نامه علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی نخبه زندانی دانشگاه شریف به‌مناسبت ۱۶آذر

علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی نخبه زندانی دانشگاه شریف که از زمان دستگیری در فروردین ۱۳۹۹ در بازداشت موقت به سر می‌بردند، در فروردین ۱۳۹۹ به اتهام اقدام علیه امنیت و تبلیغ علیه رژیم آخوندی به ۱۶سال حبس محکوم شدند، این ۲دانشجو در نامه‌ای به مناسبت روز ۱۶آذر روز دانشجو نوشتند:

۱۶ آذر روزی است به نام دانشجو، به نام کسانی که عزم کرده‌اند شب تاریک وطن را به صبح روشن آزادی برسانند به نام کسانی که دوشادوش مردم و سایر جوانان ایستاده‌اند.

ایستاده‌اند تا آخرین سطرهای تاریکترین صفحه از تاریخ ایران را با دستهای خود بنویسند تاریخ را ورق بزنند و طرحی نو دراندازند.
این روز و نامگذاری‌اش یادآور سرکوب خونین دیکتاتوری سلطنتی در دانشگاه و شهادت ۳دانشجوی دانشگاه تهران است. یادآور آن روزی است که دانشجویان با تمام وجود برای آزادی و آزادیخواهی برخاستند.

امروز هم دانشگاه از یک‌سو عرصه نمایش آزادیخواهی و اتحاد دانشجویان و از سوی دیگر رسواگر ذات پلید این رژیم جنایتکار شده است که وقیحانه دست به محاصره و تیراندازی و سرکوب دانشجویان می‌زند.

اما دانشجویان در این روزها با اعتراضات مستمرشان مهر باطلی زدند بر تحلیلهای همه شکاکان که دانشگاه را مرده می‌خواندند، و بار دیگر در آینده رسواگر همه دلواپسانی خواهند بود که در مورد آینده ایران ابراز شک و تردید می‌کنند.
دانشجویان در کنار سایر جوانان دلیر و شجاع، ضمانت آینده روشن ایران هستند، آنان که می‌خواهند بمانند و پس بگیرند.
ما افتخار می‌کنیم که دانشجو هستیم و در برابر این دانشگاه و دانشجوها تعظیم می‌کنیم.

دانشگاهی که آرام نمی‌گیرد هر چقدر هم که تهدید و محاصره می‌شود هر چقدر هم که جولان‌گاه نیروهای امنیتی می‌شود.
و دانشجویانی که دیگر فریاد نمی‌زنند بلکه شورش کرده‌اند، دانشجویانی که دستگیر می‌شوند، ممنوع‌الورود می‌شوند، تعلیق و تهدید می‌شوند.

آنها که ریخته شدن خونی را تحمل نمی‌کنند و فریاد می‌زنند:

قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان.

ما در این روزها با شما و در کنار شما دوستان عزیزمان در دانشگاههای سراسر ایران بوده و هستیم و با هر خبری که شنیدیم خودمان را در کنار شما تصور کرده‌ایم و با هر خبر دستگیری روزهای اول بازداشت خودمان را مرور کرده‌ایم از شجاعت و جسارت شما درس گرفته‌ایم و با استمرار و خستگی‌ناپذیری شما هر روز امیدوارانه اخبار را پیگیری می‌کنیم.
ما شراره‌های خورشید آزادی را که در دل تاریکترین شب وطن، عزم طلوع کرده است را از پشت دیوارهای سنگی زندان اوین می‌بینیم. شراره‌هایی سرخ به رنگ، خون، خون بهترین فرزندان این سرزمین و در کنار هم از زندان تا دانشگاه و از دانشگاه تا خیابان دست در دست هم می‌ایستیم ما ایمان داریم که لحظه دیدار نزدیک است.

چون آتش و خون سرخ برآمد خورشید
شرمنده شد از خون جوانان رشید

چون لاله فرو شکست و پژمرد که دید

از هر قطره هزار خورشید دمید!

 

زنده باد انقلاب دمکراتیک مردم ایران.
علی یونسی و امیرحسین مرادی

آذر ۱۴۰۱

متن نامه علی یونسی و امیر حسین مرادی 

مطالب مرتبط

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری علی یونسی و امیرحسین مرادی از زندان شد

نامه علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی نخبه زندانی دانشگاه شریف به‌مناسبت ۱۶آذر

لطفا به اشتراک بگذارید: