مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱-عملیات قهرمانان کانونهای شورشی در اوج آماده باش دشمن

انفجار در ستاد رذیلت تحت عنوان امر به‌معروف در کرمانشاه

انفجار در اداره کل فرهنگ و ارشاد ضداسلامی قزوین

انفجار در شهرداری غارتگر منطقه۱۴ اصفهان

پاسخ آتشین به‌رژیم اعدام و قتل‌عام با حداقل ۱۵۰ اعدام در مهر۱۴۰۳

بالاترین تعداد اعدام ماهانه حتی به‌نسبت زمان رئیسی

حداقل ۳۴۵ اعدام از زمان روی کارآمدن پزشکیان

آمار واقعی اعدام ها در ماه مهر بیشتر است و باید تکمیل شود

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-اجلاس پارلمان اروپا در استراسبورگ

تروریسم مورد حمایت دولت ایران در پرتو حملات اخیر در اروپا

فراخوان نمایندگان پارلمان اروپا از گروههای مختلف پارلمانی

به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

بعدازظهر سه‌شنبه اول‌آبان۱۴۰۳ پارلمان اروپا در اجلاس رسمی خود در استراسبورگ به‌بررسی تروریسم حکومتی رژیم آخوندی پرداخت. در این جلسه نمایندگان پارلمان از احزاب و کشورهای مختلف ضمن محکوم‌کردن تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم در منطقه، به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه خامنه‌ای توسط اتحادیه اروپا فراخوان داد.

هلنا دالی کمیسر اروپا در امور برابری در سخنان افتتاحیه این جلسه گفت: وضعیت حقوق‌بشر در ایران همچنان وخیم است. نقش (رژیم) ایران در منطقه و حمایت آن از چندین گروه مسلح به‌بی‌ثباتی کمک می‌کند در حالی که روند فزاینده حملات و تلافی‌جویی با اسرائیل خطر ایجاد درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر را به‌همراه دارد. برنامه اتمی(رژیم) ایران به‌گسترش خطرناک خود ادامه می‌دهد. این روزها نگرانی در مورد تهدیدات ترکیبی‌(رژیم) ایران در خاک اروپا نیز افزایش یافته است و گزارش‌های موثقی در مورد نقش نهادهای دولتی ایران در برنامه‌ریزی و کمک به‌حملات اخیر در تعدادی از کشورهای عضو، و همچنین  تهدیدات علیه ایرانیان پناهنده در اروپا، و  اقدامات سایبری وجود دارد.

خاویر سارسالخوس رئیس‌مشترک کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از اسپانیا در سخنان خود گفت: هیچکس شک ندارد که (رژیم) ایران در اروپا اقدامات تروریستی را دنبال  میکند. سال گذشته در مرکز مادرید نایب رئیس پیشین پارلمان اروپا به‌طور معجزه‌آسایی از تلاش قتلی که توسط قاتلان استخدام شده توسط (حکومت) ایران انجام شد جان سالم به‌در برد. رژیم ایران علیه زنان خشونت بکار می‌گیرد و آنها و هر مخالفی را سرکوب می‌کنند ما پیام‌های متناقض به‌(رژیم) ایران می‌فرستیم. تروریست‌های رژیم را که بخاطر اقدامات تروریستی محاکمه شده بودند تبادل کردیم و به‌ایران برگرداندیم. (رژیم) ایران نمی‌تواند ما را فریب دهد و سپاه پاسداران باید لیست گذاری شود.

پتراس آستراویچیوس نماینده پارلمان اروپا از لیتوانی گفت: ایران با فرهنگ و تاریخ غنی گروگان بنیادگرایی مذهبی، تروریسم نظامی و ترور سیاسی (رژیم حاکم) شده است. رژیم ایران با حمایت و هدایت فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی با آنها همکاری می‌کند. رژیم ایران دست به‌اقدامات تروریستی با بکار‌گیری آدمکشان علیه افرادی مانند همکار سابق ما، آلخو ویدال کوادرس، میزند. از شما همکاران عزیز، دعوت می‌کنم از تصمیم پارلمان لیتوانی در اوایل ماه جاری مبنی بر شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی، حمایت کنید. این امر باید در اسرع وقت در سطح اتحادیه اروپا انجام شود. ...

اوین اینچیر نماینده پارلمان اروپا از سوئد در  اجلاس عمومی پارلمان اروپا درباره  تروریسم مورد حمایت رژیم ایران گفت:شاخک‌های رژیم ایران در همه جا گسترش یافته و سلطه تروریسم آن هیچ محدودیتی نمی‌شناسد. وی خواستار لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا و اعمال تحریمهای گسترده علیه رژیم شد.

کارلو چیچولی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا گفت: رژیم ایران یک حکومت تروریستی است و تروریسم را در کشورهای دیگر ترویج می‌کند، اما  اتحادیه اروپا روی برگردانده و اقدامات این رژیم را نادیده گرفته است. رژیم ایران زنان، مخالفان، افراد زندانی و غیره را سرکوب می‌کند. یک برنامه اتمی فعال نیز وجود دارد که آشکارا برای غرب خطرناک است ما باید نحوه رفتار خود را در قبال رژیم ایران تغییر دهیم.

آنتونیو لوپز استوریوس وایت نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا گفت:

رژیم  ایران یک‌رژیم تروریستی است. لازم می‌دانم سوء قصد علیه همکارمان، آلخو ویدال کوادراس، معاون پیشین رئیس این پارلمان را به‌شما یادآوری کنم که در روز روشن در خیابان‌های مادرید صورتش هدف گلوله قرار گرفت. این غیر‌قابل قبول است. رژیم ایران در پشت جنگ‌افروزیها در منطقه قرار دارد ما باید به‌این کار پایان دهیم.

نماینده پارلمان اروپا فرانسیسکو آسیس از پرتغال در سخنان خود گفت: یک جامعه عظیم، با ثروت عظیم فرهنگی و هنری، تحت انقیاد متعصبان مذهبی قرار گرفته است. مردم تحت‌ستم دولت دیکتاتوری مذهبی  هستند و علیرغم اشتیاقشان برای آزادی، این رژیم حقوق مردم را زیر‌پا می‌گذارند و اکنون آخوندها وحشت خود را به‌سراسر جهان صادر می‌کنند. سال‌هاست که در خاورمیانه دیده می‌شود که اینها موانع کلیدی برای صلح در منطقه هستند. و اکنون این خشونت را به‌اروپا صادر می‌کنند. این تروریسم بین‌المللی است. رژیم مذهبی حاکم بر ایران بزرگترین حامی تروریسم است. بقای آنها به‌آن بستگی دارد. گام بعدی ما باید اضافه کردن سپاه پاسداران به‌فهرست سازمان های ممنوعه اروپا باشد. این قبلاً در کانادا و ایالات متحده انجام شده است.

لوکاس مندل نماینده پارلمان اروپا از اطریش گفت: محافظت از شهروندان اروپا در برابر ترور که توسط آخوندهای حاکم بر ایران حمایت می‌شود، مهم است. آنها شاخک‌های سیاسی دارند و ما باید با هم در برابر آن اقدام کنیم.

 آدام بیلان نماینده پارلمان اروپا از لهستان در سخنان خود گفت: سپاه پاسداران در فعالیت‌هایی دخیل است که باعث بی‌ثباتی منطقه و به‌خطر انداختن جان افراد می‌شود. حمایت آنها از گروه‌های افراطی در سراسر خاورمیانه تهدید جهانی را که آنها ایجاد می‌کنند تشدید می‌کند. ما نمی توانیم به‌وضع موجود راضی باشیم. اتحادیه اروپا باید موضعی قاطع در قبال (رژیم) ایران از جمله تحریم‌های بیشتر اتخاذ کند. ضروری است که همه کشورهای عضو برای شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی متحد شوند. این صرفاً نمادین نیست، بلکه گامی ضروری برای حفاظت از شهروندان و حمایت از قوانین بین‌المللی است.

برت یان‌رویسن، نماینده  از هلند در  اجلاس‌ عمومی پارلمان‌ اروپا در استراسبورگ گفت: (رژیم) ایران تهدیدی برای اروپا نیز محسوب می‌شود. بنابراین من از کمیسیون و شورا می‌خواهم که تحقیقات عمیقی در مورد چگونگی نفوذ‌(رژیم) ایران از جمله با استفاده از شبکه‌های جنایی در اروپا داشته باشند، و بالاخره سپاه پاسداران باید در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد.

انریک دال نماینده پارلمان اروپا از دانمارک در سخنان خود گفت: اکنون گمان می‌رود که رژیم ایران جنایتکاران را برای انجام حملات در کپنهاگ و استکهلم استخدام می‌کند. بنابراین این به‌واقع سرطانی است که مدتهاست خاورمیانه و اروپا را مبتلا کرده است. ما شاهد استخدام نیروهای نیابتی از سوی رژیم ایران در اروپا هستیم و این بسیار نگران‌کننده است.

کریستوفر استورم نمایندة پارلمان اروپا از دانمارک گفت: رژیم ایران تهدیدی برای صلح در خاورمیانه است و حملات خود را به‌اروپا نیز گسترش داده است. حملاتی توسط جنایتکاران در استکهلم و کپنهاگ انجام شده است که توسط ایران حمایت می‌شوند. رژیم ایران و سپاه پاسداران در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا حملات تروریستی انجام داده‌اند. ما باید یک‌پیام قوی بفرستیم و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار بدهیم.

در پایان اجلاس پارلمان اروپا در استراسبورگ درباره تروریسم تحت حمایت رژیم آخوندی خانم هلنا دالی کمیسر اروپا در امور برابری گفت: بحث امروز اهمیت حفظ سطح بالای توجه به‌تهدیدات ترکیبی رژیم ایران را نشان می‌دهد. به‌یاد بیاوریم که اتحادیه اروپا قبلا افراد و نهادهای سپاه را تحت نظام تحریم‌های حقوق‌بشر ایران قرار داده است. اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به طور کامل تحت نظام تحریم‌های تسلیحات کشتار‌جمعی ایران قرار داده‌است، که در حال حاضر شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت در دسترس قرار دادن منابع مالی و اقتصادی است. بویژه، پارلمان اروپا طی قطعنامه‌هایی و تعدادی از شما که امروز درخواست کرده‌اید، بدنبال لیست‌گذاری سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی است. نماینده‌عالی و سایر همکاران قبلاً توضیحاتی را در مورد مراحل مورد نیاز برای چنین لیستی به‌اشتراک گذاشته‌اند. پیش‌نیاز آن، یک‌تصمیم ملی توسط یک‌مقام ملی ذیصلاح است، چنین تصمیم ملی به‌شورای اتحادیه اروپا ارائه شده است. 

گام بعدی این است که شورای اتحادیه اروپا یک‌تصمیم سیاسی بر اساس ارزیابی کشورهای عضو از همه عناصر ضروری اتخاذ کند. در نهایت، لیست‌گذاری سپاه پاسداران منوط به‌تصمیم شورای اتحادیه اروپا با اتفاق‌آرا تمامی ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- تظاهرات یاران شورشگر

مقابل پارلمان اروپا در استراسبورگ

سه‌شنبه اول آبان ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-آنتونیو تانژر کورئا عضو کمیسیون‌خارجی پارلمان اروپا از پرتغال

در مصاحبه با کانال تلویزیونی اپوزیسیون رژیم ایران (سیمای آزادی) گفتم: «(رژیم) ایران نه فقط یک حامی تروریسم بلکه خودش یک‌حکومت تروریستی است». ما باید روابط خود را با رژیم ایران قطع کنیم.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

انتقال مریم اکبری پس از ۱۵سال حبس

از تبعید در زندان سمنان بهزندان قرچک ورامین

برای شکنجه و آزار بیشتر

اطلاعیه کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

مریم اکبری منفرد پس از ۱۵سال زندان حتی بدون یک‌روز مرخصی از تبعیدگاه خود در زندان سمنان برای آزار و اذیت هرچه بیشتر به‌زندان قرچک ورامین منتقل شد. قضاییه جلادان برای ممانعت از آزاد‌شدن مریم اکبری منفرد پس از پایان دوران محکومیت ۱۵ساله او را در یک‌پرونده‌سازی دیگر به ۲سال حبس افزوده محکوم کرد. مریم که از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی در ایران است طبق قوانین و مقررات همین رژیم باید در سال‌۱۳۹۸ پس از تحمل ۱۰‌سال زندان آزاد می‌شد اما قضائیه جلادان او را ۵سال اضافه محبوس نگه‌‌داشت و اکنون هم دو سال دیگر بر آن افزوده است. برای ممانعت از آزادی مریم او را در ۲‌پرونده جداگانه که توسط وزارت اطلاعات سرهم‌بندی شده‌بود و با تشکیل ۲‌دادگاه فرمایشی در سمنان و اوین به‌زندان اضافی محکوم کردند.

جرایم جدید او«تبلیغ علیه نظام» و «توهین به‌رهبری، اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان‌عمومی، تحریک مردم علیه امنیت ملی» است.اما جرم اصلی مریم اکبری‌منفرد دادخواهی خون خواهر و ۳برادر شهیدش در سال۱۳۹۵ است.مجاهد خلق علیرضا اکبری در شهریور۱۳۶۰ زیر شکنجه شهید و غلامرضا اکبری در سال‌۱۳۶۴ اعدام شد. مجاهدان سربدار رقیه و عبدالرضا اکبری در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال‌۶۷ به‌شهادت رسیدند.

قضائیه جلادان در یک اقدام رذیلانه و غارتگرانه دیگر در تیرماه ۱۴۰۳ حکم توقیف اموال مریم اکبری و بستگانش را به‌خاطر دادخواهی ۳برادر و یک‌خواهر سربدار شده ‌او را صادر کرد.

جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در گزارش‌«جنایات سبعانه » در ایران که در تیرماه گذشته منتشر شد، در‌باره مریم نوشت:‌«یکی از نمونه‌های تکان دهنده زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد است که با طرح شکایت از داخل زندان در سال‌۱۳۹۵ در‌مورد اعدام خواهر و برادرانش در قتل‌عام‌۱۳۶۷، شجاعت زیادی از خود نشان داد. مریم اکبری منفرد در پاسخ به‌طرح شکایت با فشار فزاینده‌ای از جمله محرومیت از ملاقات و تبعید اجباری به‌مکان دور‌افتاده از فرزندانش مواجه شد و با وجود تحمل یک‌محکومیت ۱۵ساله بدون حتی یک‌روز مرخصی او را به ۲سال حبس اضافی محکوم کرده‌اند. هدف وادار کردن او به چشم پوشی از پاسخگویی است».

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران بار دیگر همچنانکه در اطلاعیه ۲۱مهر ۱۴۰۳ خاطر نشان کرده است: کمیسر عالی و شورای حقوق بشر ملل‌متحد، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد ایران، گزارشگر ویژه خشونت علیه‌زنان و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر و حقوق‌زنان را به‌محکومیت قاطع رفتار ضد‌بشری رژیم آخوندی با زندانیان سیاسی بویژه زندانیان زن و اقدام فوری برای آزادی مریم اکبری فرا می‌خواند.شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان – اول آبان۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

بحران سرنگونی و افزایش جنون‌آمیز اعدام‌ها توسط خامنه‌ای، اعدام  ۹زندانی در چهارشنبه دوم آبان

قربانیان اعدام در  مهرماه به‌۱۵۰تن رسید، نزدیک به ۲برابر مهر‌۱۴۰۲ آخرین سال جلاد‌۶۷

رژیم پدرخوانده اعدام و ترور و جنگ‌افروزی باید از جامعه جهانی

طرد و سردمدارانش در برابر عدالت قرار گیرند.

خامنه‌ای در بحران سرنگونی و در وحشت از انفجار خشم خلق به‌نحو سبعانه و جنون‌آمیزی اعدام زندانیان را تشدید کرده است. دژخیمان خامنه‌ای امروز چهارشنبه ۲ آبان ۴زندانی را در زندان مرکزی کرج و ۴زندانی از جمله محمد کوشکی ۲۵ساله، باباخان جعفری ۶۵ساله‌، آرمان ناصر‌زاده ۳۳ساله در زندان قزلحصار کرج و یک‌زندانی به نام آرمین آقچلی را در گرگان اعدام کردند. سه‌شنبه اول‌آبان مهدی چراغی ۳۴‌ساله در زندان قروه و سلمان آقایی در شیراز به‌دار آویخته شدند. شمار زندانیان اعدام‌شده در مهرماه‌۱۴۰۳ به‌۱۵۰تن رسید که ۸۵‌درصد بیش از اعدامهای مهرماه گذشته(۸۱ اعدام در مهر۱۴۰۲) یعنی آخرین سال ریاست‌جمهوری رئیسی جلاد۶۷ و بالاترین رقم در سالهای گذشته است. اسامی ۱۴۷‌تن از اعدام‌شدگان مهرماه قبلا اعلام شده‌است. حسن خدابنده‌لو و یک‌زندانی دیگر در ۲۵‌مهر در قم و ابراهیم ردینی در ۲۱‌مهر در زاهدان اعدام شدند. به‌این ترتیب خامنه‌ای رکوردهای جنایت و بیرحمی خودش را یکی بعد از دیگری می‌شکند!

مذاکره و نرمش در برایر پدرخوانده اعدام و ترور و جنگ‌افروزی، رژیم را به‌پایمال کردن بیشتر ارزشهای حقوق‌بشری و به‌خطر انداختن صلح جهانی تشویق می‌کند، عناصری که فلسفه وجودی ملل‌متحد را تشکیل می‌دهند. رژیم آخوندها باید از جامعه بین‌المللی طرد و سردمدارانش به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و جنایت‌جنگی در برابر عدالت قرار گیرند. این خواست مردم ایران و لازمه صلح و آرامش در منطقه و جهان است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران – ۲ آبان۱۴۰۳

  برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

             

۷- برسرنیزه کردن فلسطین و ارتزاق از خون کشته‌های غزه و لبنان

 برای توجیه جنگ‌افروزی‌های سالیان و سیاست صدور ارتجاع

  برای حفظ نظام و سرپوش گذاشتن بر قتل‌عام و نسل‌کشی

و اعدامهای فزاینده برای ارعاب  عمومی

خامنه‌ای در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵هزار قربانیان استان فارس در جنگ ۸ساله ضد‌میهنی: ما امروز در گیرو‌دار یک‌مسئله اساسی در منطقه هستیم. مسائل مربوط به‌منطقه غرب آسیا، مسایل لبنان مسایل غزه، مسایل کرانه باختری، اینها قضایای تاریخسازاست. رژیم صهیونیستی تا امروز شکست بزرگی خورد. فرهنگ و تمدن و سیاستمداران دروغگوی غربی شکستی بزرگتر خوردند. توی این چندین‌سال که دم از حقوق انسان و حقوق‌بشر و اینها می‌زنند، یکسره دروغ گفتند. دیگر از تمدن غرب کسی حرف نزند، تمدن غرب این است. برای آن اهمیت ندارد بچه‌های کوچک و معصوم کشته بشوند.

تلویزیون ۲ آبان۱۴۰۳

گوینده رژیم: رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵هزار شهید استان فارس....مسائل کنونی منطقه و حوادث غزه، لبنان و کرانه باختری را تاریخ‌ساز خواندند و گفتند:

خامنه‌ای: ما امروز در گیرو‌دار یک مسئله اساسی در منطقه هستیم همین مسایل مربوط به‌منطقه غرب آسیا، مسایل لبنان، مسایل غزه مسایل کرانه باختری اینها قضایای تاریخسازه. چون هر کدام از این حوادث می‌تواند منشا یک‌جریان و یک‌حرکت تاریخی به‌یک سمتی بشه اگر امثال شهید‌سنواری پیدا نمی‌شدند که تا لحظه آخر بجنگند سرنوشت منطقه یک‌جور بود،حالا که پیدا شدن یک‌جور دیگه هست.  اگر بزرگانی مثل شهید سید‌حسن نصرالله پیدا نمی‌شدند که جهاد و عقل و شجاعت و فداکاری و از خود‌گذشتگی‌رو با هم مخلوط کنند به میدان بیاورند، حرکت یک‌جور بود حالا که پیدا‌شدن یک جور دیگه هست حرکت اینها خیلی مهمه....  

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- پزشکیان: هر اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران

 پاسخی قاطع و غیرقابل باور دریافت می‌کند

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-بیست‌و‌یکمین جلسه دادگاه قضائیه‌ جلادان برای محاکمه‌ غیابی

مجاهدین ۳۶سال پس از حکم خمینی ملعون به‌اعدام

همه مجاهدین سر موضع  (قسمت دوم)

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۰-تحولات جنگ در منطقه  

تلگرام ارتش اسراییل: روز‌چهارشنبه تا ساعت ۱۵حزب‌الله ۸۵موشک

 از مرز لبنان به‌داخل اسراییل شلیک کرده است

اسکای نیوز: اسرائیل از صبح‌چهارشنبه حمله به‌شهر بندری و تاریخی صور در جنوب لبنان را آغاز کرد. 

خبرگزاری فلسطینی وفا: ادامه کوچ اجباری ساکنان و حملات پهپادی به شمال غزه و محاصره بیمارستانها در این منطقه توسط اسرائیل. شمار قربانیان غزه تا کنون به ۴۲هزار و۷۹۲کشته و ۱۰۰هزار و ۴۱۲مجروح رسیده است.

ارتش اسرائیل: طی روز سه‌شنبه ۱۴۰موشک توسط حزب‌الله به‌شمال و مرکز اسرائیل شلیک شد.

اسکای نیوز:حمله سه‌شنبه اسرائیل به‌اطراف بیمارستان حریری در بیروت ۱۸کشته بر جای گذاشت. در این حمله ۵ساختمان ویران و ۱۲مجتمع مسکونی دیگر آسیب جدی دیدند. در موشکباران روز سه‌شنبه شمال اسرائیل توسط حزب‌الله، یک‌استوار اسرائیلی کشته و ۳سرباز مجروح شدند....

ارتش اسرائیل: در یک عملیات هوایی در منطقه هـِرمل در عمق خاک لبنان کارشناس  یگان هوایی حزب‌الله به‌نام خلیل محمد ا َمهـَز به‌قتل رسید. ارتش اسرائیل ۳هفته پس از هدف‌گرفتن مقر اطلاعات حزب‌الله اعلام کرد: دراین حمله علاوه بر هاشم صفی‌الدین ۲۵تن دیگر از فرماندهان حزب‌الله از جمله علی حسین هزیمه،صائب عیاش و محمود محمد شاهین از اعضای اطلاعات حزب‌الله کشته شدند.

رویترز: بلینکن، نخست‌وزیر اسرائیل را برای پایان دادن به‌جنگ در غزه و کاهش تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله تحت فشار قرار داد. بلینکن گفت‌: پاسخ انتقامی اسرائیل به‌حمله موشکی رژیم ایران نباید به‌تشدید تنش‌ها منجر شود.

رویترز: در دیدار آنتونی بلینکن با وزیر‌دفاع اسرائیل، موضع آمریکا در قبال پاسخ اسرائیل به‌رژیم ایران مورد بحث قرار گرفت.

تایمز اسرائیل: وزیر‌دفاع اسرائیل روز چهارشنبه خطاب به‌فرماندهان نیروی هوایی گفت پس از ضربه به‌ایران دنیا همه تمرینات ما را خواهد فهمید.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۱-تلاش پاسدار جعفری مشاور خلیفه ارتجاع و سرکرده سابق سپاه

برای روحیه دادن به‌پاسداران ولایت وحشت‌زده خامنه‌ای

پاسدار جعفری: پاسخ ایران بستگی به‌شدت حمله دشمن دارد. اگر کار بزرگ و قابل‌توجهی انجام بدهد قطعاً چند‌برابر پاسخ آن را می‌بیند. به‌طور قطع و یقین اطمینان می‌دهم حرکت عمده‌ و قابل‌توجهی انجام نمی‌دهند. هر کاری بکند تلاش مذبوحانه‌ای بیش نیست. ولی حمله‌ای که درخور وعده صادق۲ باشد قطعا نمی‌تواند داشته باشد. اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق۱ ایران چند موشک به‌پایگاه اصفهان زد. اسرائیل چه غلطی می‌تواند بکند؟

می‌گویند بعد از حزب‌الله، سراغ ایران می‌آید این چه حرفی است؟ اسرائیل اصلاُ دستش به‌ایران نمی‌رسد.

پاسدار اسلامی معاون پزشکیان و رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم: قابلیتهای دفاعی و امنیتی کشور همیشه در ترازی بوده که با هوشیاری با هرگونه تهدیدی مقابله کند. هرگونه تعرضی به‌تأسیسات هسته‌ای با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد. 

منوچهر متکی عضو مجلس رژیم: از دولت روسیه می‌خواهیم به‌تعهد خود در توافق برای تحویل موشک‌های اس-300 و اس- 400 عمل نمایند....

جنگ گرگها در باتلاق جنگ افروزی

مجمع مدرسین حوزه قم‌: تنها راه صلح پایدار تشکیل ۲دولت مستقل و بازگشت اسرائیل به‌مرزهای قانونی است.

شریعتمداری نیابتی خامنه‌ای در کیهان: گروه موسوم به«‌مجمع مدرسین حوزه علمیه قم‌»! به‌گونه‌ای وقاحت‌آمیز و شرم‌آور موجودیت رژیم جعلی اسرائیل را به‌رسمیت شناخته است!

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۲-نیکزاد نایب‌رئیس مجلس رژیم درباره بودجه۱۴۰۴ پزشکیان گفت: 

با بودجه‌یی که ۸۵درصد آن هزینه جاریست آن چنان پیشرفتی

اتفاق نخواهد افتاد.

نیکزاد- مجلس رژیم ۲آبان۱۴۰۳

 وفاق یک مقدمه برای برداشتن گام‌های بزرگ و اتخاذ تصمیم‌های کلان برای بهبود شرایط اقتصادی فرهنگی و اجتماعی کشور است. تصمیم‌های کلان برای رفع ناترازی انرژی، افزایش ارزش پول ملی، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی تسهیل شرایط کسب و کار توسعه صنعتی، استقرار آمایش سرزمینی، ساخت مسکن، رفع دیوان‌سالاری اداره حرکت به‌سمت عدالت در توزیع امکانات دولتی مبارزه با فقر و فساد گرفته نشود ما به‌نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم. با بودجه‌یی که ۸۵درصد آن هزینه جاریست و بودجه عمرانی لاغر و نحیف است آن چنان پیشرفتی اتفاق نخواهد افتاد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید  

 

۱۳-سخنگوی دولت پزشکیان در مورد افزایش قیمت بنزین

در بودجه ۱۴۰۴گفت: مردم در مورد افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد. حتماٌ اگر موضوع افزایش بنزین به‌جمع‌بندی برسد با مردم مطرح می‌شود

از سوی دیگر، روزنامه سیاست‌روز رژیم در سرمقاله خود هشدار داد که جامعه ظرفیت پذیرش افزایش قیمت بنزین را به‌هر نرخی نخواهد داشت. این منبع می‌نویسد: پزشکیان بار دیگر به‌هنگام ارائه لایحه بودجه سال۱۴۰۴  درباره قیمت بنزین سخن گفت و هزینه تمام‌شده تولید آن را در کشور ۸هزار تومان و واردات بنزین را ۲۰تا ۳۰هزار تومان اعلام کرد. حال از بین این ۲نرخ، کدام مد‌نظر دولت است روشن نیست، اما حتی اگر نرخ ۸هزار تومان برای بنزین تعیین شود باز هم با این شرایط موجود قابل قبول نیست.

 ٰبرای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 ۱۴- مجلس در مورد فاجعه معدن

مجلس ارتجاع در جلسه روز سه‌شنبه به‌بررسی گزارش کمیسیونها درباره فاجعه معدن طبس پرداخت و به‌نقضهای ایمنی توسط عوامل رژیم که باعث قربانی‌شدن بیش از ۵۰تن از کارگران محروم شد، اعتراف کرد.

قدس آنلاین اول‌آبان نوشت:  از قسمت‌های دردناک این گزارش اما، توضیح نحوه مرگ خاموش ۲۹‌کارگر مشغول به‌کار در بلوک‌بی این معدن است. پس از انفجار گاز متان در بلوک‌سی که منجر به‌مرگ ۲۱‌نفر از معدنکاران می‌شود، گاز مونوکسید‌کربن حاصل از انفجار در این بلوک به‌وسیله سامانه تهویه به‌کارگاه بلوک‌بی منتقل می‌شود و راه تنفس را بر کارگران فعال در این بلوک می‌بندد. این‌در حالی‌است که وجود سامانه اطلاع‌رسانی و تجهیزات گازسنجی و هشدار خودکار می‌توانست مانع از اضافه‌شدن آمار ۲۹‌نفری به‌حجم قربانیان پس از انفجار شود.

میر محمدی میبدی عضو کمیسیون صنایع مجلس ارتجاع با اشاره به‌این که نزدیک به ۱۲بار قبل از حادثه تذکر داده شده‌بود افزود:  اما هیچگونه توجهی نشد و اعلام کردند ادامه فعالیت بلا‌مانع است! در این معادن! ۱۵‌دقیقه وقت داشتند از معدن خارج بشوند اما هیچ اتاق فرمانی وجود نداشته!

در جلسه روز سه‌شنبه مجلس ارتجاع شماری از اعضای مجلس به‌گوشه‌هایی از فاجعه انفجار معدن طبس و همچنین کشته‌شدن  کارگران در معادن در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کردند.

بابایی کارنامی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم– اول آبان ۱۴۰۳

 در سال۱۴۰۱، ۳۱نفر دیگر در معادن گوشه و کنار کشور جانشون رو از دست دادن در همین حال علاوه بر این ۵۳نفری که امروز اتفاق افتاده. همین معدن بلوک c و بلوکb اتفاقاتی افتاد اگر یک اقدام می‌کردیم اون یک اقدام، موجب می‌شد ما ۳۰نفر را از دست نمی‌دادیم و لذا نمی‌توانیم به سادگی از این مسیر بگذریم.  

میدری وزیر کار رژیم– اول آبان ۱۴۰۳

۶۲‌معدن مورد بررسی قرار گرفت و از ۶۲معدن مورد بررسی، همه معادن زغال‌سنگ متاسفانه فاقد استاندارد و اصول ایمنی مندرج در مقررات ما هستند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۱۵- بیانیة چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

فصل هشتم: کهکشان ایران آزاد، به‌سوی جمهوری دموکراتیک

تظاهرات بزرگ در برلین، سه‌اجلاس بین‌المللی در پاریس

بخش چهارم

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: