گام‌های پیروزی ـ قسمت چهارم

گفتگو با فروغ گلستان و فروزان سعیدپور

در این برنامه می‌خواهیم به اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن در پاریس در سال ۲۰۲۴ با حضور و سخنرانی خانم مریم رجوی و حضور شخصیت‌های سیاسی زن از ۲۸کشور جهان بپردازیم.

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود در این اجلاس از جمله گفتند: «مشارکت گسترده زنان در مبارزه برای تغییر رژیم، یک روند تصادفی و خود‌به‌خودی نیست و دیدیم که با چه پشتوانه‌ و سابقه‌یی، زن ایرانی جلودار قیام‌ها شده است.

شورای مرکزی سازمان مجاهدین متشکل از هزار زن پیشتاز، الگوی فداکاری و مبارزه برای زنان ایران به‌خصوص دختران و زنان در کانون‌های شورشی است. مجاهدانی که از همه چیز، از جمله از خانه و خانواده گذشته‌اند.

زنان مجاهد، در یک مبارزه مستمر و رهایی‌بخش، بر فرهنگ برآمده از جنسیت و فردیت فروبرنده شورش کردند و انقلابی نوین را نمایندگی می‌کنند. ببینیم آن‌ها در عمل و نظر چه فانوس‌هایی در این راه، روشن کرده‌اند؟

در یک کلام چکیده تجربه آن‌ها «می‌توان و باید» است. آن‌ها توانسته‌اند نیروی بازدارنده ناباوری را عقب برانند و به باور تازه‌یی به‌خود دست پیدا کنند.

در ظلمات زن‌ستیزی و حسادت و حذف و رقابت منفی، آن‌ها فداکاری و عواطف خواهرانه را پیشه خود کرده‌اند. ارزش‌های دنیای کهن مانند، اصالت‌دادن به‌قیافه و جوانی و پیری را که خوره انرژی‌هاست کنار زده‌اند.

به‌جای این‌که بگویند می‌خواهم این‌طور باشم، می‌گویند می‌توانم این طور باشم. پیشگام پذیرش مسئولیت‌های سنگین و الگوهایی در مدیریت جمعی هستند که جاه‌طلبی و رویکرد «اول من» و فقط برای من را رد می‌کنند،‌ اما در فداکاری و مسئولیت‌پذیری همیشه جلودار و پیشقدم هستند.

قادر شده‌اند شنیدن دیگران را که کلید مناسبات پیشرفته و یک توانایی عالی انسانی است، در خود پرورش بدهند.»

لطفا به اشتراک بگذارید: