موشکاف ۲۲ آذر - نظام ولایت، درگیر بحرانهای فزاینده.

موشکاف ۲۲ آذر-نظام ولایت، درگیر بحرانهای فزاینده.


موشکاف:‌ سلام! به نظرتون از کلکسیون بحران ها و به قول کارگزاران نظام ابرچالش هایی که نظام ولایت داره از کدوم یکی بیشتر میترسه؟‌ بحران برجام؟! بحران موشکی؟ بحران منطقه ای؟! بحران اقتصادی؟ بحران اجتماعی؟!... بابا اونقدر بحران دارن که نمیشه حتی ازشون اسم برد. ببینیم یارو تو مجلس نظام رو کدوم انگشت میذاره.


محمود صادقی - مجلس نظام ولایت


اکنون ما با چالشهایی بزرگی روبرو هستیم که اخیرا از آنها تعبیر به ابرچالش میشود. در صحن علنی مجلس, رئیس محترم مجلس شورای اسلامی از بیش از 20 ابر چالش نام برده اند. اما بنظر میرسد, فراتر از این چالشها, چالش مهم فساد و ناکارآمدی, برهمه این مشکلات و چالشها سایه انداخته. فساد عبارت از سوء استفاده از قدرت عمومی در جهت منافع خصوصی. بنابرنظر صاحب نظران در امر فساد, فساد ناشی از آنست که قدرت, درآمد, ثروت و منزلت عمومی در انحصار عده ای قرار میگیرد و صلاحدید استفاده از اشکال مختلف قدرت به اصحاب قدرت و اشخاص خاصی واگذار شود و فرصتهای عمومی در انحصار عده ای خاص قرار بگیرد و آن عده خاص در قبال رفتار خود پاسخگو نباشند.  


موشکاف:‌ هاهاهاها. بذارین حرفشو خلاصه کنم. میگه بیش از ۲۰ تا ابرچالش داریم.  مهمترینش فساد تو قدرت عمومیه یعنی حاکمیت!‌هاهاهاها. که این اشخاص در مقابل قدرت و فرصتی که دارن پاسخگو نیستن. هاهاهاها. یعنی نظام ولایت و کارگزاراش. به نظرتون چنین فسادی چه پیامدی واسه نظام داره؟


مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران:


بحران بی‌اعتمادی در کشور مثل خوره‌ای است که در تمام ارکان کشور نفوذ می‌کند و اگر این چالش‌ها را به‌عنوان چالش‌های اساسی نظام کشور بدانیم زیرساخت همه اینها به نظرم فساد است


غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران:


 با کمال تأسف ما در برابر یک بحران خطرناک قرار گرفته‌ایم که حتی از مشکلات اقتصادی ما فراتر است و ما متأسفانه در برابر سقوط اخلاقی قرار گرفته‌ایم و این مشکل بسیار بزرگی است که کسی به آن توجه ندارد.


موشکاف:‌ هاهاهاها. این یکی بجای ابر چالش میگه چالش های اساسی که منجر شده به بی اعتمادی عمومی. هاهاهاها. اون یکی هم اسم فساد دولتی رو میذاره سقوط اخلاقی و میگه بحرانش خیلی خطرناکه. هاهاهاها. به به! ب ب به به! عجب اعترافاتی! حالا به نظرتون راه حلشون چیه؟



من چندین مرتبه به دولت محترم اخطار دادم بعضی از وزرا و بعضی از مسؤلان دولت فعلی در بخش خصوصی فعالیت دارند



 نهاد های نظامی, انتظامی, امنیتی و همچنین حضور بعضی از علما, باید از حضور در فعالیتهای اقتصادی خودداری بکنند,


موشکاف:‌ هاهاهاها! میگه کارگزاران دولت که فاسدن! نهادهای نظامی و انتظامی و امنیتی و علمای نظام هم که فعالیت اقتصادی نکنن! هاهاهاها. خب یه باره بگو نظام ولایت عمامه رو بذاره زمین و استعفا نامه بنویسه. هاهاهاها. اما فک میکنین چرا ربون کارگزارای نظام به چنین اعترافاتی باز شده؟‌ علت اینه.


اعتراضات کارگران هفت تپه


ما تا الان خواسته امون طلب حقوقمون بوده. ۵ ماه حقوق نگرفتیم ما که رسمی بودیم. اونایی که قراردادی بودن که خیلی بیشتر. اونایی که روز مزد بودن خیلی بیشتر. اونایی که پیمانی بودن خیلی بیشتر. از حالا به بعد حقوق نمی خوایم. از حالا به بعد حرف ما رفتن افشار.


تا زمانی که کسی پاسخگوی کارگرای هفت تپه و خانواده هاشون نباشه کار تو این شرکت تعلیقه. از فردا اعتصاب به فرمانداری منتقل میشه. ما ۵ تا زن بودیم دیروز تونستیم انقلابی ایجاد کنیم که خبرمون به فرمانداری استانداری و به همه بخش های کشوری و وزارت به هما جا برسه. کار ما ثمر بخش نیست جز زمانی که شما همة برادران پشتوانة ما باشین.


موشکاف:  بعله. نظام ولایت از شیر زنانی میترسه که موتور محرک اعتراضات بشن. از کارگرایی میترسه که حالا میگن حتی حقوق هم نمی خوان ، فقط میخوان مهره های نظام از کارخونه اشون برن. هاهاهاها. اول از کارخونه شون قدم بعد از کل مملکت. هاهاها. بگین ایشالا وقتی دستای مردم تو دستای اونایی راه باز کردن حلقه بشه، حتما دزدای سر گردنه جارو می شن . ... فعلا خدانگهدار.


لطفا به اشتراک بگذارید: