This browser does not support the video element.

مواضع در قبال عدم تایید تبعیت رژیم آخوندی به برجام توسط دونالد ترامپ

عدم تایید تبعیت رژیم آخوندی


سناتور لیندزی گراهام کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری دربارة عدم تأیید تبعیت رژیم توسط دونالد ترامپ و احالة توافق اتمی به کنگره، گفت: «اکنون سناتور کورکر و سناتور کاتن لایحه‌یی در دست دارند که خواهد گفت: اگر (رژیم) ایران به منع ورود بازرسان به تأسیسات نظامی برای بازرسی از برنامة اتمی آنها ادامه بدهد، ما تحریم‌ها را مجدداً اعمال خواهیم کرد. اگر (رژیم) ایران به آزمایش‌های موشکی در نقض قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه بدهد، ما تحریم‌ها را مجدداً اعمال خواهیم کرد. اگر آنها هم‌چنان بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم باشند، تحریم‌ها را دوباره اعمال خواهیم کرد. لذا پرزیدنت ترامپ اقدام بسیار درستی انجام داد تا جهان تلاش کند، روی توافق بهتری متمرکز باشد وبه توافق بهتری دست یابد».

 

 

سناتور روی بلانت ضمن استقبال از استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم، گفت: «دولت اوباما توافق بدی را با (رژیم) ایران منعقد کرد. توافق اتمی به حکومت اصلی حامی تروریسم، 100 میلیارد دلار ناشی از رفع تحریم‌ها را داد و به آن اجازه داد تا مسیر خود را به‌سمت سلاح اتمی ادامه بدهد... من از اقدام دولت (آمریکا) حمایت می‌کنم و برای حسابرسی از (رژیم) ایران، با رئیس‌جمهور و همکارانم کار خواهم کرد».

 

 

وزرای خارجة اتحادیة اروپا پس از اجلاس روز دوشنبة خود در لوکزامبورگ، اعلام کردند: «اجرای موفقیت‌آمیز (برجام) تضمین می‌کند که برنامة اتمی (رژیم) ایران تماماً مسالمت‌آمیز باقی بماند و اتحادیة اروپا متعهد به ادامة اجرای کامل و مؤثر تمامی بخش‌های برجام است».

این بیانیه، اضافه می‌کند: « اتحادیة اروپا نگرانی‌های خود را نسبت به موشک‌های بالیستیک و تنش‌های فزایندة منطقه‌یی ابراز می‌دارد و تأکید داردکه به این موضوعات در خارج از برجام، پرداخته شود.».

 

 

ولایتی مشاور بین‌الملل خامنه ای با نگرانی از مواضع اخیر کشورهای اروپایی گفت: «از مجموعه صحبت‌هایی که آدم از آمریکا، اروپا و یا رجال سیاسی برخی کشور‌ها می‌شنود به نظر می‌رسد که تقسیم نقشی میان آنها شده، زیرا بعضی علیه برجام سخن می‌گویند و می‌گویند برجام ناقص است و یا تکمیل شود، و برخی دیگر می‌گویند کامل است و یا به موضوع موشک‌ها اشاره می‌کنند».

وی در باره ترس رژیم از مذاکره مجدد گفت: توافق هسته‌ای به هیچ‌وجه قابل تجدید نیست؛ «مذاکره انجام شده و آنها متعهد به انجام تعهدات هستند». مشاور خامنه ای هر گونه «مذاکره ثانوی» بر سر توافق اتمی را رد کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: