تظاهرات یاران شورشگر در شهرهای مختلف علیه موج اعدامها

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-یاران شورشگر در شهرهای مختلف علیه موج اعدامها تظاهرات کردند. آنها خواستار محاکمه سران رژیم به جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی شدند. هموطنان آزاده هم‌چنین خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شدند.

۲-حساب کاربری ایکس خامنه‌ای به زبان عبری به‌حالت تعلیق درآمد.
اورشلیم پست نوشت: حساب عبری ایکس که توسط خامنه‌ای، افتتاح شده بود، تنها پس از دو پست به‌حالت تعلیق درآمد.

۳-خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز بامداد امروز نوشت:

سی.ان.ان گزارش داد: منابع مطلع می‌گویند برخی از هواپیماهای جنگی اسراییل در جریان عملیات روز جمعه وارد حریم هوایی ایران شدند.

یکی از مقامات سابق و یک مقام فعلی اسراییل به سی.ان.ان گفتند : در بخشی از حملات هوایی اسراییل به رژیم ایران در اوایل روز شنبه، برخی از هواپیماهای جنگی اسراییل وارد حریم هوایی ایران شدند حدود ۱۰۰ هواپیمای اسراییلی در این مأموریت شرکت کردند، اگر چه همه آنها وارد حریم هوایی ایران نشدند.

ارتش اسراییل اعلام کرد که سایت‌های تولید موشک و سامانه‌های دفاع هوایی رژیم ایران را هدف قرار داده است.

۴-تلگراف لندن نوشت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حملات هوایی اسراییل به یک سایت موشک بالستیک در پارچین اصابت کرده است، جایی که رژیم ایران قبلاً آزمایش مواد منفجره قوی را انجام داده است که می‌تواند در یک سلاح هسته‌یی استفاده شود.

عکس‌های گرفته شده صبح یکشنبه توسط شرکت ماهواره‌یی پلانت لبز  هم‌چنین نشان داد که حمله اسراییل دو ساختمان در نزدیکی پایگاه خجیر را که تحلیلگران معتقدند سوخت جامد برای موشکهای بالستیک در آن مخلوط شده بود، ویران کرد.

۵-وال استریت ژورنال نوشت: بنا به گفتهٔ یک مقام اسراییلی حمله اسراییل با نابود کردن چندین سامانه اس-۳۰۰ ساخت روسیه، رژیم ایران را بیش از قبل در معرض حملات هوایی بعدی قرار داد.

یک مقام اسراییلی گفت: پیام این است که ما خواهان تشدید وضعیت نیستیم اما اگر رژیم ایران تصمیم به تشدید بگیرد و دوباره به اسراییل حمله کند ما میزان آزادی حرکت خود در آسمان ایران را افزایش داده‌ایم.

۶-حسین صمصامی، عضو مجلس ارتجاع درباره لایحه بودجه سال آینده گفت: قند، شکر، حبوبات و بسیاری از کالاها از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است و زمانی که علل این گرانی را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که کاهش تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی منجر به این گرانی‌ها شده و تأثیر خودش را روی سفره مردم گذاشته است.

شهریاری عضو مجلس ارتجاع نسبت به خشم مردم هشدار داد و گفت:

سفره‌های مردم بر اثر سیاست‌های غلط اقتصادی دولتها طی چند سال گذشته کوچک‌تر هزینه‌های زندگی بیشتر افزایش بی‌رویه قیمتها کاهش ارزش پول ملی کمبود دارو و افزایش بی‌رویه قیمت آن قیمت بی‌حد و مرز مسکن باعث دلسردی و ناامیدی جوانان و مردم ما شده است.

شرایط اجتماعی به‌گونه‌یی است که باید از هر اقدامی که به تحریک‌پذیری بخشی از جامعه می‌انجامد خودداری کرد.

۷-بیت اللهی، مدیر بخش مرکز زلزله‌شناسی رژیم گفت: پرریسک‌ترین شهر ایران از نظر فرو نشست زمین، اصفهان است. بسیاری از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش جهان، ۳۸۵ مرکز آموزشی و ۲۸۰ مسجد در پهنه‌ٔ فرو نشست قرار دارند.

وی افزود: ۱۱ استان، بالای ۱۰ سانتی‌متر فرو نشست در سال دارند که بسیار عدد بزرگی است. در ۵ الی ۱۰ سال آینده به یک بحران فراگیر می‌رسیم که برای اقدام دیر است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: