گزارش مجلس ارتجاع و کمیسیون‌ها در رابطه با فاجعه معدن طبس

مجلس ارتجاع در جلسه روز سه‌شنبه به‌بررسی گزارش کمیسیونها درباره فاجعه معدن طبس پرداخت و به‌نقضهای ایمنی توسط عوامل رژیم که باعث قربانی شدن بیش از ۵۰ تن از کارگران محروم شد، اعتراف کرد.

قدس آنلاین اول آبان نوشت: از قسمت‌های دردناک این گزارش اما، توضیح نحوه مرگ خاموش ۲۹ کارگر مشغول به‌کار در بلوک‌بی‌ این معدن است. پس ازانفجار گاز متان در بلوک‌سی که منجر به‌مرگ ۲۱‌نفر از معدن‌کاران می‌شود، گار مونوکسید‌کربن حاصل از انفجار در این بلوک به‌وسیله سامانه تهویه به کارگاه بلوک‌بی‌ منتقل می‌شود و راه تنفس را بر کارگران فعال در این بلوک می‌بندد. این در حالی است که وجود سامانه اطلاع‌رسانی و تجهیزات گازسنجی و هشدار خودکار می‌توانست مانع از اضافه شدن آمار ۲۹‌نفری به حجم قربانیان پس از انفجار شود.

میر محمدی میبدی عضو کمیسیون صنایع مجلس ارتجاع با اشاره به این‌که نزدیک به ۱۲بار قبل از حادثه تذکر داده شده بود افزود: اما هیچگونه توجهی نشد و اعلام کردند ادامه فعالیت بلا مانع است! در این معادن! ۱۵‌دقیقه وقت داشتند از معدن خارج بشوند اما هیچ اتاق فرمانی وجود نداشته!

در جلسه روز سه‌شنبه مجلس ارتجاع شماری از اعضای مجلس به‌گوشه‌هایی از فاجعه انفجار معدن طبس و هم‌چنین کشته‌شدن کارگران در معادن در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کردند.

بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم– اول آبان ۱۴۰۳

«در سال یک‌هزار و چهارصد و یک ۳۱نفر دیگر در معادن گوشه و کنار کشور جانشون رو از دست دادن در همین حال علاوه بر این ۵۳نفری که امروز اتفاق افتاده. همین معدن بلوک‌c و بلوکb اتفاقاتی افتاد اگر یک‌اقدامی می‌کردیم اون یک‌اقدام موجب می‌شد ما ۳۰نفر را از دست نمی‌دادیم و لذا نمی‌توانیم به‌سادگی از این مسیر بگذریم».

میدری وزیر کار رژیم– اول آبان ۱۴۰۳

«۶۲معدن مورد بررسی قرار گرفت و از ۶۲‌معدن مورد بررسی همه معادن زغال‌سنگ متاسفانه فاقد استاندارد و اصول ایمنی مندرج در مقررات ما هستند».

 

لطفا به اشتراک بگذارید: