اعتراف امام جمعه ورامین ، که سطح نفوذ جاسوس خارجی در رده مدیران ارشد نظام است

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-امام جمعه رژیم در ورامین اعتراف کرد که سطح نفوذ جاسوس خارجی در رده مدیران ارشد نظام است.

۲-الشرق‌الاوسط نوشت: حسین شمخانی پسر علی شمخانی مشاور خامنه‌ای، که به عنوان «پدرخوانده نفت ایران» شناخته می‌شود و یک بازیگر مؤثر در ایران و روسیه به شمار می‌آید، فعالیت یکی از شرکت‌هایش در لندن به اسم «اوشن لئونید»  به علت توجه انگلستان به صادرات نفت، اکنون تحت نظر است.

این موضوع بخشی از یک کارزار گسترده‌تر از سوی مقامات واشنگتن و لندن است که هدف آن افراد مشکوک به دور زدن تحریم‌های نفتی ایران است.

۳-اولاف شولتز صدراعظم آلمان از رژیم ایران خواست به چرخه تشدید تنش در پی حملات اسرائیل به سایت‌های نظامی در روز شنبه پایان دهد. وی گفت: خویشتن‌داری می‌تواند راه را برای صلح در خاورمیانه هموار کند. شولتز در شبکه اجتماعی X گفت پیام من به  رژیم ایران واضح است: ما نمی‌توانیم با واکنش‌های تشدید شونده ادامه دهیم. این باید اکنون پایان یابد  

۴-تلویزیون العربیه گزارش داد:  با ادامه عملیات‌های نظامی اسرائیل در لبنان و ورود آن به ماه دوم، اسرائیل ده‌ها حمله هوایی به روستاهای جنوب لبنان انجام داد و حزب‌الله نیز با شلیک موشک‌های فراوان پاسخ داد.

این منبع افزود: پس از کشته شدن ۳ سرباز اسرائیلی، اسرائیل بالون‌های حرارتی بر فراز لبنان پرتاب کرد 

تلویزیون العربیه فیلمی از لحظه انفجار بسیار عظیم تونلهای حزب الله با ۴۰۰تن مواد منفجره منتشر کرد. این انفجار  به حدی شدید بود که بصورت زلزله در منطقه احساس شد.

۵-وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد در اثر حملات اسرائیل در روز شنبه، ۱۹ نفر کشته و ۱۰۸ نفر دیگر زخمی شدند. مجموع کشته‌ها از ابتدای درگیری‌ها در لبنان به ۲۶۵۳ نفر رسیده است.

۶-در پی حملات اسرائیل به خان یونس، ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.نیروهای اسرائیلی به بیمارستان کمال عدوان حمله کرده  و وضعیت بهداشتی در غزه به شدت بحرانی است. وزیر بهداشت فلسطین این اقدامات را جنایات جنگی اعلام کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: