مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱-تصویرنگاری در آستانه ۳۰مهر

سالگرد معرفی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران

در تهران، مشهد، کرج‌، رشت‌، ساری‌، کرمانشاه‌، بندرعباس، اسلام آباد غرب و فومن.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۲-معرفی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران

۳۰مهر ۱۳۷۲

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۳- نیویورک‌تایمز‌۲۰ اکتبر: اطلاعات محرمانه فاش‌شده آمریکا  

حاکی از آماده‌شدن اسرائیل برای حمله به‌ایران است

میدل ایست اسپکتیتور-سایت وابسته به رژیم ایران

اختصاصی: یکی‌از منابع ما در جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده یک‌سند فوق محرمانه اطلاعاتی بسیار حساس ایالات‌متحده به‌تاریخ ۱۵تا۱۶‌اکتبر را با ما به اشتراک گذاشته است که جزئیات آماده‌سازی اسرائیل برای حمله گسترده در داخل ایران را شرح می‌دهد.

نیویورک تایمز: مقامات آمریکایی در تلاشند به‌منبع نشت این اطلاعات که تمرینات نظامی و قرار‌دادن تسلیحات و میزان آسیب آن را توصیف می‌کند شناسایی کنند.

سندهای افشاشده نشان می‌دهد که اسرائیل

تغییراتی در محل استقرار موشک‌ها و تسلیحات خود اعمال

کرده است

 تمرینات نظامی به‌وضوح نشان‌دهنده آمادگی اسرائیل برای یک‌واکنش نظامی به‌تهدیدهای ایران است. این مسائل نشان‌دهنده شدت تنش‌ها در منطقه و نقش ایران به‌عنوان دشمن اصلی تل‌آویو است.

سی‌ان‌ان - ۱۹ اکتبر: به‌گفته ۳فرد آشنا با این موضوع، ایالات‌متحده در حال تحقیق در مورد افشای اطلاعات بسیار‌محرمانه آمریکا در مورد برنامه‌های اسرائیل برای اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران است. یکی‌از افراد مطلع صحت اسناد را تأیید کرد. یک مقام آمریکایی به‌سی‌ان‌ان گفت که این درز اطلاعاتی «عمیقاً نگران‌کننده» است. یک مقام دیگر گفت: نگرانی این است که چه بسا تعداد بیشتری از این مدارک وجود داشته باشد.این مدارک به‌عنوان فوق محرمانه طبقه‌بندی شده‌اند و دارای علائمی هستند که نشان می‌دهد فقط می‌توانند توسط ایالات متحده و متحدان آن در پیمان«پنج‌چشم» توسط استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلستان رؤیت شوند. این افشای اطلاعات در یک لحظه بسیار حساس در روابط ایالات متحده و اسرائیل صورت می‌گیرد و اسرائیلی‌ها را که در پاسخ به‌شلیک موشک‌های ایران در اول‌اکتبر آماده می‌شوند خشمگین خواهد کرد.

خبرنگار امنیت ملی سی‌ان‌ان: دو سند درز داده شده در تلگرام در روز جمعه معتبر و اسناد فوق‌محرمانه‌یی هستند که نشان می‌دهد آمریکا اساساً بر طرح‌های اسرائیل برای تلافی علیه ایران به‌خاطر رگبار گستردة موشکی علیه آن در اول اکتبر جاسوسی می‌کند.

آکسیوس - ۱۹ اکتبر

مقامات آمریکایی

به‌شدت نگران یک نقض امنیتی بالقوه بزرگ هستند

این درز اطلاعات می‌تواند تلاشی برای مختل‌کردن عملیات اسرائیل باشد. پنتاگون و دفتر مدیر‌اطلاعات‌ملی از اظهار نظر در مورد اسناد فاش‌شده خودداری کردند. اما صحت آنها را زیر سؤال نبردند.

یک کانال تلگرامی به نام «میدل ایست اسپکتیتور» روز جمعه ادعا کرد اسناد را از منبعی در جامعه اطلاعاتی آمریکا دریافت کرده است. این کانال تلگرامی به‌طور معمول مطالبی در حمایت از رژیم ایران را منتشر می‌کند و در پروفایل حساب X  این کانال گفته شده که در ایران است.

بر اساس اطلاعات الکترونیک جمع‌آوری‌شده توسط آمریکا، نیروی هوایی اسرائیل در این هفته رزمایش بزرگی را با هواپیماهای اطلاعاتی و جت‌های جنگنده آموزش‌دیده برای حمله احتمالی علیه ایران انجام داد.گزارش اطلاعاتی ادعایی هم‌چنین جزئیات آمادگی واحدهای پهپادی اسرائیل را برای حمله به‌ایران شرح می‌دهد.

یک‌مقام آمریکایی به‌آکسیوس گفت: بسیار نگران‌کننده است.اما او معتقد نیست که این امر بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل علیه ایران تأثیر بگذارد.

نیوز‌مکس: رابرت ویلکی معاون‌سابق وزیر‌دفاع مدعی شد دولت بایدن اطلاعات حساس هدف اسرائیل را در اختیار سازمان‌های دوست ایران قرار داده است.

فردی در سازمان امنیت ملی بایدن، فهرستی از اهدافی را که اسرائیلی ها با ما به‌اشتراک گذاشته بودند،به‌سازمان‌های دوست ایران درز کرده است. ضعف دولت باعث وضعیت فعلی در خاورمیانه شده است.

سناتور بیل هگرتی: به‌همین دلیل است که اسرائیل نمی‌خواهد چیزی به دولت بایدن و هریس بگوید.

نماینده الیز استفانیک: این همان چیزی است که وقتی بوروکرات‌های دارای روابط نزدیک با رژیم ایران در موقعیت‌های قدرت قرار می‌گیرند، اتفاق می‌افتد.

ایکس تبلت مگزین: نگرانی مقامات آمریکایی در مورد نقض امنیتی سطح بالا

بنگرید که از سال گذشته یک‌جاسوس سطح بالای رژیم ایران گیر افتاد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۴-تحولات جنگ در منطقه

ارتش اسرائیل طی روز‌شنبه ۲۰۰موشک از خاک لبنان به‌اسرائیل شلیک شده است

طی ۲۴ساعت جنگنده‌های اسرائیل ۱۷۵عملیات علیه غزه و لبنان انجام دادند.

شلیک ۱۷۰موشک از لبنان به‌شمال اسراییل در روز یکشنبه

خبرگزاری فلسطینی وفا: بمباران مناطق مسکونی توسط اسرائیل

 تنها در بیت‌لاهیا در شمال غزه دست کم ۷۳کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت. در حملات مشابهی به‌اردوگاه نصیرات و شهر جبالیا چندین‌ساختمان مسکونی منهدم و شماری از ساکنان جان خود را از دست دادند.

رویترز: دومین‌حمله اسرائیل به‌جنوب بیروت طی یک‌هفته ۶کشته و ۱۱مجروح بر جای گذاشت.

ارتش اسرائیل: در حمله به‌مقر اطلاعات حزب‌الله در جنوب بیروت عباس سلامه از فرماندهان ارشد آن کشته شد.

بیانیه وزرای‌دفاع کشورهای گروه۷ در ایتالیا

ما حمله نظامی مستقیم ایران به‌اسرائیل را محکوم می کنیم و از ایران می‌خواهیم حمایت خود از حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها و سایر عوامل غیردولتی و اقداماتی را که باعث بی‌ثباتی و بحران و تشدید تنش در منطقه می‌شود،  متوقف کند.

لوید آستین وزیر‌دفاع آمریکا در‌حاشیه کنفرانس وزیران دفاع کشورهای جی۷: ما می‌خواهیم اسرائیل از برخی حملات خود به‌ویژه در بیروت و اطراف آن خودداری کند. زیرا تلفات غیرنظامیان «بسیار زیاد» است.

رویترز: اظهارات آستین ساعاتی پس از حمله سنگین اسرائیل به‌چندین نقطه در حومه جنوبی بیروت بود.

روزنامه تایمز لندن:

نقشه حمله اسرائیل به‌ایران برای سقوط رژیم

اسراییل در حال مشورت با آمریکا در مورد تلافی حملات موشکی ایران است. اسرائیل اهداف را بر روی سپاه پاسداران و نیروهای بسیج محدود کرده است. یک مقام غربی و کارشناس اندیشکده انستیتوی خاورمیانه گفت: اسرائیل قصد دارد به‌سپاه پاسداران و بسیج ضربه سختی بزند.

بیانیه وزیر‌خارجه اسرائیل

 پس از حمله پهپادی روز شنبه به‌محل سکونت نتانیاهو

این حمله چهره واقعی رژیم ایران را آشکار کرد. دشمنان اسرائیل بهای سنگینی برای این کار خواهند پرداخت.

تکذیب و انکار هراسان سخنگوی وزارت خارجه رژیم

در هدف قرار دادن خانه نتانیاهو

رژیم صهیونیستی بر بنیاد دروغ و تحریف واقعیت‌ها شکل گرفته است.

خبرگزاری رسمی رژیم:  نمایندگی ایران در سازمان‌ملل ادعا و اتهام‌زنی تل‌آویو درباره حمله پهپادی به‌محل اقامت نتانیاهو را قویا رد کرد.

العربیه: تهران "از نتانیاهو در هراس است". نمایندگی ایران در سازمان‌ملل اعلام کرد: "این اقدام توسط حزب‌الله انجام شده است". تکذیب ایران در مورد حمله به‌محل سکونت نتانیاهو خشم لبنانی ها را شعله‌ور کرد. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی بر این باورند که تهران به‌دلیل ترس از پیامدهای این اقدام که ممکن است واکنش تند اسرائیل را به‌دنبال داشته باشد، دست‌های خود را از تلاش برای حمله به‌منزل نتانیاهو شسته است.

نماینده لبنانی، سامی الجمیل، این اقدام ایران را مایه انزجار دانست و به‌زبان فرانسوی نوشت که ایران خود را از این اتهام تبرئه کرده و مسئولیت را به‌گردن حزب‌الله انداخته است. از سوی دیگر، روزنامه‌نگار لبنانی جوزف ابو‌فاضل بیان کرد که هیچ مقام ایرانی نیست که از این حمله خود را مبرا نکرده باشد. او در توییتی نوشت: "هیچ مقام داخلی یا خارجی، از سازمان‌ملل گرفته تا متحدان و نیروهای وابسته، نمانده که بارها و بارها اعلام نکرده باشد که حزب‌الله مسئول تلاش برای ترور نتانیاهو در قیصریه بوده است... با این حال، پهپاد مورد استفاده، ساخت ایران است!" برخی دیگر معتقدند که تهران "از نتانیاهو در هراس است." نمایندگی ایران درباره نقش این کشور در این حمله اعلام کرد: "این اقدام توسط حزب‌الله انجام شده است"

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۵-عراقچی

همه اهداف را در اسراییل شناسایی کرده ایم

به هرحمله ای پاسخ میدهیم

 

ادعای مضحک قالیباف

پس از توسری خوردن از دولت  لبنان

نقطه اتکای اصلی لبنان رهبر و مسولان ایران است!

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۶- پزشکیان در همایش صادرات

دولتی بدهکار با ناترازی در بانکها و صندوقها

پزشکیان رئیس‌جمهور خامنه‌ای امروز‌ یکشنبه در همایش صادرات گفت: ما در حال جنگ هستیم جنگی که این نامردها دارند بر ما تحمیل می‌کنند و روزبه‌روز هم می‌خواهند بدتر بکنند. پزشکیان افزود: دولتی بدهکار درست کردند با ناترازی در بانکها، ناترازی در صندوقها  و بعد هم حالا بیا حلش کن، هی می‌خواهیم پنهانش بکنیم. وی در ادامه گفت: وقتی مانع را داریم، حذف کنیم،بالاخره صدماتش و سیلی که می‌آید، ممکن است یک‌عده را بشورد و با خودش ببرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۷-کاهش مجدد ارزش ریال

ارزش ریال باز هم سقوط کرد و امروز یکشنبه هر دلار در بازار آزاد تهران به ۶۴هزار و ۳۰۰تومان افزایش یافت.

سکه طلای طرح جدید نیز از ۵۴میلیون تومان گذشت.  این یک رکورد تاریخی برای سکه طلا بود. شاخص بورس در بازار تهران هم ۲۴هزار و ۶۰۰ واحد ریزش کرد.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۸- بیانیهٔ چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

  فصل هشتم - بخش دوم

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

 

۹-تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد در اصفهان و

دانشجویان دانشگاه‌آزاد تهران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در‌اهواز

بازنشستگان فولاد در اصفهان با شعار ای دولت دروغگو حاصله وعده‌هات کو تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان دانشگاه آزاد تهران در اعتراض به‌افزایش ۲۰۰درصدی شهریه این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اهواز - تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی - یکشنبه ۲۹مهر ۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: