مایک جانسون رئیس کنگره آمریکا گفت: ما نمی‌توانیم با رژیم ایران مماشات کنیم

اخبار ایران وجهان دریک نگاه

۱-مایک جانسون رئیس کنگره آمریکا گفت: ما نمی‌توانیم با رژیم ایران مماشات کنیم. اکنون زمان فشار حداکثری علیه سر مار است. این حزب الله و حماس و نیروهای نیابتی نیستند که در نهایت تهدید هستند. این خود رژیم ایران است. من فکر می‌کنم که ما باید این واقعیت کنونی را به رسمیت بشناسیم.

مایک جانسون افزود: رژیم ایران یک رژیم تروریستی است و از طریق سازمانهای تروریستی صدمه بزرگی به متحدان ما وارد می‌کند و در نهایت، آن‌چه آنها امیدوارند انجام دهند صدمه زدن به ما است. این یک تهدید واقعی برای ما نیز هست.

۲-خبرگزاری قضاییه جلادان - میزان –از گرانی باز هم بیشتر قیمت نان در تهران خبر داد و نوشت: قیمت نان در نانواییهای سطح شهر تهران علی‌رغم افزایش نرخ مصوب با رشد دوباره همراه شده است. در تاریخ ۲۰ شهریور قیمت نان رسماً گران شد. براساس برخی گزارشها باوجود اصلاحات قیمتی، نان سنگک ساده که نهایتا باید با رقم ۵ هزار تومان عرضه شود کمتر از ۱۰ هزار تومان در نانوایی‌های عرضه نمی‌شود.

۳-محسن فتحی عضو مجلس ارتجاع با حمله  به رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم گفت:

وعده‌هایی که در چند ماهه اخیر و چند هفته اخیر به کشاورزان داده شده همه پوچ از آب درآمده و حنای دولتمردان در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران دیگر رنگی ندارد . 

۴-مریم عبداللهی عضو مجلس ارتجاع درباره ناترازی انرژی در بخشهای مختلف گفت:

مردم ما از ناترازی انرژی در بخش های مختلف کشور از اینکه در قالب مالیات پنهان سالیانه چند درصد از دارایی هایشان را به نام تورم از دست میدهند از سیستم اموزشی بدور از عدالت کنونی چه در قالب مدارس و چه در بحث کنکور و ... ناراضی هستند و رنج می برند ما دچار عدم تعادل در برقراری توازن میان واقعیات جامعه امروزی و ساختار فرهنگی و سنتی مان هستیم ، عدم تناسب بخشی در حوزه فضای حقیقی و مجازی کشور آسیب های جدی را به ساختار اجتماعی مان تحمیل کرده است.

۵-فرشاد مؤمنی کارشناس رژیم از جلسات متعدد مقامهای کلیدی حکومتی برای گران کردن بنزین و ارز خبر داد:

من می خواهم به آقای پزشکیان بگم : آیا شما می دانید بعضی از مقامات کلیدی اقتصادی توی همین دو سه هفته اخیر بیش از ۳۰ تا جلسه گذاشتند که مثلا زمینه یی برای افزایش قیمت ارز و قیمت مثلا بنزین  تدارک کنند. شما می دونید اینو. اگر می دونی ده تا اشکال داره. اگه نمی دونی صدتا اشکال داره برای این که تو با شاقول اون وعده هاو تعهداتی آمدی این چیزها رو تنظیم کنی...

۶-فرشاد ابراهیم‌پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس ارتجاع به  آمار پنهان کودکان بازمانده از تحصیل اذعان کرد و گفت: «امسال حدود ۲ میلیون دانش‌آموز ثبت‌نام نشده‌اند.» مدیر یک مدرسه در سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با دیده بان ایران از آمار پنهان ترک تحصیل ۱۰ تا ۲۰ درصدی دانش‌آموزان این استان گفت.

۷-سایت حکومتی انتخاب نوشت:‌بررسی‌ها نشان می‌دهند نرخ رشد بدهی دولت به بانک‌ها در ماه‌های پایانی دولت سیزدهم شاهد افزایشی قابل توجه بوده و این رقم در پایان تیرماه به ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالیست که در زمان آغاز کار دولت سیزدهم، بدهی دولت به شبکه بانکی و بانک مرکزی به ترتیب ۶۴۴ هزار میلیارد تومان و ۲۰۱ هزار میلیارد تومان بود و این ارقام در طول کمتر از سه سال به ترتیب ۱۴۸ درصد و ۱۲۸ درصد جهش را تجربه کردند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: