اجلاس پارلمان اروپا در استراسبورگ تروریسم مورد حمایت دولت ایران در پرتو حملات اخیر در اروپا

اجلاس پارلمان اروپا در استراسبورگ

تروریسم مورد حمایت دولت ایران در پرتو حملات اخیر در اروپا

فراخوان نمایندگان پارلمان اروپا از گروههای مختلف پارلمانی

به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

بعد از ظهر سه‌شنبه اول‌آبان۱۴۰۳ پارلمان اروپا در اجلاس رسمی خود در استراسبورگ به‌بررسی تروریسم حکومتی رژیم آخوندی پرداخت. در این جلسه نمایندگان پارلمان از احزاب و کشورهای مختلف ضمن محکوم‌کردن تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم در منطقه، به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه خامنه‌ای توسط اتحادیه اروپا فراخوان داد.

هلنا دالی کمیسر اروپا در امور برابری در سخنان افتتاحیه این جلسه گفت: وضعیت حقوق‌بشر در ایران همچنان وخیم است. نقش (رژیم) ایران در منطقه و حمایت آن از چندین گروه مسلح به‌بی‌ثباتی کمک می‌کند در حالی که روند فزاینده حملات و تلافی‌جویی با اسرائیل خطر ایجاد درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر را به‌همراه دارد. برنامه اتمی(رژیم) ایران به‌گسترش خطرناک خود ادامه می‌دهد. این روزها نگرانی در مورد تهدیدات ترکیبی‌(رژیم) ایران در خاک اروپا نیز افزایش یافته است و گزارش‌های موثقی در مورد نقش نهادهای دولتی ایران در برنامه‌ریزی و کمک به‌حملات اخیر در تعدادی از کشورهای عضو، و همچنین  تهدیدات علیه ایرانیان پناهنده در اروپا، و  اقدامات سایبری وجود دارد.

خاویر سارسالخوس رئیس‌مشترک کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از اسپانیا در سخنان خود گفت: هیچکس شک ندارد که (رژیم) ایران در اروپا اقدامات تروریستی را دنبال  میکند. سال گذشته در مرکز مادرید نایب رئیس پیشین پارلمان اروپا به‌طور معجزه‌آسایی از تلاش قتلی که توسط قاتلان استخدام شده توسط (حکومت) ایران انجام شد جان سالم به‌در برد. رژیم ایران علیه زنان خشونت بکار می‌گیرد و آنها و هر مخالفی را سرکوب می‌کنند ما پیام‌های متناقض به‌(رژیم) ایران می‌فرستیم. تروریست‌های رژیم را که بخاطر اقدامات تروریستی محاکمه شده بودند تبادل کردیم و به‌ایران برگرداندیم. (رژیم) ایران نمی‌تواند ما را فریب دهد و سپاه پاسداران باید لیست گذاری شود.

پتراس آستراویچیوس نماینده پارلمان اروپا از لیتوانی گفت: ایران با فرهنگ و تاریخ غنی گروگان بنیادگرایی مذهبی، تروریسم نظامی و ترور سیاسی (رژیم حاکم) شده است. رژیم ایران با حمایت و هدایت فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی با آنها همکاری می‌کند. رژیم ایران دست به‌اقدامات تروریستی با بکار‌گیری آدمکشان علیه افرادی مانند همکار سابق ما، آلخو ویدال کوادرس، میزند. از شما همکاران عزیز، دعوت می‌کنم از تصمیم پارلمان لیتوانی در اوایل ماه جاری مبنی بر شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی، حمایت کنید. این امر باید در اسرع وقت در سطح اتحادیه اروپا انجام شود. ...

اوین اینچیر نماینده پارلمان اروپا از سوئد در  اجلاس عمومی پارلمان اروپا درباره  تروریسم مورد حمایت رژیم ایران گفت:شاخک‌های رژیم ایران در همه جا گسترش یافته و سلطه تروریسم آن هیچ محدودیتی نمی‌شناسد. وی خواستار لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا و اعمال تحریمهای گسترده علیه رژیم شد.

کارلو چیچولی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا گفت: رژیم ایران یک حکومت تروریستی است و تروریسم را در کشورهای دیگر ترویج می‌کند، اما  اتحادیه اروپا روی برگردانده و اقدامات این رژیم را نادیده گرفته است. رژیم ایران زنان، مخالفان، افراد زندانی و غیره را سرکوب می‌کند. یک برنامه اتمی فعال نیز وجود دارد که آشکارا برای غرب خطرناک است ما باید نحوه رفتار خود را در قبال رژیم ایران تغییر دهیم.

آنتونیو لوپز استوریوس وایت نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا گفت:

رژیم  ایران یک‌رژیم تروریستی است. لازم می‌دانم سوء قصد علیه همکارمان، آلخو ویدال کوادراس، معاون پیشین رئیس این پارلمان را به‌شما یادآوری کنم که در روز روشن در خیابان‌های مادرید صورتش هدف گلوله قرار گرفت. این غیر‌قابل قبول است. رژیم ایران در پشت جنگ‌افروزیها در منطقه قرار دارد ما باید به‌این کار پایان دهیم.

نماینده پارلمان اروپا فرانسیسکو آسیس از پرتغال در سخنان خود گفت: یک جامعه عظیم، با ثروت عظیم فرهنگی و هنری، تحت انقیاد متعصبان مذهبی قرار گرفته است. مردم تحت‌ستم دولت دیکتاتوری مذهبی  هستند و علیرغم اشتیاقشان برای آزادی، این رژیم حقوق مردم را زیر‌پا می‌گذارند و اکنون آخوندها وحشت خود را به‌سراسر جهان صادر می‌کنند. سال‌هاست که در خاورمیانه دیده می‌شود که اینها موانع کلیدی برای صلح در منطقه هستند. و اکنون این خشونت را به‌اروپا صادر می‌کنند. این تروریسم بین‌المللی است. رژیم مذهبی حاکم بر ایران بزرگترین حامی تروریسم است. بقای آنها به‌آن بستگی دارد. گام بعدی ما باید اضافه کردن سپاه پاسداران به‌فهرست سازمان های ممنوعه اروپا باشد. این قبلاً در کانادا و ایالات متحده انجام شده است.

لوکاس مندل نماینده پارلمان اروپا از اطریش گفت: محافظت از شهروندان اروپا در برابر ترور که توسط آخوندهای حاکم بر ایران حمایت می‌شود، مهم است. آنها شاخک‌های سیاسی دارند و ما باید با هم در برابر آن اقدام کنیم.

 آدام بیلان نماینده پارلمان اروپا از لهستان در سخنان خود گفت: سپاه پاسداران در فعالیت‌هایی دخیل است که باعث بی‌ثباتی منطقه و به‌خطر انداختن جان افراد می‌شود. حمایت آنها از گروه‌های افراطی در سراسر خاورمیانه تهدید جهانی را که آنها ایجاد می‌کنند تشدید می‌کند. ما نمی توانیم به‌وضع موجود راضی باشیم. اتحادیه اروپا باید موضعی قاطع در قبال (رژیم) ایران از جمله تحریم‌های بیشتر اتخاذ کند. ضروری است که همه کشورهای عضو برای شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی متحد شوند. این صرفاً نمادین نیست، بلکه گامی ضروری برای حفاظت از شهروندان و حمایت از قوانین بین‌المللی است.

برت یان‌رویسن، نماینده  از هلند در  اجلاس‌ عمومی پارلمان‌ اروپا در استراسبورگ گفت: (رژیم) ایران تهدیدی برای اروپا نیز محسوب می‌شود. بنابراین من از کمیسیون و شورا می‌خواهم که تحقیقات عمیقی در مورد چگونگی نفوذ‌(رژیم) ایران از جمله با استفاده از شبکه‌های جنایی در اروپا داشته باشند، و بالاخره سپاه پاسداران باید در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد.

انریک دال نماینده پارلمان اروپا از دانمارک در سخنان خود گفت: اکنون گمان می‌رود که رژیم ایران جنایتکاران را برای انجام حملات در کپنهاگ و استکهلم استخدام می‌کند. بنابراین این به‌واقع سرطانی است که مدتهاست خاورمیانه و اروپا را مبتلا کرده است. ما شاهد استخدام نیروهای نیابتی از سوی رژیم ایران در اروپا هستیم و این بسیار نگران‌کننده است.

کریستوفر استورم نمایندة پارلمان اروپا از دانمارک گفت: رژیم ایران تهدیدی برای صلح در خاورمیانه است و حملات خود را به‌اروپا نیز گسترش داده است. حملاتی توسط جنایتکاران در استکهلم و کپنهاگ انجام شده است که توسط ایران حمایت می‌شوند. رژیم ایران و سپاه پاسداران در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا حملات تروریستی انجام داده‌اند. ما باید یک‌پیام قوی بفرستیم و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار بدهیم.

در پایان اجلاس پارلمان اروپا در استراسبورگ درباره تروریسم تحت حمایت رژیم آخوندی خانم هلنا دالی کمیسر اروپا در امور برابری گفت: بحث امروز اهمیت حفظ سطح بالای توجه به‌تهدیدات ترکیبی رژیم ایران را نشان می‌دهد. به‌یاد بیاوریم که اتحادیه اروپا قبلا افراد و نهادهای سپاه را تحت نظام تحریم‌های حقوق‌بشر ایران قرار داده است. اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به طور کامل تحت نظام تحریم‌های تسلیحات کشتار‌جمعی ایران قرار داده‌است، که در حال حاضر شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت در دسترس قرار دادن منابع مالی و اقتصادی است. بویژه، پارلمان اروپا طی قطعنامه‌هایی و تعدادی از شما که امروز درخواست کرده‌اید، بدنبال لیست‌گذاری سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی است. نماینده‌عالی و سایر همکاران قبلاً توضیحاتی را در مورد مراحل مورد نیاز برای چنین لیستی به‌اشتراک گذاشته‌اند. پیش‌نیاز آن، یک‌تصمیم ملی توسط یک‌مقام ملی ذیصلاح است، چنین تصمیم ملی به‌شورای اتحادیه اروپا ارائه شده است. 

گام بعدی این است که شورای اتحادیه اروپا یک‌تصمیم سیاسی بر اساس ارزیابی کشورهای عضو از همه عناصر ضروری اتخاذ کند. در نهایت، لیست‌گذاری سپاه پاسداران منوط به‌تصمیم شورای اتحادیه اروپا با اتفاق‌آرا تمامی ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا است.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: