وضعیت معادن کشور

وضعیت ایمنی محیط کار در کشور به‌واقع فاجعه بار است، رژیم آخوندی از حیث مرگ کارگران در حوادث کارگری جزو رتبه‌های اول جهان است،‌ فقط سالانه بیش از ۱۴۰۰ کارگر ساختمانی در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند، اما شرایط ایمنی محیط کار برای کارگران معدن بواقع اسف‌بار است.

معادن ایران که از ارزنده‌ترین سرمایه‌های ایران است، اساساً دست بنیادهای وابسته به خامنه‌ای، پاسداران جنایتکار و آقازاده‌های فاسد است که به وحشیانه‌ترین صورت، کارگران را استثمار می‌کنند.

معدن «معدنجو» طبس زیر مجموعه هولدینگ اقتصادی «معدنی و صنعتی گل گهر» است. این هولدینگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی و صنعتی و زیرمجموعه بانک سپه است. این بانک متعلق به بنیاد مستضعفان است که زیر نظر خامنه‌ای اداره می‌شود. بنیاد مستضعفان پس از شرکت ملی نفت ایران، دومین مؤسسه اقتصادی بزرگ در ایران محسوب می‌شود. اعضای اصلی این بنیاد را پاسداران تشکیل می‌دهند.

برای سران حکومت، آنچه که مهم است تاراج و غارت سرمایه‌های ملی و دسترنج کارگران و زحمتکشان محروم است. در قوانین کار کشورها، موضوع «ایمنی» محیط کار یک مسألهٔ پایه‌یی است.

تجربه ۴۵ سال گذشته نشان داده است که تا این رژیم غارتگر و جنایتکار بر سر کار است وضعیت کارگران وخیم‌تر و سفره‌های آنها کوچکتر می‌شود. حقوق کارگران و زحمتکشان فقط با قیام و اعتراض و با سرنگونی رژیم آخوندها و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم تأمین خواهد شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: