آفساید ـ راز وحشت رژیم از مجاهدین که در دادگاه نمایشی فاش شد

البته موضوع به میان آمدن اسم مجاهدین منحصر به این موارد گفته‌شده نیست و بسا بیش از اینهاست. نمونه‌ٔ بارز دیگر، تبلیغات دژخیم مصطفی پورمحمدی است که برای عرضه‌ٔ خود نزد خامنه‌ای جا‌به‌جا در بازارگرمی‌هایش از نقش و تأثیر مجاهدین و جنایات خودش در حق آنها صحبت می‌کند. در حرفهای مختلف امام‌جمعه‌های نظام نیز یادآوری خطر مجاهدین یکی از بخش‌های ثابت همه موضع‌گیریهای آنهاست.

بنابراین در کوران انتخابات نظام و بزرگ‌ترین چالشی که خامنه‌ای در روزها و هفته‌های جاری و آتی با آن مواجه است، هر جا که بحث مشخص یا اشاره به تاریخچه انتخابات و چگونگی تبدیل فضای باز سیاسی به دیکتاتوری و خالص‌سازی می‌شود دوباره همان «مسأله‌ٔ روز» نظام رو می‌آید. همان که سال گذشته در میزگردی چند تن از عناصر امنیتی نظام به آن اعتراف کرده بودند.

یکی از افراد این میزگرد به نام قوچانی به صراحت گفت: «ما باید این را بدانیم مسألهٔ مجاهدین خلق، مسألهٔ روز ماست و صرفاً یک مسأله تاریخی نیست... هرجا که اعتراضات به‌حق مردم به‌انحراف کشیده شد، پای این سازمان در میان بود. جدایی روحانیت و حاکمیت از مردم چیزی استکه زیر سر این سازمان بوده است... پس مسألهٔ سازمان، مسألهٔ امروز ماست»

این یادآوریها اصلاً تصادفی نیست و بر مبنای دیالکتیک و زد و خورد بین «تز» نظام ولایت فقیه و «آنتی‌تز» مجاهدین است که در ذات پدیده‌یی به بزرگی جامعهٔ ایران می‌جوشد.

هدف عوامل نظام از این یادآوریها بالا بردن قیمت خودشان است اما آنها با یادآوری ِناخواسته‌ٔ یک نام، دوباره بدبختی و «مسأله‌ٔ روز ِ» نظامشان را بر همگان آشکار می‌کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: