قیمت گوشت باز هم رکورد زد؛ بیش از ۱۵درصد افزایش قیمت در دیماه نسبت به‌آذرماه

روزنامة حکومتی تعادل طی گزارشی در شماره ۱۱بهمن۱۴۰۱ خود، به‌گرانی سرسام‌آور گوشت در ایران آخوندزده اعتراف کرد.

تعادل نوشت: «بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در دیماه امسال قیمت گوشت گوسفند با ۱۵.۳ درصد افزایش نسبت به آذرماه رکورددار افزایش قیمت ماهانه در میان کالاهای اساسی است. همینطور قیمت پیاز هم در این ماه نسبت به آذر ۴۴ درصد رشد داشته است».

به گزارش این روزنامه حکومتی: «در حال حاضر گزارش‌ها از روند قیمت گوشت در بازار، از گرانی گوشت تا رقم‌هایی بالای ۳۰۰ هزار تومان حکایت دارد و این قیمت البته در مناطق مختلف متفاوت است.

گزارش رسمی دولت از قیمت‌ها نیز تایید می‌کند که قیمت گوشت قرمز و گوشت ماکیان در دی ماه در حدود ۴.۸ درصد گران شده و قیمت‌های کنونی البته ۷۵‌۷ درصد گران‌تر از دی‌ماه پارسال است. به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک با افزایش قیمت‌هایی که اخیرا اتفاق افتاده، دیگر مردم عادی و طبقه‌ای هم که یک مقدار وضع بهتری داشتند، امکان خرید ندارند».

افشین دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکز دام سبک هم روز ۱۰بهمن۱۴۰۱ گفت: «وقتی قیمت‌ها به این شکل افزایش پیدا می‌کند، مردم توان خرید را از دست می‌دهند و همین‌طوری هم مردم مشکل خرید داشتند». او می‌گوید بر اساس گزارش مرکز آمار رژیم  «در طول دو سال سرانه مصرف گوشت کاهش پیدا کرده است. سرانه مصرف هم به این دلیل کاهش پیدا می‌کند که مردم قدرت خرید ندارند». دادرس وضعیت کنونی را بحرانی‌تر هم عنوان می‌کند و می‌گوید: «با افزایش قیمت‌هایی هم که اخیرا اتفاق افتاده، دیگر از ما بهتران می‌توانند گوشت خرید کنند و دیگر مردم عادی و طبقه‌ای هم که یک مقدار وضع بهتری داشتند، امکان خرید ندارند».

لطفا به اشتراک بگذارید: