نیویورک تایمز ـ اف بی آی، درز دادن طرح های اسرائیل برای حمله به رژیم ایران را بررسی می کند

اخبار ایران وجهان دریک نگاه 

۱-نیویورک تایمز گزارش داد: اف.بی.آی، درز دادن طرح‌های اسراییل برای حمله به رژیم ایران را بررسی می‌کند. انتشار این اسناد از روز جمعه در تلگرام آغاز شد و مقامات آمریکایی به‌دنبال منبع اصلی افشای این اطلاعات هستند. این اسناد توسط آژانس ملی اطلاعات جغرافیای تهیه شده است که مسئول تجزیه و تحلیل تصاویر و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ماهواره‌های جاسوسی آمریکایی است. آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی بخشی از جامعه اطلاعاتی آمریکا است و کارهای حساسی را برای پشتیبانی از عملیات‌های مخفیانه و نظامی انجام می‌دهد.

۲-وال استریت ژورنال نوشت: مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا گفتند به نظر می‌رسد اسناد فاش شده در مورد طرح اسراییل برای حمله به رژیم ایران به احتمال زیاد از سوی شخصی که به پرونده‌ها دسترسی دارد درز کرده نه از هک سرورهای طبقه‌بندی شده دولت آمریکا.

وال استریت ژورنال افزود: اف.بی.آی هم‌چنین در حال تحقیق درباره فرستاده ویژه دولت بایدن در امور ایران، رابرت مالی است. چرا که او اطلاعات محرمانه را به‌طور نادرست مدیریت کرده است و احتمالاً مطالب طبقه‌بندی شده را به یک حساب ایمیل شخصی منتقل کرده بود.

۳-سناتور مارشا بلکبرن عضو سنای آمریکا در حساب ایکس خود نوشت: اطلاعات فوق محرمانه آمریکا حاوی تدارک اسراییل برای حمله به رژیم ایران افشا شد و در فضای مجازی منتشر گردید. این را باید خیانت تلقی کرد. هر کسی که اسنادی را برای خرابکاری در اسراییل فاش کرده است، باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

۴-به گزارش رویترز روز چهارشنبه، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا (LHAG. DE)، با پرچم آلمان اعلام کرد: این شرکت جدول بندی جدیدی را باز، و تعلیق پروازهای خود به تهران و بیروت را تا اوایل سال آینده به دلایل عملیاتی تمدید کرده است.

۵-شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، سوئیس، اتریش ایرلاینز، خطوط هوایی بروکسل و یورووینگز همگی بخشی از گروه لوفت هانزا هستند.

۶-سوئیس در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد پروازهای بیروت تا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۵ لغو خواهد شد.

۷-ارتش اسراییل گفت: طی دو شبانه‌روز اخیر، سه فرمانده منطقه‌یی و۷۰ نفر از نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان کشته شدند.

۸-به گزارش رویترز شمار کشته‌های حمله به مقر صنایع هوافضای ترکیه در نزدیکی آنکارا به ۵ نفر و شمار مجروحان به ۲۲تن رسید.

۹-خبرگزاری فرانسه نیز خبر داد: پس از حمله مرگبار در آنکارا، ترکیه اهداف پ ک ک را در شمال عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار داد.

۱۰-در جریان جنگ گرگ‌ها روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به غضنفری رئیس صندوق توسعه رژیم، که اعضای مجمع را «نفهم و خائن» خطاب کرده بود نوشت: این اظهارات خلاف واقعی است و قابل پیگرد قانونی می‌باشد!

۱۱-پاسدار حسین شریعتمداری در مقاله‌یی در کیهان خامنه‌ای، باند «مجمع مدرسین و محققان حوزه قم» را یک گروه «من‌درآوردی، وقیح و شرم‌آور» توصیف کرد.

۱۲-اکبر شوکت رئیس انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی گفت سالانه بیش از ۱۴۰۰ کارگر ساختمانی در حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست می‌دهند.

۱۳-داده‌های سازمان امور مالیاتی رژیم نشان می‌دهد تنها در ۶ ماهه اول سال جاری نزدیک به ۶۱۳ هزار میلیارد تومان از مردم مالیات اخاذی شده است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: