بررسی تروریسم رژیم آخوندی درجلسه پارلمان اروپا دراستراسبورگ

اخبار ایران و جهان در یک نگاه

۱-در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ تروریسم رژیم آخوندی مورد بررسی قرار گرفت.

هلینا دالی گفت: وضعیت حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان وخیم است. برنامه هسته‌یی رژیم ایران به گسترش خطرناک خود ادامه می‌دهد. این روزها نگرانی در مورد تهدیدات ترکیبی این رژیم در خاک اروپا نیز افزایش یافته است. وی افزود: رفتار منفی رژیم ایران در چندین جبهه دیده می‌شود من به شما اطمینان می‌دهم که اروپا هوشیار است اروپا تحریم‌های مشخصی علیه این رژیم انجام داده است و در صورت نیاز باز هم انجام خواهد داد.

خاویر زالزالاخوس گفت: هیچکس شک ندارد که رژیم ایران در اروپا اقدامات تروریستی می‌کند. سال گذشته در مرکز مادرید نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا ترور شد. رژیم ایران علیه زنان خشونت بکار می‌گیرد.

ما پیام های متناقض به ایران می‌فرستیم. تروریستهای محاکمه شده را که در اروپا کار تروریستی کرده بودند را معاوضه کردیم و به ایران برگرداندیم. رژیم ایران هم نمی‌تواند ما را گول بزند و سپاه پاسداران باید لیست‌گذاری شود.

۲-یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به "اسکای نیوز عربی" گفت: تحقیقات نهادهای اطلاعاتی واشنگتن این شبهه را ایجاد کرده که درز دادن اسناد مربوط به طرح نظامی اسراییل برای حمله به رژیم ایران به طرف‌های ایرانی توسط یکی از کارمندان عالی‌رتبه در پنتاگون صورت گرفته است. کارمند مظنون فردی ایرانی‌الاصل به نام آرین طباطبایی است. در حالی که هنوز نتایج رسمی این تحقیقات اعلام نشده است، این مقام توضیح داد که کمیته‌های اطلاعاتی و نیروهای مسلح کنگره آمریکا در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند، به‌ویژه که مظنون دارای «مجوز محرمانه عالیرتبه است که به او اجازه دسترسی به اطلاعات فوق محرمانه» را می‌دهد.

۳-پاسدار محمد جعفری سرکرده سابق سپاه پاسداران با نگرانی گفت: اسراییل با هواپیماهای پیشرفته‌ای که آمریکا به آنها داده و اجازه از برخی کشورها برای استفاده از آسمان آنها گرفته می‌خواهد به ایران ضربه بزند، مانند غلطی که بعد از وعده صادق ۱ انجام داد و چند موشک به پایگاه اصفهان زد.

۴-کارکنان برخی جایگاههای عرضه سوخت سی.ان.جی تهران در اعتراض به مزد پایین اعتصاب کردند.

۵-سایت خبر فوری رژیم از احتمال حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز خبر داد و نوشت: بر اساس بررسیها ارز واردات گوشت قرمز تازه، با تصمیم وزارت کشاورزی در حال تغییر از ارز ترجیحی به تالار دوم است که می‌تواند باعث افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت این گوشت شود.

این منبع افزود: با این کار بر آورد شده که قیمت گوشت تنظیم بازاری گوسفندی از هر کیلو گرم ۳۱۵ هزار تومان به ۴۱۵ تا ۴۵۰ هزار تومان افزایش یابد.

وزیر کار رژیم در مجلس ارتجاع اعتراف کرد و گفت: تاکنون ۶۲ معدن زغال‌سنگ مورد بررسی قرار گرفتند که همه آنها فاقد استاندارد و اصول ایمنی مندرج در مقررات هستند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: