اذعان رسانه‌های حکومتی در جدال مافیای حکومتی: دستکاری دولت رئیسی در آمار تورم

مرکز آمار رژیم نرخ تورم اسفند۱۴۰۱ را اعلام کرد.

روزنامه حکومتی تعادل در جریان جدال میان مافیای غارتگر حکومتی در مطلبی با تیتر «دولت پس از دو ماه نرخ تورم را اعلام کرد اما با دستکاری!» اعتراف کرد که دولت رئیسی برای کوچک نشان دادن تورم سرسام آور، میزان تورم را در این گزارش کوچک کرده است.

این روزنامه حکومتی نوشت: «مرکز آمار پس از حدود دو ماه تأخیر سرانجام تورم اسفند سال گذشته را اعلام کرد، نرخی که هر چند نشان از افزایش تورم نسبت به بهمن سال قبل دارد اما این افزایش در حالی رخ داده که در گزارش قبلی مرکز آمار تورم بهمن‌ماه ۴۷ و ۷دهم درصد اعلام شده بود اما در گزارش فعلی تغییر کرده است».

تعادل افزود: «به این ترتیب مشخص نیست که آیا دولت تغییری در مبنای محاسبه تورم داده یا صرفاً گزارشی کلی را برای کاهش فشارها منتشر کرده است. در این گزارش خبری از تورم ماهانه در اقتصاد ایران و تورم نقطه به نقطه نیست و تورم سالانه نیز تغییری عجیب کرده است».

همزمان روزنامه حکومتی خراسان ۱۸اردیبهشت هم به‌ آمارسازیهای دروغ دولت رئیسی اذعان کرد. خراسان نوشت: «نوعی تشتت در اعلام آمارها یا شاید نوعی ترس از انتشار آمار وجود دارد. چرا که اگر وقفه در انتشار نرخ تورم را ناشی از تغییر سال پایه، قابل توجیه بدانیم، وقفه در انتشار قیمت مسکن را چگونه می‌توان توجیه کرد؟!».

این روزنامه حکومتی آمارهای ارائه شده توسط دولت رئیسی از میزان تورم را «گزینشی و سیاسی» عنوان کرد.

رئیسی پس از گمارده شدن به مسند ریاست‌جمهوری توسط خامنه‌ای، وعده داد تورم را پایین آورده و بحران گرانی و معیشت را حل خواهد کرد. اما اکنون نزدیک به‌دو سال از انتصاب رئیسی گذشته، به‌گفته کارشناسان و آمارهای حکومتی تورم به‌صورت مهار ناپذیری افزایش یافته و بر اساس آمارهای دستکاری شده بین ۵۰ تا ۷۰درصد گزارش‌شده است.

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: