواش یواش میگه شما اله کردید شما بله کردید اصلا خیلی جالبه شما مدیریت خواندی؟اصلا مدیریت سر در می آوری؟یعنی اینکه اینجوری داری حرف می‌زنی کجا رو مدیریت کردی؟

مجری:آقای دکتر قبل از اینکه ادامه بدهید من این رو توضیح بدهم.

جلیلی:این حرفها تکراری است.

پزشکیان:اشکال ندارد مگر حرفهای تو تکراری نیست. یک عمر است توی این مملکت شما پشت پرده وایستادیددولت در سایه بودید.

جلیلی:شما پشت پرده بودید نتیجه اش شده رشد منفی.

پزشکیان:اجازه بدهید من حرف بزنم مردم قضاوت کنند این بلا را سر این مردم کی آورده؟

پاسدار وحیدی وزیر کشور رژیم  نسبت به برخی افشاگریها در جریان جنگ گرگها در شعبده انتخابات ابراز نگرانی کرد و گفت: ضوابط را هر دو نامزد به خوبی رعایت کرده‌اند، اما ‌کسانی هستند که از خارج کشور خط می‌گیرند تا برخی خطوط، ناامنی، ذهنی و بی‌ثباتی را القا کنند که از برنامه‌های دشمنان و معاندان است.

جنگ گرگها در جریان نمایش انتخابات رژیم هم‌چنان ادامه دارد. سایت حکومتی انتخاب به نقل از ظریف نوشت: به در خانه مردم بسته ارزاق و کارت ۳۰۰ هزار تومانی می‌فرستند؛ این پولها را از کجا آورده‌اید؟ اینها پول کاسبی تحریم است؟

ارتش اسرائیل در ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه، به اهداف حزب الله در جنوب لبنان حمله کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، جنگنده های نیروی هوایی به زیرساخت های حزب الله در مناطق لیدا ، یارون و تیرحرفه در جنوب لبنان تهاجم کردند.

سنتکام نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد:  یک سایت رادار حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران را در منطقه تحت کنترل انها در یمن منهدم کرده است. این اقدام به منظور حفاظت از آزادی دریانوردی و ایمن تر کردن آب های بین المللی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز حوثیهای وابسته به رژیم ایران در یمن روز سه‌شنبه اعلام کردند که همراه با شبه نظامیان عراقی، عملیات نظامی مشترکی را انجام داده‌اند و به یک هدف حیاتی در حیفا در اسرائیل حمله کرده‌اند .

آسوشیتدپرس گزارش داد: - پس از آن که اسرائیل دستور تخلیه دسته جمعی خان یونس را صادر کرد، در حمله شبانه 9 نفر کشته شدند. سام رز،مدیر برنامه ریزی در آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا، گفت حدود۲۵۰۰۰۰ نفر در منطقه تخلیه هستند - بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه - از جمله بسیاری از آنها که فرار کرده اند در این منطقه می باشند

رویترز گزارش داد: از هر ۳ دموکرات، یک نفر فکر می‌کند بایدن باید از رقابت کناره گیری کند. حدود ۳۲ درصد از دموکراتها در یک نظرسنجی گفتند، بایدن پس از مناظره‌یی که در آن دچار لکنت شد و نتوانست با انرژی حملات ترامپ را به چالش بکشد، باید از این‌کار دست بکشد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: