مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ شنبه

 ۱- یکه حمله اسراییل به‌ایران

حملات اسراییل از ساعت۲ و ۱۳دقیقه بامداد شنبه شروع شد

و تا ساعت۶ و نیم صبح  ادامه داشت

حمله اسراییل در سه موج انجام شد

در مرحله اول بر پدافند‌های رژیم متمرکز بود و بخشی از آنها را از کار انداخت

 در مراحل بعد برخی از مراکز موشکی و پهپاد و صنایع نظامی در اطراف تهران و اهواز و ایلام بمباران شد.ارتش اسراییل پایان عملیات را در ساعت۶‌و نیم صبح اعلام کرد و متعاقباً قرارگاه پدافند هوایی رژیم در ساعت۶و ۴۵‌دقیقه صبح پایان حملات را تایید نمود.

اسکای نیوز

 برخی از مراکز موشکی و پهپاد و صنایع نظامی در اطراف تهران

 و اهواز و ایلام بمباران شد

قرارگاه پدافند هوایی رژیم:

رژیم جعلی‌(اسراییل) بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا

 نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد

قرارگاه پدافند‌هوایی رژیم اعلام کرد: ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند‌هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه آسیب‌های محدودی به‌برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

خبرگزاری فرانسه: نیروی پدافند هوایی رژیم ایران روز‌شنبه تایید کرد که حمله اسرائیل، چندین پایگاه نظامی در تهران و دیگر شهرها را هدف قرار داد که خسارات محدودی به بار آورده است و گفت که  اسرائیل به‌بخش‌هایی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام حمله کرد و این حمله در حین رهگیری خسارات محدودی وارد کرد.

ان بی سی نیوز: حمله اسراییل در سه موج انجام شد. در مرحله اول بر پدافند‌های رژیم متمرکز بود و بخشی از آنها را از کار انداخت

سایت آکسیوس: اسرائیل روز جمعه پیشاپیش به‌رژیم اطلاع داده‌بود که قرار است حمله کند و به‌رژیم اخطار داد که جواب حمله را ندهد.

آکسیوس به‌نقل از ۳منبع مختلف: هدف انتقال این پیام، جلوگیری از افزایش درگیریها بین ۲کشور بود. آکسیوس میگوید که اسرائیلیها به‌صورت کلی به‌رژیم اطلاع دادند چه اهداف رژیم را میزنند و چه اهدافی را نخواهند زد.

اکسیوس-باراک راوید: اسرائیل جمعه‌گذشته به‌ایران اطلاع داده است که حمله می‌کند و رژیم پاسخ ندهد.

العربیه‌: کاخ‌سفید گفت که پاسخ اسرائیل به‌ایران متناسب با درخواست ما بود

ارتش اسراییل: اسراییل حملات دقیقی را علیه سایت‌های نظامی ایران انجام داد که تهدید فوری علیه دولت اسراییل را خنثی کرد. ارتش اسراییل مأموریت خود را کامل کرد. اگر رژیم ایران اشتباه کرده و موج جدیدی از افزایش تنش را آغاز کند ما مجبور خواهیم بود که پاسخ بدهیم.

رویترز به‌نقل از یک‌مقام‌ارشد در دولت بایدن‌: اگر ایران به‌حمله اسرائیل پاسخ دهد آمریکا برای مقابله با حمله آن آمادگی دارد. آنچه اتفاق افتاد باید پایان حملات متبادل میان اسرائیل و ایران باشد. بایدن اسرائیلی‌ها را ترغیب کرد که پاسخی توجیه‌پذیر و متناسب بدهند.

طبق آخرین خبرها اسرائیل می‌گوید به۱۰تا ۲۰هدف حمله کرده است. تلفات انسانی رژیم ایران تا بعدازظهر شنبه ۴کشته اعلام شده است. شامل یک سرگرد و یک استوار ارتش. دولت بایدن به‌خاطر انتخابات سه‌شنبه هفته آینده حداکثر فشار را به‌اسرائیل برای محدود کردن دامنه و ابعاد حمله وارد کرده است.

اسکای نیوز: یک مقام ارشد دولت آمریکا: این باید پایان این تبادل آتش مستقیم بین اسرائیل و ایران باشد.

یک مقام اسراییلی: شکست کامل ایران در مقابله با هواپیماهای اسراییل.

مقامات آمریکا و اسراییل گفتند

 ۱۰۰هواپیما در سه گروه در این عملیات شرکت داشتند:

یک‌گروه بمب‌افکن‌، یک‌گروه شناسایی و جاسوسی بودند تا ببینند اهداف

چگونه زده‌شده و گروه‌سوم هواپیماهای نجات که اگر هواپیمایی آسیب دید

نجات بدهند. نوع هواپیماها اف۳۵، اف۱۵و اف۱۶ بوده است.

آکسیوس: ایران گفت حمله اسرائیل شکست‌خورده و تنها ”خسارت محدود“ به‌اهداف نظامی وارد شده‌است. یکی‌از کانال‌های انتقال پیام به‌ایران قبل از حمله اسرائیل، کاسپار ولدکمپ وزیر‌خارجه هلند بود. یک‌مقام آمریکایی گفت:ایالات‌متحده در عملیات اسرائیل شرکت نکرده‌است.

آکسیوس:مقامات آمریکایی گفتند که انتظار دارند ایران در روزهای‌آینده به‌حمله اسرائیل پاسخ دهد. اما به‌شیوه‌ای محدود که اسرائیل را قادر می‌سازد چرخه تلافی‌جویانه را متوقف کند.

سخنگوی‌ شورای امنیت‌ملی آمریکا:‌ هدف‌ ما تسریع دیپلماسی و تنش‌زدایی در منطقه خاورمیانه است. ما از ایران می‌خواهیم حملات خود به‌اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه جنگ، بدون تشدید بیشتر به‌پایان برسد.

پدافند هوایی رژیم صبح شنبه اعلام کرد

 پروازها به‌حالت عادی بازگشت

سایت قدس رژیم: برخلاف ادعاهای رسانه‌های بیگانه صدای هیچ انفجاری در شهر شیراز شنیده نشده است

پدافند‌هوایی استان تهران:صداهای قوی شنیده‌شده مربوط به‌واکنش پدافند هوایی به‌تلاش رژیم صهیونی برای حمله هوایی به‌۳نقطه در خارج از شهر تهران بوده است.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن ۲۰نقطه در کشور غیرواقعی است و تعداد اهداف دشمن کمتر از این میزان است. اقدام رژیم صهیونیستی ضعیف بود. اقدام صهیونیست‌ها از بیرون از مرزهای کشور صورت گرفته و آسیبهای محدودی وارد کرده‌است. هیچ مرکز نظامی‌سپاه در تهران مورد‌هدف قرار نگرفته‌است. اخباری که می‌گوید ۱۰۰هواپیمای نظامی اسرائیل در این حمله نقش داشتند نیز کاملاً دروغ است و اسرائیل به‌دنبال بزرگ‌نمایی حمله ضعیف خود است.

وزیر‌دفاع آمریکا بر تقویت آرایش نیروهای آمریکایی، برای دفاع از پرسنل آمریکا، اسرائیل و شرکای خود در سراسر منطقه در مواجهه با تهدیدات ایران و سازمان‌های تروریستی مورد حمایت ایران تاکید کرد.

نیویورک تایمز: ۳مقام اسرائیلی گفتند که بیش از ۱۰۰هواپیمای جنگی در این حملات شرکت داشتند که شامل جت‌های جنگنده و پهپادهای بی‌سرنشین بودند، برای جلوگیری از مداخله متحدین ایران:

جت‌ها اول سامانه‌های ضدهوایی و رادارها را در سوریه و عراق هدف قرار دادند. که در این دو کشور صداهای انفجار گزارش شد. مقامات گفتند با پاکسازی مسیر، جت‌ها سپس بسوی ایران پرواز کردند و سیستم‌های دفاع هوایی آنرا زدند، ولی از زدن سایت‌های مربوط به  زیرساخت‌های انرژی نظیر نفت و گاز احتراز کردند. موج دومی از جت‌ها بعداً سایت‌های تولید موشک‌های دوربرد ایران را زدند. این مقامات گفتند که حمله در حدود ساعت۵ صبح پایان یافت.

ارتش اسراییل: ارتش اسرائیل حمله به‌اهداف نظامی در ایران را به پایان رساند. حمله انجام‌شده  یک‌پاسخ کامل است و اهداف آن محقق شده است. هواپیماها مراکز تولید موشک‌هایی را مورد حمله قرار دادند که ایران در سال گذشته به‌سمت اسرائیل پرتاب کرد. آرایه‌های موشکی زمین به‌هوای ایران و سایر قابلیت‌های هوایی ایران مورد حمله قرار گرفت که هدف آنها محدود کردن آزادی عمل هوایی اسرائیل برای عملیات در ایران بود.

تلگرام خبر فوری و مهم رژیم‌: هرگونه ارسال تصویر یا خبر برای رسانه‌های معاند و مرتبط با رژیم صهیونیستی جرم تلقی شده و مطابق ماده‌۶ و ۸‌قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت و همچنین ماده ۵۰۸ قانون مجازات، با مجرمین برخورد قطعی خواهد شد.

ماده ۵۰۸: هر فرد یا گروهی با دول خارجی متخاصم به‌هر نحو علیه جمهوری‌اسلامی ایران همکاری نماید. درصورتی‌که محارب شناخته نشود به‌یک تا ۱۰‌سال حبس محکوم می‌گردد.

نیوز مکس: حملات تلافی‌جویانه اسرائیل علیه اهداف‌نظامی رژیم ایران تنها شروع چیزی است که انتظار می‌رود هدف نهایی برای تغییر رژیم در ایران باشد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-بیانیه وزارت‌خارجه رژیم

اقدام عاجل و جمعی در برابر نقص‌های فاحش حقوق بین‌الملل

تلویزیون رژیم۵ آبان۱۴۰۳

گوینده: وزارت امور‌خارجه در بیانیه‌یی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی ایران را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان‌ملل عنوان و آن را به‌شدیدترین وجه محکوم کرد. در بیانیه دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکیدشده ایران با استفاده از حق ذاتی مشروع خود که در ماده ۵۱منشور سازمان‌ملل منعکس شده خود را محق و موظف به‌دفاع از، و در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند. این بیانیه با یادآوری مسئولیت اعضای سازمان‌ملل‌متحد، کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی و کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو به سال۱۹۴۹ بر اقدام عاجل و جمعی در برابر نقص‌های فاحش حقوق‌بین‌الملل تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست برای توقف نسل‌کشی جنگ و تجاوز علیه غزه و لبنان و مهار جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی اقدام فوری صورت دهد.

اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی رژیم

تلویزیون رژیم ۵ آبان۱۴۰۳ ـ ساعت پنج و نیم صبح

گوینده: قرارگاه پدافند هوایی کشور اعلام کرد به‌استحضار ملت شریف ایران می‌رساندبا وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به‌رژیم جنایتکار و غیر‌قانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه این رژیم جعلی، بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران‌، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده. در‌این اطلاعیه آمده است ضمن ره‌گیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند‌هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه آسیب‌های محدودی به‌برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است. در این راستا ضمن دعوت از مردم به‌حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به‌این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به‌شایعات رسانه‌های دشمن توجه ننمایند.

پدافند‌هوایی رژیم در استان تهران

حمله به ۳نقطه در خارج از شهر تهران بوده است

تلویزیون رژیم۵ آبان۱۴۰۳

گوینده: مسئول روابط عمومی پدافند‌هوایی استان تهران اعرام کرد صداهای قوی شنیده‌شده اطراف تهران مربوط به‌واکنش پدافند‌هوایی این استان به‌تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به ۳نقطه در خارج از شهر تهران بوده است. ابعاد این موضوع در دست بررسی است.

تلویزیون رژیم ۵ آبان ۱۴۰۳

گوینده: ساعت۳و۵۶دقیقه است منابع امنیتی به‌خبرگزاری صداوسیما گفتند در حال بررسی منشا صداهای قوی که در تهران شنیده‌شد هستیم این منابع گفتند برخی از صداهای قوی ناشی از فعالیت پدافند‌هوایی اطراف تهران بوده است ۶صدای قوی شبیه انفجار ساعتی پیش در مناطقی از تهران شنیده شد هنوز منشا این صداها مشخص نیست. منابع رژیم صهیونیستی مدعی انجام حمله به‌برخی اهداف نظامی در ایران هستند که هنوز هیچ منبع مطلع نظامی این ادعا رو تایید یا تکذیب نکرده.

ظهره‌وند عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس رژیم: رژیم صهیونیستی در حمله دیشب از چندین جنگنده و پهپاد استفاده کرد.فقط یک‌سامانه‌ دفاعی مورد هدف قرار گرفت. حمله اسرائیل مصداق جمله «کوه موش هم نزایید» است و این کار را برای ما سخت می‌کند. زیرا هیچ دستاوردی نداشته و ما باید تصمیم بگیریم که این حمله مفتضحانه ارزش کتک‌زدن رژیم صهیونیستی را دارد یا نه؟

تلویزیون رژیم: ایران قبلاً هم اعلام کرده که هرگونه اتفاقی بیفته با واکنش محکم و جدی ایران روبرو می‌شود. به‌نظر می‌رسد که فرآیند می‌تواند ادامه پیدا کند.

تلویزیون رژیم ۵آبان۱۴۰۳

مهدی خانعلی زاده-پاسخ حمله اسراییل

مجری‌: می‌خواهیم که ارزیابی شما‌رو بشنویم و تحلیلتون را از شبه‌حملاتی که حالا بامداد امروز علیه مواضعی در ایران صورت گرفته؟

مهدی خانعلی زاده کارشناس مسائل بین‌الملل: عملیات وعده صادقی که ایران انجام داد با اقداماتی که دیشب انجام دادند و مشخص هستش اصلاً قابل مقایسه نیست هم‌طرازی نداره و بیشتر اسرائیل دنبال یک‌کسب پرستیژ و هیاهوی رسانه‌ای برای این بوده که بتونه خودش‌رو از اون بار فشاری که بعد از عملیات وعده صادق۲ ایران بوده بیرون بیاره.

…..تا وقتی که جنگ غزه و جنگ لبنان تموم نشه این ادامه خواهد داشت و دیگه به‌صورت پینگ‌پنگ هم نیستش....

نمونه‌ای از اخبار رژیم

برای عادی‌سازی اوضاع!

تلویزیون رژیم – ۵ آبان

نفر تلویزیون رژیم: اقداماتی انجام‌شده دوباره رژیم صهیونیستی دست به اقدامات ماجراجویی زده علی رغم تمام هشدارهایی که بهشون داده شده بود که نکنید، تلافی آن سرتان درمیاریم، اما اومدن صداهایی هم شنیده‌شد صداهای تاییدنشده در مرحله اولیه که صداها تاییدنشده، گفتن که اجازه بدید بررسی کنیم. بیشتر تو فضای مجازی می‌چرخید.

مجری: خبرهایی که ما مرور کردیم زیرنویس کردیم ۶ انفجار بود، درسته؟

نفر تلویزیون رژیم: نه اما اوایل هیچ تعداد انفجاری نرفتیم چون واقعیت هیچکس درست نمی‌دونست چقدر است!!! مردم خواب بودن خیلی‌ها نشنیده بودن من خودم در منطقه شرق تهران هستم، اصلاً صدایی نشنیدم خیلی از دوستانی هم که جاهای دیگه بودند اگر کسی بیدار نبود صدایی نشنیده بود چون من پرسیدم خیلی از عزیزان هرکی که بیدار بود صدایی شنید، شاید صداهای بیشتر هم پدافند‌هوایی شنیده بودن صدای انفجار مهیبی که آقا مثلاً یه چیزی یک دودی یک آتش چیزی اصلاً شنیده نشده بود و جالب اینکه تصاویر شروع شد توی فضای مجازی چرخیدن که این تصاویر ببینید تهران است. بعداً مشخص شد نکته جالب یکی از تصاویری که توی یکی از شبکه‌های یه خیلی مدعی اطلاع‌رسانی پخش شد تصاویر خرداد۱۴۰۰ پالایشگاه تهران بود....

مسعود رجوی-۱۰مهر۱۴۰۳

باید تکرار کرد که مهمتر از هر چیز آماده‌باش شورشگران برای

آتش و قیام و سرنگونی نظام به‌دست مردم و مقاومت ایران است

برای آزادی خلق و میهن

کس نخارد پشت ما جز ناخن انگشت ما

 

مسعود رجوی-۱۴مهر ۱۴۰۳ 

اما سرنگونی این رژیم خودبخودی یا از ”آسمان“ صورت نمی‌گیرد

قرآن می‌گوید: خدا روزگار هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد تا خود به تغییر وضع خویش برخیزند

إِنَّ اللّهَ لاَ یغَیرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ

پس باید بر روی زمین قیام کرد و بند از بند رژیم ستمگر گسست

انقلاب دموکراتیک اینچنین به دست توانای خلق

در ارتش آزادی پیروز می‌شود

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- کنفرانس در برلین

با حضور شخصیت‌های آلمانی و بین‌المللی

یک سیاست جدید در قبال ایران برای خروج از بن‌بست

تغییر دموکراتیک در دسترس است - ۵ آبان۱۴۰۳

سخنان خانم مریم رجوی:

راه‌حل قطعی بحران منطقه و شرایط وخیم مردم ایران

 سرنگونی رژیم توسط مردم و مقاومت ایران است

خانم مریم رجوی: حق مردم ایران برای  مبارزه با سپاه ‌ و سرنگونی استبداد دینی باید برسمیت شناخته شود. این راه‌حل آزادی ایران و صلح در منطقه است. مردم ایران در سال‌های اخیر بارها برای به‌زیر کشیدن رژیم به‌قیام برخاسته‌اند. قیام‌ها ادامه دارد و سرنگونی به‌دست مردم ایران و جوانان شورشگر حتمی است.

سخنرانان:

پروفسور آلخو‌ویدال کوادراس رئیس‌کمیتة بین‌المللی‌در‌جستجوی عدالت، نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا

سفیر لینکلن بلومفیلد معاون پیشین وزیر امور خارجة آمریکا

پتر آلتمایر رئیس دفتر صدر اعظم آنگلا مرکل (۲۰۱۸)

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)

دکتر فرانتس یوزف یونگ وزیر دفاع آلمان (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹)

پروفسور هرتا دویبلر گملین وزیر پیشین دادگستری آلمان

لئو داتسنبرگ رئیس کمیتة آلمانی همبستگی برای آیران آزاد

مارتین پاتسلت نمایندة پیشین پارلمان فدرال آلمان

دکتر عزیز فولادوند

و نمایندگان جوامع ایرانیان

پخش گزارش مشروح کنفرانس برلین

در روزهای آینده از سیمای آزادی

 

۴- جیش العدل اعلام کرد

یک واحد گشتی شامل ۲خودرو در گوهرکوه تفتان را هدف قرار داده

و ‌تجهیزات آنها را به‌غنیمت گرفته است

در این حمله رئیس پاسگاه گوهرکوه تفتان و جانشین وی کشته شدند. تمام سرنشینان ۲خودرو کشته شده‌اند. ۲قبضه‌مسلسل گرینوف،۹قبضه کلاشینکوف و یک قبضه کلت کمری غنیمت گرفته شد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: در‌پی حمله اشرار مسلح به‌گشت انتظامی پلیس، ۱۰ نفر از نیروهای فراجا کشته شدند.

 

۵-قتل دو هموطن بلوچ با شلیک وحوش خامنه‌ای

بامداد روز جمعه  چهارم آبان مأموران نیروهای سرکوبگر انتظامی شهرستان نهبندان خودرو یک سوختبر بلوچ را مورد تعقیب قرار دادند که منجر به واژگونی خودرو و جان باختن سوختبر محروم شد.

قتل یک هموطن در زابل با شلیک مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶-ابقای مجدد رژیم در لیست اف. ای. تی. اف

اف.ای.تی.افکارگروه ویژه اقدام مالی با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد نام رژیم ایران، هم‌چنان در لیست سیاه این کارگروه باقی مانده است.

سایت اف.ای.تی.اف نوشت: اکنون، با توجه به‌قصور رژیم ایران در تصویب کنوانسیونهای پالرمو و تأمین مالی تروریسم مطابق با استانداردهای اف.ای.تی.اف، تعلیق اقدامات پیشگیرانه را به‌طور کامل لغو می‌کند و از اعضای خودش و از همه حوزه‌های قضایی می‌خواهد تا اقدامات پیشگیرانه مؤثر را اعمال کنند.اف.ای.تی.اف افزود: تا زمانی که رژیم ایران اقدامات لازم برای رفع نواقص شناسایی شده در رابطه با مقابله با تأمین مالی تروریسم در برنامه اقدام را اجرا نکند، اف.ای.تی.اف هم‌چنان نگران خطر تأمین مالی تروریسم توسط رژیم ایران و تهدیدی که این امر برای سیستم مالی بین‌المللی ایجاد می‌کند، باقی خواهد ماند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-آخوند علم الهدی نماینده و امام‌جمعه خامنه‌ای در مشهد

آیا می‌شود با شعار وفاق  یک عده نفوذی را در بدنه اجرایی و اداری کشور جا بزنند و کشور را دچار غفلت از وصیت محوری امام بکنند؟

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸-تجمع اعتراضی در شهرهای مشهد و تبریز و ایلام و طبس

ایلام - تجمع اعتراضی چندین‌باره‌ٔ متقاضیان مسکن ملی - شنبه ۵ آبان

مشهد - تجمعِ اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد - شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳

بیش از ۱۳۰۰تن از کارگران محروم معدن طبس به‌تعطیلی معدن، بدون حقوق مکفی اعتراض کردند.

ٰبرای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-کارشناس رژیم در مورد فرونشست زمین

‌یک کارشناس رژیم با اشاره به  ۳برابر شدن فرونشست زمین  طی ۵سال گذشته گفت:‌ ١٠٠‌هزار کیلومتر از خاک کشور فرونشست بیش از دو سانتی‌متری را تجربه می‌کند در‌حالی‌که سال‌٩٨ این میزان ٣٨هزار کیلومتر مربع بوده است و نزدیک به ٣‌برابر افزایش پیدا کرده است.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰-راغفر کارشناس حکومتی در مورد بنزین

راغفر کارشناس رژیم درباره علت متوسل‌شدن رژیم به‌افزایش ارز و حاملهای انرژی از جمله بنزین گفت:

راغفر کارشناس حکومتی-   تلویزیون رژیم -۳آبان ۱۴۰۳

بودجه به‌طور غیر عادی افزایش پیدا‌کرده‌، دولت هم منابع کافی نداره به‌خصوص الان که منطقه با بحران مسئله لبنان و فلسطین مواجه هست، هزینه‌های ارزی کشور به‌شدت افزایش پیدا کرده منابع کافی در اختیار دولت نیست لذا متوسل می‌شود به‌افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین بنابراین علت در واقع افزایش قیمت بنزین رو باید که در این ارتباط ارزیابی کرد.

 

۱۱-آمریکا یک‌دلال رژیم آخوندی را  به‌دلیل قاچاق دکلهای حفاری

به‌ایران  و نقض قوانین تحریمهای این کشور محکوم کرد.

سایت وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه چهارم آبان در این باره نوشت: هیأت منصفه فدرال برایان عاصی، معروف به‌براهیم عاصی را به‌اتهام توطئه برای نقض  تحریمهای آمریکا محکوم کرد. این فرد به‌تلاش برای صادرات غیرقانونی تجهیزات حفاری تولید‌شده در آمریکا به‌ایران، بدون کسب مجوز لازم و ارسال اطلاعات نادرست در مورد صادرات متهم شد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲-ارتش اسرائیل:

نیروی هوایی طی روز گذشته بیش از ۷۰هدف حزب‌الله را

مورد حمله قرار داد

رهگیری دو پهپاد جنگی پرتاب‌شده از خاک لبنان به‌سوی منطقه

جلیل غربی در بامداد شنبه

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: همزمان با حمله هوایی جمعه‌شب به‌ایران، جنگنده‌های اسرائیل پدافند‌هوایی سوریه تل‌القـُلـِیب در استان سویدا را هدف قرار دادند. پدافند سوریه تلاش کردند هواپیماهای اسرائیلی را که برای حمله به ایران از حریم هوایی مرز سوریه و اردن و پایگاه التنف عبور می‌کردند رهگیری کنند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۳- بیانیة چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

فصل نهم‌: کارزار جهانی دادخواهی

بخش سوم

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۴- سخنان مسعود رجوی در آستانه ۷ آبان

سالروز کورش کبیر در مرداد۱۳۹۰

در آستانه ۷ آبان سالروز کوروش کبیر

نه شاه ـ نه شیخ

مرگ بر ارتجاع ـ مرگ بر استبداد

کوروش ،مصدق،روحت شاد

کوروش ذوالقرنین و آماده کردن اسباب کار

آموزشهای درونی مجاهدین

مسعود رجوی- مرداد ۱۳۹۰

بر خلاف شاه و شیخ، کوروش وقتی به‌اوج قدرت رسید‌، مغرور و خیره سر، دیکتاتور و جبار و ستمگر نشد. خدا او را به‌آزمایش میکشد و از او می پرسد چه خواهی کرد؟ او نقشه مسیر خود را ارائه میکند. از یک طرف مقابله با ستمگران به‌سود توده مردم و از طرف دیگر سهولت و گشایش و پیشرفت و سزای نیک در برابر آرمان و ایمان، و عمل شایسته زمان. پس کوروش به‌جای غارت و کشتار و بردگی و اسارت که در آن روزگار حق مسلّم فاتحان بود،راه و رسمی دیگر پیشه کرد.

خدا میگوید به‌او گفتیم که حالا چه می‌کنی؟ تو هم شکنجه و عذاب و سرکوب میکنی یا راه و روش نیک و نیکو پیش میگیری؟

و کوروش جوابی شایسته جایگاه و شأن خودش میدهد. درعمل هم کوروش به جای درب و داغان‌کردن و کشتار و غارت با مردم لیدیا بهترین رفتار را پیشه کرد، حتی به‌جای اینکه کرزوس را بکشد بخشید و از مرگ نجات داد. به‌خانواده او هم تعدی نکرد. طبق رسم زمانه آنها را نکشت و احترام زنان و دختران را هم محفوظ داشت.

ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَبًا حَتَّی إِذَا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَطْلُعُ عَلَی قَوْمٍ لَّمْ نَجْعَل لَّهُم مِّن دُونِهَا سِتْرًا کذَلِک وَقَدْ أَحَطْنَا بِمَا لَدَیهِ خُبْرًا

ذوالقرنین سپس به‌جبهه شرق شتافت و اسباب و الزامات آن را تبعیت کرد و آماده ساخت.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

لطفا به اشتراک بگذارید: