لایحه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۴ دولت پزشکیان

روز سه‌شنبه اول آبان پزشکیان لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۴۰۴ دولتش رو به مجلس رژیم ارائه کرد، اما این بودجه بر چه زیرساختی بناشده و چه منابع مالی برای اون طراحی کردند؟

این بودجه در شرایطی طراحی‌شده که همین‌الان به‌اعتراف وزرا و معاونین پزشکیان با کسری بودجه‌ی ۸۵۰ هزار میلیارد تومانی مواجه هستن. اون‌هم در شرایطی که ۶ میلیارد دلار برابر با ۳۶۰ هزار میلیارد تومان هم پول از صندوق توسعه برداشتن

بدهی‌های دولت پزشکیان فقط به بانک‌ها به هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده

به‌اعتراف اعضای مجلس رژیم هنوز پول گندمکاران که بهار امسال محصول رو تحویل دادن پرداخت‌نشده.  

اما یک‌سال گذشته در دولت آخوند رئیسی و پزشکیان بر مردم ایران چطور گذشته؟

سکه‌ی طلا در مرداد ۱۴۰۲ در کانال ۲۷ و ۲۸ میلیون تومان بود. اول آبان هر سکه‌ی طلا از ۵۶ میلیون تومان هم گذشت

یک کیلو گوشت حدود ۵۰۰ هزار تومان بود. الآن از ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانه

بلیت اتوبوس و کرایه تاکسی ۵۰ درصد افزایش داشته

نان ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته

تمامی اقلام خوراکی با افزایش قیمت متوسط نزدیک به ۱۰۰ درصد همراه بوده

نرخ ارز چطور؟ دلار در کانال ۵۰ هزار تومان بود الآن به کانال ۷۰ هزار تومان نزدیک شده است

در یک ‌کلام لایحه‌ بودجه‌ی ۱۴۰۴ رژیم آخوندی مثل طراحی یک ساختمان بر روی بقایای یک ساختمان مخروبه است، اقتصاد حکومت آخوندی، ورشکسته و به‌گل‌نشسته است، همین ‌الان دارو، درمان، بیمه و خدمات برای کارگران به یک موضوع لاکچری تبدیل‌ شده.

کارشناس‌های حکومتی حداقل هزینه‌ی سبد معیشت در شهریور امسال رو بیش از ۱۶ میلیون تومان محاسبه کردن و این درحالیکه حداقل دستمزد فقط ۷ میلیون تومان است!!

در بررسی شرایط اقتصادی و موضوع لایحه‌ بودجه‌ ۱۴۰۴ رژیم نیازی نیست به بررسی و تحلیل و پیش‌بینی اقتصادی سال آینده بپردازیم، چون همین امسال تا پایان سال اقتصادی باقی نمونده

پزشکیان که گفته بود من گله نمی‌کنم گفته: «دولتی بدهکار با ناترازی‌ در بانک‌ها و ناترازی در صندوق‌ها درست کرده‌اند و بعد می‌گویند مشکل را حل کنید و مرتب می‌خواهیم این‌ها را پنهان کنیم.»

اما باید به پزشکیان گفت: چی رو می‌خوای پنهان کنی؟ دلار ۷۰ هزارتومانی رو یا گوشت ۱ میلیون تومانی یا سکه‌ی ۵۶ میلیون تومانی و گرانی‌های سرسام‌آور رو؟ آیا می‌خوای این رو پنهان کنی مردم می‌بینن معیشت و زندگی‌شون هرروز بدتر از دیروز می‌شه؟

در یک‌کلام خامنه‌ای با سیاست‌هایی که طی سالیان پیش برده، اقتصاد رو به ورطه‌ نابودی کشانده و الآن دیگه این اقتصاد را نه با لایحه‌ بودجه و نه طرح اقتصادی نمی‌شود درمان کرد، این اقتصاد رو به مرگ است چون کلان سیاست‌هایی که خامنه‌ای پی‌ریزی کرده، چیزی جز ویرانی اقتصادی به ‌بار نمی‌آورد؛ البته پیش از نابودی اقتصادی، این سیاست‌ها، حکومت آخوندی را با مردم ایران مواجه کرده و قیام ارتش گرسنگان، تصویر پیش روی هر تحلیل و بررسی رو کامل به خودش اختصاص داده، این است، واقعیت در تقدیر و نه لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۴ پزشکیان.

لطفا به اشتراک بگذارید: