خبرهایی از جنگ در منطقه

وزیران دفاع جی هفت در ایتالیا در بیانیه مشترکی اعلام کردند:

حمله نظامی مستقیم رژیم ایران به اسراییل در ۱۳آوریل و ۱ اکتبر ۲۰۲۴ را محکوم می‌کنیم. رژیم ایران باید از حمایت از حماس، حزب‌الله، حوثیها و سایر بازیگران غیردولتی و اقدامات بیشتر که می‌تواند منطقه را بی‌ثبات کند و باعث تحریک یک روند کنترل نشده تشدید تنش شود، خودداری کند.

ارتش اسراییل اعلام کرد روز شنبه حدود ۲۰۰ پرتابه توسط حزب‌الله به اسراییل شلیک شده است. در مقابل، در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۷۵ هدف در غزه و لبنان حمله کرده است.

خبرگزاری فرانسه، به‌نقل از امدادگران مستقر در غزه خبر داد، در حمله اسراییل به یک منطقه مسکونی دست کم ۷۳ فلسطینی در بیت لاهیه در شمال این منطقه کشته شدند. اسراییل گفته است که یک موضع حماس را هدف قرار داده است.

به‌نوشته نیویورک تایمز، حزب‌الله لبنان اعلام کرد رهبری آن دستوراتی صادر کرده تا در درگیری با اسراییل وارد یک فاز جدید و شدیدتر شود ولی جزئیاتی در این رابطه ارائه نداد.

ارتش اسراییل فیلمی را منتشر کرده است که انهدام چندین شبکه تونل مورد استفاده توسط «نیروی رضوان» حزب‌الله در جنوب لبنان را نشان می‌دهد. این تونلها دارای محلهای زندگی، آشپزخانه، مراکز فرماندهی و زرادخانه هستند ارتش اسراییل، از بیش از ۱۰۰ تن مواد منفجره برای تخریب تونلها استفاده کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، افشای دو سند اطلاعاتی بسیار محرمانه دولت آمریکا، حاکی از آن است که اسراییل در حال آماده شدن برای حمله به رژیم ایران است. مقامات آمریکایی در تلاشند منبع نشت این سندها را مشخص کنند.

نیویورک تایمز افزود، این دو سند در روزهای اخیر توسط آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی تهیه شده است. این آژانس مسئولیت تجزیه و تحلیل تصاویر و اطلاعات جمع‌آوری شده به وسیله ماهواره‌های جاسوسی آمریکا را دارد.

این دو سند از روز جمعه در اپلیکیشن تلگرام شروع منتشر شده و توسط حساب‌های عمدتاً طرفدار رژیم ایران مورد بحث قرار گرفته است.

جویس مسویا، معاون دبیرکل امور انسانی سازمان ملل متحد هشدار داد: اخبار شمال غزه وحشتناک است و این فجایع باید متوقف شود.

همزمان، سخنگوی سازمان دفاع مدنی فلسطین گفت: نیروهایش بیش از ۴۰۰ کشته را از مناطق مختلف در استان شمالی غزه، که شامل جبالیا و اردوگاه آن و هم‌چنین بیت لاهیا و بیت حانون است، از زمان آغاز عملیات نظامی اسراییل در ششم اکتبر جمع‌آوری کرده‌اند.

مقامات بهداشتی در نوار غزه اعلام کردند حملات اسراییل باعث شد دست کم ۱۱ نفر در اردوگاه آوارگان المغازی و حداقل ۷ نفر در اردوگاه شاطی غزه جان خود را از دست بدهند.

اسرائیل هم‌چنین جبلیه، بزرگترین اردوگاه از هشت اردوگاه آوارگان غزه را مورد حمله قرار داد.

همزمان ارتش اسراییل اعلام کرد هواپیماهای اسراییلی روز جمعه معاون فرمانده حزب‌الله در منطقه بنت جبیل را به‌قتل رساندند. هم‌چنین سلاحهایی از جمله موشک‌های ضدتانک را کشف و ضبط کردند.

لطفا به اشتراک بگذارید: