شورش و خشم و خروش جامعه علیه اعدام‌ها ـ ساعت وصل ـ قسمت اول تا سوم

میهمان برنامه: مرضیه کبیری

ماشین اعدام خامنه‌ای برای ایجاد رعب و وحشت و ممانعت از بالا گرفتن قیام بلاوقفه کار می‌کند. دژخیمان پنجشنبه ۴خرداد ۷ زندانی را حلق‌آویز کردند. دژخیمان خامنه‌ای در ۴روز اول خرداد ۱۱ اعدام و در ماه اردیبهشت ۱۲۳ نفر را اعدام کردند. 

واکنش فوری اقشاری از مردم ایران به موج اعدام‌های اخیر و گسترش ناگهانیِ آن به چندین شهر در روزها و شب‌های ۲۹اردیبهشت تا اول خرداد، برآوردی از ویژگی‌های جدید جامعهٔ ایران را روی میز اتاق فکر نظام آخوندی گذاشت. بی‌شک این واکنش سریع و گسترش ناگهانیِ آن، حاصل اثرات قیام طولانیِ چند ماه گذشته است که تعادل‌قوای بین جامعه و حاکمیت را از بنیاد تغییر داده است.

اتاق فکر نظام با زعامت ولی‌فقیه خواست با راه‌اندازی موج اعدام در دو ماه اول سال۱۴۰۲، به‌زعم خودش سیاست چهار دهه «النصر بالرعب» را میدان‌دار خانه‌نشین کردن مردم کند که مثلاً فکر قیام و سرنگونی نظام را از سر بیرون کنند! واقعیت تعادل‌قوای جدید اما تمام حساب و کتاب‌های اتاق فکر دیکتاتور را برهم زد. مردم معترض با آمدن جلو زندانها و توی خیابان‌ها و زندانیان سیاسی در حیاط زندان با تحصن و تجمع، تابلو صددرصد خلاف سیاست نظام را در صحنه‌ٔ سیاسی آشکار نمودند. در خارج کشور هم بلافاصله ایرانیان به میدان آمدند.

این اعتراضات داخلی موجب توجه جهانی شد و محکومیت‌های پیاپیِ اعدام‌های جنایت‌کارانه را در پی داشت و هنوز هم ادامه دارد.

ساعت وصل ـ شورش و خشم و خروش جامعه علیه اعدام‌ها ـ قسمت دوم

تماس هموطنان از شهرهای مختلف میهن

ساعت وصل ـ شورش و خشم و خروش جامعه علیه اعدام‌ها ـ قسمت سوم

تماس هموطنان از داخل کشور

لطفا به اشتراک بگذارید: