فینیتو - گرانی یونجه و جواب اهالی

پزشکیان در پرده‌هایی از نمایش انتخاباتی گفته بود قرار نیست تغییری در قیمت حامل‌های انرژی ایجاد شود؛ اما بنا به گفته‌ٔ منتقدینش خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت وعده‌ها و اظهارات انتخاباتی خود را فراموش کرده است. علاوه بر این، قیاس نابجایش و مغالطه‌ٔ منطقی گفتارش سبب واکنش‌های منفی بسیاری گردید. این‌که اصلاً چرا باید یک کشور دارای بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز، واردکننده‌ٔ بنزین باشد؟!

این‌که دستمزدهای ریالی مردم با هزینه‌های دلاری تناسبی ندارد.

این‌که هزینه‌های ضروری هر روز افزایش می‌یابد، اما دستمزدها متناسب با این افزایش و تورم کمرشکن اجناس نیست.

این‌که هزینه‌ٔ بنزین در کشورهای مرفه متناسب با درآمدهای سطح بالای آن‌هاست.

این‌که چرا هزینه‌های دیگر کشورها را به رخ مردم ستم‌زده‌ٔ ایران می‌کشند، اما رفاه و کیفیت زندگی آنان بیان نمی‌شود.

و این‌که بسیاری از کشورهای حتی کمتر توسعه‌یافته مدتهاست که دست به اصلاحات گسترده‌ٔ اقتصادی-اجتماعی و سیاسی زده‌اند ولی فاشیسم دینی حاکم بر ایران ۴۰ سال است با استبداد و غارت و جنگ‌افروزی به حیاتش ادامه داده است.

مردم اکنون می‌پرسند:

«مگر در دهه‌ٔ پر نکبت ۹۰ چندین بار قیمت حامل‌های انرژی را افزایش ندادید؟ و یارانه‌های خالی از محتوای حکومتی را بالاو پایین و کم و زیاد نکردید، پس چرا یک دهه، جامعه و زیست و کرامت مردم را به قهقرا بردید تا جایی که طبقه‌ٔ متوسط ایران را به نابودی سوق دادید؟

مگر کم منابع زیرزمینی را برای اهداف متضاد با منافع ملی تاراج کرده و کم ته‌مانده سفره‌های رنگین چند میلیاردی را صرف پنهان‌کاری شکستها و ورشکستگی‌ها به اسم یارانه و وام و قرض‌الحسنه و کمیته امام و و سفر مجانی در اربعین به کشور عراق کرده‌اید؟

لطفا به اشتراک بگذارید: